Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-21, 13:58
  #157
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag älskar frukt och skulle kunna leva på bara det men också grönsaker, men är det inte dyrt att vara rå vegan?

Inte särskild ... om man bortser från dom orimligt dyra kosttillskotts-preparaten en del veganer köpar.

Och kostnaderna kan på sikt bringas ytterligare ner om man gör en éngångs-investering i en multi-funktionell matberedare.
Citera
2016-04-06, 15:06
  #158
Medlem
Bbobis avatar
Allt är väl spännande och kul när det är nytt.

Du vänder på ditt liv och visar alla hur spontan och vild du är. Återkom om några år och berätta. Två veckor liksom då har du ju fortfarande roligt av att lära dig nya saker. Frågan är väl vad du tycker när det bara är vardag.
Citera
2016-04-06, 16:21
  #159
Avstängd
Plaguetongues avatar
bra initiativ, jag ska testa vara raka motsatsen i två veckor, jag ska bara äta kött, ägg, fläsk och liknande utan nånting till
Citera
2016-04-09, 23:10
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Fast i praktiken kan ju ingen äta ren vegankost utan djurprotein, eftersom det alltid kommer med djurprotein i form av insekter eller delar av insekter hur man än skördar säd, grönsaker och frukt. Därför räknar man med att vi alla i genomsnitt äter ca 1 kg insekter per år, men veganer äter ju mera av den typ av mat som innehåller insektsrester, så de äter säkert mera insekter.

Definition: "Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose."

Så det handlar givetvis om minimering, inte 100% exkludering i ALLA led. Bara för att ingen kan vara perfekt betyder det inte att vi inte ska göra så gott vi kan.
Citera
2016-04-12, 08:16
  #161
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-marrah
Just olivoljan har jag slutat upp med bara för att jag ville de. Allt annat har en anledning. Dock intressant, visste jag inte
Så TS, hur håller din brilljans i sig? Fick en glimt av att du var obstinat men vore kul om jag var fel...
Citera
2019-01-29, 19:35
  #162
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-marrah
Ååhh! Jag har verkligen hittat en livstil som passar mig helt och hållet. Men bara så att ni är med på noterna så menas detta att jag gett upp följande: Mjölk produkter, allt som andas, äter, har två ögon och lever med andra ord! Ägg, all slags sädesslag såsom havre, vete, ris, mm. Saker som honung, olivolja, salt.. Jaa listan är lång, men det är vad jag kommer ihåg nu.

Men notera! Jag skrev LIVSTIL då detta inte är nån "diet" för mig. Och måste faktiskt säga att jag aldrig mått bättre. Men ville mest veta hur ni tänker kring de vi kallar "rawfood". Är det nåt ni skulle kunna tänka er äta livet ut? Och om inte, varför?



Tack!

Jag är typ 80% vegan, men kött är ju jäkligt gott, men håller med om att man mår mycket bra av det, speciellt efter att man gjort sin egen grönsaks juice.
Citera
2019-01-29, 19:36
  #163
Medlem
Nu måste jag ju skruva upp mitt köttätande för att kompensera för alla er
Citera
2019-01-30, 01:56
  #164
Medlem
Bunnys avatar
Känner ett några få personer som är veganer, av etiska skäl, inte hälsoskäl. Att vara vegetarian är sällan något bekymmer men för veganer verkar det bli krångligt vid fika på jobbet (om arbetsgivaren eller kollegor ska bjuda), vid restaurangbesök, hotellvistelser, bjudningar hos vänner m.m. Av sådana skäl skulle jag ha svårt för att begränsa vilken mat jag äter på det sätt som veganer gör.
Citera
2019-02-02, 07:46
  #165
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Nu måste jag ju skruva upp mitt köttätande för att kompensera för alla er

Det har jag gjort. Reser inte eller väldigt sällan och lägger hellre ned pengar på bra mat. För mig är kött och ägg och smör energi, styrka och det normalt sunda. Man är helt enkelt normalt frisk och fungerar bra.

En Sv3rige är fd vegan och varnar för veganism. Kolla in honom på youtube!

https://www.youtube.com/watch?v=PFnkWjmvMOA
Citera
2019-02-02, 17:43
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det har jag gjort. Reser inte eller väldigt sällan och lägger hellre ned pengar på bra mat. För mig är kött och ägg och smör energi, styrka och det normalt sunda. Man är helt enkelt normalt frisk och fungerar bra.

En Sv3rige är fd vegan och varnar för veganism. Kolla in honom på youtube!

https://www.youtube.com/watch?v=PFnkWjmvMOA

Haha, nästa helg blir det flyg från gbg till sthlm. Därifrån till dubai, sen vidare till male och sen litet propellerplan vidare. Sen hem igen
Citera
2019-02-05, 11:23
  #167
Medlem
Men det blir väl en hel del kolhydrater för dig. Ris, risblad och så vidare. Men det kanske du tycker är okej. Annars är det ju idag ack så populärt att rata kolhydraterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback