Uppar denna tråd igen.
Jobbade som tvärt i Kramfors runt 2006-2007 och minns att när man kom från Sundsvallshållet några kilometer innan Kramfors så kunde man köra ut på som en liten halvö och där låg ett stort övergivit industrikomplex. Tror att platsen kan ha varit Sandvikens Industriområde. Jag var där och fotograferade exteriört ett antal gånger men en afton så träffade jag på en medelålders långhårig man som tydligen var någon slags förvaltare för den nedlagda industrin. Han frågade om jag ville ha lite häftiga bilder, och sedan låste han upp dörrarna till en liten del av denna nedlagda industri och vi gick en sightseeing sent om kvällen, tur man hade en någorlunda modern ficklampa samt extern blixt till systemkameran.
Nu är min fråga om detta industrikomplex finns kvar samt om någon här vet vem som förvaltar anläggningen i såna fall ? Skulle än en gång vilja besöka insidan av denna industri, men denna gång med en bättre kamera än den jag hade på dåtiden.
Vet även att en viss B.B. (medleålders man) hade tillgång till dessa lokaler i samma veva. Dock så svarar han ej på telefon (numret upphört) samt han finns ej kvar på sin gamla adress någon mil innan Kramfors.
Någon som känner sig hemma på området och är intresserad av att ge mig en gratis guidning till sommaren ? Eventuellt under flera dagar om jag finner prisvärt boende i närområdet ? (orka inte pendla till S-vall el. H-Sand) Tacksam för svar !