Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 20:50
  #1
Medlem
Hej,

har precis plockat ut min tredje macbook pro retina 2014 ur butik nu. Den första hade klickande chassi och obalans i högtalardiskanten, den andra hade detsamma, nu den tredje har inget klickande i chassit men har lite obalans i högtalardiskanten/volymen precis likt de andra.

Är denna obalans något vanligt i mbp 2014 retina? Jag vet inte om jag orkar byta ut mer, men man har pungat ut 20 papp och vill att den ska vara helt felfri. Vet inte om jag inbillar mig eller om jag har nedsatt hörsel på ena örat nu, men jag tror inte det.

Någon som vet något om dessa högtalare?
Citera
2015-01-17, 00:14
  #2
Medlem
systems avatar
Utan att ha någon aning om varför du råkat ut för detta - du bör självklart ha rätt att kräva korrekt ljud från ett premiummärke som Apple. Klaga, tjata och gnäll tills det blir som det ska (om det inte redan är som det ska).
Citera
2015-01-17, 05:35
  #3
Medlem
Haha jag var exakt likadan som dig! Störde mig på smågrejer när jag i somras köpte min och bytte datorn ett antal gånger. Självklart ska du gå in och få en ny om du inte är nöjd.
Citera
2015-01-17, 06:33
  #4
Avstängd
Lappisar har BARA diskant, således fel i ljudkortet - eller så är TS hörsel skev.

Vem fan bryr sig om "balans" i laptop-högtalare?
Citera
2015-01-17, 08:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Haha jag var exakt likadan som dig! Störde mig på smågrejer när jag i somras köpte min och bytte datorn ett antal gånger. Självklart ska du gå in och få en ny om du inte är nöjd.

Vad var anledningen till att du bytte då?
Citera
2015-01-17, 13:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housarN
Vad var anledningen till att du bytte då?

Ojämn bakgrundsbelysning på tangenterna, småsprickor, snea tangenter mm. Bytte min 5 gånger, man kan säga att jag var ett helvete för apple
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback