Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 23:14
  #1
Medlem
Hej, jag har letat på google, läst i fbs forum och kört virus scanning.

winlogon.exe är ett program som hanterar inloggning på windows, om den inte är skadlig skall den ligga på C:\Windows\System32, lika så med csrss.exe, som står för Körtidsprocess för klientservern ( översatt på svenska)

problemet är att jag inte får upp egenskaper på varken

* Winlogon.exe
* csrss.exe

varför jag vill få upp egenskaper är för att kolla så att dom är oskadliga =)

Är detta virus? hur blir jag av med det? hur kollar jag så att det inte är virus?

tacksam för svar!
Citera
2015-01-16, 23:33
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr1ppan
Hej, jag har letat på google, läst i fbs forum och kört virus scanning.

winlogon.exe är ett program som hanterar inloggning på windows, om den inte är skadlig skall den ligga på C:\Windows\System32, lika så med csrss.exe, som står för Körtidsprocess för klientservern ( översatt på svenska)

problemet är att jag inte får upp egenskaper på varken

* Winlogon.exe
* csrss.exe

varför jag vill få upp egenskaper är för att kolla så att dom är oskadliga =)

Är detta virus? hur blir jag av med det? hur kollar jag så att det inte är virus?

tacksam för svar!

Får du inte upp egenskaper så är något fel - men vad ?

De är inte virus utan legitima Windows tjänster men kan användas av virus ibland .

Den här tråden är full av förslag på olika bra malware skannrar - (FB) Den STORA brandvägg/antivirus/antispyware tråden // Mod börja leta bland sista sidorna .
Citera
2015-01-17, 15:30
  #3
Medlem
RedGreenBlues avatar
Problemet är inte skadlig programvara utan att du saknar behörighet. I aktivitetshanteraren så trycker du på knappen "Visa processer för alla användare", därefter ska du kunna öppna egenskaper för dessa processer och se deras sökväg.
Citera
2015-01-17, 19:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenBlue
Problemet är inte skadlig programvara utan att du saknar behörighet. I aktivitetshanteraren så trycker du på knappen "Visa processer för alla användare", därefter ska du kunna öppna egenskaper för dessa processer och se deras sökväg.

Problem löst! tack för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback