Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 21:30
  #1
Medlem
Pillevickens avatar
Hej!
Jag blev så förbannat av alla popupfönster och malewere som ploppar upp hela tiden så jag drog näven i min bärbara acer, tyvärr fick jag aldrig igång den igen. Datorn startas men jag kommer inte in i Windows. Reparationsgrejen kommer igång men sen hänger sig allt. Hade den inne hos en datahacker som sa att hårddisken va trasig. Så nu undrar jag hur jag ska göra. Köpa en ny dator, behöver bara en att kunna surfa ifrån typ eller köpa en ny hårddisk? Om jag köper en ny disk så finns det på acers hemsida för 600kr men är det svårt att installera den på datorn ? Alltsåfå kontakt med allt annat på datorn, och är det svårt att fixa in Windows? Fick ingen winskiva när jag köpte datorn från början. Så det åker jag väl också på att köpa :\

Datahackern skulle ha 1800 för att fixa ny hårddisk och fixa in Windows.

PS. Datorn som jag har nu är en acer aspire 5750g intelcore7 så det är ju ingen billig celleron så att säga. Känns ju lite vemodigt att göra sig av med den bara för att hårddisken inte tål lite stryk.
__________________
Senast redigerad av Pillevicken 2015-01-16 kl. 21:33.
Citera
2015-01-16, 21:36
  #2
Avstängd
Dishwashers avatar
1800:- Vilken härlig hacker, hårddisken installeras i lappyn på 1 minut, sen tar det 30 min att slänga in Windows.

Byt datorhackare!

Köp en ny disk, finns som du säger för runt 600 pistoler om man nöjer sig med en mekanisk disk, men ska du hålla på o banka på datorn så kanske du skulle ha en SSD

Att byta hårddisken är lika svårt som att rosta bröd, du fixar det alltså helt utan problem.
__________________
Senast redigerad av Dishwasher 2015-01-16 kl. 21:38.
Citera
2015-01-16, 21:56
  #3
Medlem
Pillevickens avatar
Okej men jag har ingen större lust att köpa en dyr dator, får isåfall bli en för runt 3000 som räcker för att surfa o skicka över koder till dreamboxen. vad är bäst av en halvtaskig intelcore7 med några år på nacken eller en billig splinkans celleron?
Citera
2015-01-16, 22:26
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det är inte svårt att byta hårddisk i en laptop. Problemet blir väl för dig som inte jobbar med datorer (som jag gör) att hitta en bra version av Windows att installera. Har du Windows 8 på datorn idag, så ligger licensen inlagd i datorns hårdvara. Om du har Windows 7 sitter den på en etikett på undersidan av datorn.

Har du kompisar som har skivor så kan du använda en sådan.
Citera
2015-01-16, 22:28
  #5
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Okej men jag har ingen större lust att köpa en dyr dator, får isåfall bli en för runt 3000 som räcker för att surfa o skicka över koder till dreamboxen. vad är bäst av en halvtaskig intelcore7 med några år på nacken eller en billig splinkans celleron?

En i7 slår dagens billiga med lätthet. Som att jämföra en begagnad BMW med en ny Dacia.
Citera
2015-01-16, 22:41
  #6
Medlem
Pillevickens avatar
Jag hade win 7 på datorn men jag köper nog en billig celeron så vet jag att det kommer funka. Jag har så förbannat mycket att stå i om dagarna så jag hinner nog inte fixa installation, det kommer garanterat jävlas i vilket fall. Kanske kan flytta över hårddisken från den nya som också är en acer till den gamla om den skulle vara slö, kostar bara 2500 på Elgiganten.
Tack ska ni ha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback