Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 17:18
  #1
Medlem
MrsObviouss avatar
Är där någon här inne som sitter inne på ett sådant, eller jobbar med teknik? Jag hämta ut detta tangentbord igår, exalterad som man är så vill jag byta färger, MEN det går inte byta färger?!

Har SteelSeries Engine 3, och även ett Elite Prism headset, på det när man testar sig fram på färgerna byts det med en gång. På tangentbordet händer ingenting... Det byts färg på bilden i Engine, men inget mer..

Tacksam för hjälp, har googlat.. installerat om det, bytt USB portar kabeln sitter i, slagit sönder en skärm, inget hjälper...

Beställde det på ProShop, vars tekniska support är stängd och hittar ingen SteelSeries support.
__________________
Senast redigerad av MrsObvious 2015-01-16 kl. 17:31.
Citera
2015-01-16, 17:37
  #2
Medlem
Är du säker på att du sparade?
Citera
2015-01-16, 17:43
  #3
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
Är du säker på att du sparade?
Helt hundra, och med headsetet kan jag se nyanserna redan innan jag sparar.
Citera
2015-01-16, 17:52
  #4
Medlem
Det funkade bra för mej, uppdatera firmware.
Citera
2015-01-16, 18:00
  #5
Medlem
Har ett likadant och för mig funkar det perfekt att byta färger, ibland så låser sig dock färgerna vid alla macroknappar/F1, F2 osv.
Citera
2015-01-16, 18:03
  #6
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
Det funkade bra för mej, uppdatera firmware.
Hur gör jag det? Googlade mig till att det har med routern och göra, är jag på rätt väg? aldrig hört talas om firmware innan, är väldigt okunnig.
Citera
2015-01-16, 18:04
  #7
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Har ett likadant och för mig funkar det perfekt att byta färger, ibland så låser sig dock färgerna vid alla macroknappar/F1, F2 osv.
Vad kul för dig att ditt fungerar, det gör inte mitt...
Citera
2015-01-16, 18:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsObvious
Hur gör jag det? Googlade mig till att det har med routern och göra, är jag på rätt väg? aldrig hört talas om firmware innan, är väldigt okunnig.
stäng av programmet, starta upp det igen och du kommer se som en lite rad under där du väljer tangentbordet klicka där så borde du klara av det.
Citera
2015-01-16, 18:33
  #9
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
stäng av programmet, starta upp det igen och du kommer se som en lite rad under där du väljer tangentbordet klicka där så borde du klara av det.

Åhh! Vilken klippa du är, tack, tack och tack!!! Nu fungerar det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback