Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 05:02
  #1
Medlem
Hallåhallå!

Visste inte vart jag skulle skapa tråden men, aleksander emelianenko hade iallafall två kompasser på bröstet vid nyckelbenen, vill bara ha lite insyn på vad själva tatueringen betyder och varför han på senare dagar tatuerat över dem ?
mvh
Citera
2015-01-16, 05:19
  #2
Avstängd
Dishwashers avatar
Kompass-stjärnor över bröstet och på knäna betyder att du är en vor v zakone = "en tjuv i lagen" i direkt översättning. De ska symbolisera frihet och att du aldrig faller på knä.
Trots vad som sägs i Easternpromisses är det inte ett gäng utan en status och ett tecken på att du följer en kodex. Du har bland annat aldrig gjort något annat än att vara yrkeskrimminell, du tar avstånd från mord, du samarbetar aldrig med polisen. Det är den högsta statusen innom rysk maffia (var,... nu skiter folk blankt i all kodex och istället för tjuvar är de banditer och följer principen gränslöshet.). I fängelse ger dessa dig vissa ansvar och rättigheter.


Ovanstående saxat från Flashback.

Såg någon hårding på Flashback för ett tag sedan som skulle skaffa sådana, skapade en tråd där han var rädd att han skulle bli mördad av ryska gangsters.

Edit: Här har du hårdingen (FB) Risken att bli mördad pga. denna tatuering?
__________________
Senast redigerad av Dishwasher 2015-01-16 kl. 05:21.
Citera
2015-01-16, 23:48
  #3
Medlem
haha tack för informationen, du har ingen aning om varför han tatuerat över sina kompasser ?
Citera
2015-01-17, 00:12
  #4
Medlem
Kan det vara för att han numera ändrat inriktning i livet? Vet inte hur det är för dem, och om man får lämna, men med tanke på hans bror och deras status som stora symboler, så ska någon få lämna så är det väl Fedors bror, och om de tatuerats över hela eller bara så man inte ska se vad det var, så tycker jag det signalerar godkänd som medlem och accepterad att få lämna. För att han var med, är väl säkert, och jag tror de skulle göra mer än bara tatuera över om han lämnat utan att det accepterats.

Jag tror han är en legend där, men är man inte aktiv så får man nog gadda över dem, så tror jag det är.
Citera
2015-01-18, 12:25
  #5
Medlem
DenGamlePaBergets avatar
Är du säker på att han tattuerat över dom ?

Jag minns mig ha sett några ryska m-1 galor och då var det ett gäng finska fighters där. Och alla hade gaddningar men hälften av dem var täckta med nån slags svart färg.

Dom hade tydligen blivit tvungna att pensla över dom temporärt pga de var "offensive" typ hakkors osv. Kan ju vara att Alexanders gaddningar censureras med. Han kör väl M-1.
Citera
2015-02-10, 18:29
  #6
Medlem
normala ryska fängelsetatueringar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback