Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 19:07
  #1
Medlem
Hej, som rubriken lyder, om ni varit i Finland förut och har några bra tips om områden. Finns det några isolerade ställen eller vägar där ni vet att det finns mycket övergivna hus och övergivna ting överlag?
Citera
2015-01-16, 19:15
  #2
Avstängd
Dishwashers avatar
Här har du ett gäng ställen.
http://www.uer.ca/locations/newlist.asp?country=Finland
Citera
2015-01-17, 03:35
  #3
Medlem
Zeromatics avatar
Jag åkte i all hast mellan Åbo och Säkylä för ett par år sen, förmodligen längs E63 och väg 41. Såg flera övergivna hus och någon enstaka övergiven kyrka längs vägen. Klassisk "spökhuskaraktär"!

Tyvärr hade jag själv inte tid att utforska något av ställena.

Men av den turen att döma, så skulle jag gissa att det finns ganska gott om övergivna hus längs vägarna i Finland. Bara du tar dig ut från stan.
Citera
2015-07-22, 13:01
  #4
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Men av den turen att döma, så skulle jag gissa att det finns ganska gott om övergivna hus längs vägarna i Finland. Bara du tar dig ut från stan.
Ja ödehus finns det gott om, hittade själv en massa övergivna vägkrogar och bensinmackar. Nått som är relativt ovanligt i Sverige nuförtiden.

I och Kring Tampere finns det industriruiner. Hann tyvärr inte med dom alls sist...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback