Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 14:30
  #1
Avstängd
Hej, jag vet verkligen inte vad mitt problem är. Vet inte ens vart jag ska placera tråden med tanke på att jag inte har någon aning om det gäller mitt OS Win8 eller om det är min mus...

Min Mus kan dubbelklicka fast jag bara klickar en gång. Ibland när jag ska stänga ner ett fönster så stänger den ner alla andra fönster bakom också, även om det är tre. Det ska inte vara så här även om jag håller i musen längre. Det är galet irriterande.

När jag spelar så skjuter mitt vapen och sedan helt plötsligt slutar den skjuta och jag måste klicka igen. När jag ska flytta en fil eller ett fönster så stannar det upp ibland så jag måste flytta det igen. Är det mitt os eller är de min mus? Fick detta problemet när jag skaffade win8 först i mars 2014, sen när jag installerade tillbaka till win7 märkte jag att jag hade samma problem och nu har jag det igen när jag installerade tillbaka till win8.

Lösning?
Citera
2015-01-16, 14:36
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad är detta för datormus? Provat med en annan datormus? En datormus är en förbrukningsprodukt och bli sliten till slut.
Citera
2015-01-16, 14:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
En datormus är en förbrukningsprodukt och bli sliten till slut.

Det där.

Har du garanti kvar så kan du nog få en ny mus gratis, det fick jag av logitech.
Ditt problem, TS, är ganska vanligt.
Citera
2015-01-16, 15:12
  #4
Avstängd
Dishwashers avatar
Håll musen uppochner och knacka på knapparna. (Funkar även över förväntan om man fått skit i tangentbordet)

Själv har jag en rätt dyr mus och den plockar jag isär gör rent någon gång om året, det är sällan microbrytare eller givare som är ur funktion utan smutsen som stör mekaniska funktioner och "läsögon"

Edit: Så funkar inte alt1 så plocka isär och rengör med tops och nål, luft.... innan du springer och köper en ny.
__________________
Senast redigerad av Dishwasher 2015-01-16 kl. 15:16.
Citera
2015-01-16, 15:31
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad är detta för datormus? Provat med en annan datormus? En datormus är en förbrukningsprodukt och bli sliten till slut.
Det är en logitech g500 har haft den sedan Oktober 2010... Hade faktiskt tänk att pröva med en vanlig mus, får väl dra till Biltema och köpa en vanlig och se hur det går.

Citat:
Ursprungligen postat av Dishwasher
Håll musen uppochner och knacka på knapparna. (Funkar även över förväntan om man fått skit i tangentbordet)

Själv har jag en rätt dyr mus och den plockar jag isär gör rent någon gång om året, det är sällan microbrytare eller givare som är ur funktion utan smutsen som stör mekaniska funktioner och "läsögon"

Edit: Så funkar inte alt1 så plocka isär och rengör med tops och nål, luft.... innan du springer och köper en ny.
Hmm! Tack för tipset!
__________________
Senast redigerad av IAF 2015-01-16 kl. 15:38.
Citera
2015-01-16, 15:33
  #6
Avstängd
Double Post jag vet... Men glömde tillägga att jag inte ens kan spela http://www.helicoptergame.net/ det här vanligt.
Citera
2015-01-16, 15:44
  #7
Avstängd
Dishwashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Double Post jag vet... Men glömde tillägga att jag inte ens kan spela http://www.helicoptergame.net/ det här vanligt.

Till nästa gång.

Ändra Rapportera________________________________________ _Citera

Edit: Du kan även efter du knackat dammsuga den lite för att få bort damm och annan skit som förhoppningsvis lotsade när du knackade....

Men svett fett blandat med damm hårstrån och skit kan fästa rätt bra och då krävs det att du plockar isär den, du har inget att förlora.
__________________
Senast redigerad av Dishwasher 2015-01-16 kl. 15:59.
Citera
2015-01-17, 13:14
  #8
Medlem
Har du testat en annan mus?
Citera
2015-01-17, 21:43
  #9
Avstängd
Ja, gjorde det nu! Och fan vad skönt! Det löste sig, det var min mus som blivit gammal. Stack till Biltema och köpte en för 90 :- och det funkar utmärkt har inga problem när jag ska flytta någon fil eller dra något fönster på photoshop eller liknande, det flyter på som vanligt när jag spelar också.

Tack för tipsen!! Men jag ska nog köpa en ny g500 i alla fall!
Citera
2015-01-18, 08:28
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Ja, gjorde det nu! Och fan vad skönt! Det löste sig, det var min mus som blivit gammal. Stack till Biltema och köpte en för 90 :- och det funkar utmärkt har inga problem när jag ska flytta någon fil eller dra något fönster på photoshop eller liknande, det flyter på som vanligt när jag spelar också.

Tack för tipsen!! Men jag ska nog köpa en ny g500 i alla fall!

Att köpa något billigt och en enkel datormus är en lösning, men dock inte hållbart i längden. Köp en bra datormus för ett par hundra kronor, te.x någon av Logitech serie. Ett bra märke och som håller en bra kvalite.

Det är som sagt en förbrukningsprodukt.
Citera
2015-01-18, 17:10
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Att köpa något billigt och en enkel datormus är en lösning, men dock inte hållbart i längden. Köp en bra datormus för ett par hundra kronor, te.x någon av Logitech serie. Ett bra märke och som håller en bra kvalite.

Det är som sagt en förbrukningsprodukt.
Jag vet. Det du säger stämmer. Men jag visste ju som sagt inte var problemet var, så därför valde jag att köpa en billig först och se om det löste sig. Vilket det gjorde, så nu kommer jag köpa en mycket bättre för runt 4-500 :-
Citera
2015-01-18, 22:54
  #12
Medlem
Esteems avatar
Programvara - Windows --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback