2005-11-23, 12:17
Medlem
Lurken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Ja men då är det ju vinklat som fan att han är en mes som fejkar skador...

Tråkigt att dom ska göra så för man blir ju bara förbannad när man hör hans "ursäkter"

Jag håller med dig, för det filmades då läkaren skrev ut recept till honom. Så han var tillräckligt skadad.
Citera
2005-11-23, 14:12
Medlem
Crookens avatar
Det där med offside gick inte riktigt in hela vägen på alla trots förklaringarna va?
Citera
2005-11-23, 16:17
Medlem
Partons avatar
Haha jag undrar det samma som Crooken.. haha
Fan vad jag älskar Tore hur skön som helst

"Nu är det dags, nu är det tid för oss
Vi knyter skorna med en extra knut
Glenn e på plats å formen e i topp förstås
Å hela publiken sjunger i kör när vi springer ut

Vi e FCZ
Ee - åå - ee - åå
Vi kommer banka skiten ur er
Å kämpa å slåss
Vi e FCZ
Ee - åå - ee - åå

Å de e bäst att ni aktar er för oss

Domarn har blåst, vi sätter in högsta fart
Sen eldar vi på med ett extra kol
Bollen e vår å chanserna kommer snart
Å hela publiken sjunger i kör när vi skjuter mål"
Citera
2005-11-23, 16:24
Medlem
Partons avatar
Tomas Bodström kommer förövrigt att förstärka laget inför DIF matchen (om inte detta redan tagits upp)
Citera
2005-11-23, 17:12
Bannlyst
Tycker programmet har en hel del likheter med Joelbitar.
Ett underbart program för övrigt.

Folk verkar ta till sig handikappade människor på TV. Det framkallar någon form av feelgood-känsla.
Även hos mig
Citera
2005-11-24, 08:57
Medlem
jaha, då verkar det vara klart att det inte blir en säsong 2 i och med att ZTV ska satsa på hockey, dvs. HC Z...

BAJS!
Citera
2005-11-24, 09:32
Medlem
Badankas avatar
"..ZTV fortsätter göra sportfånar av nördar. Men till våren är det hockey som gäller, när "FC Z" blir "HC Z".

- Det blir som en sommarversion och en vinterversion av programkonceptet. Det är ju så att vi i Sverige har två nationalsporter med en geniuint folklig koppling, och det är fotboll och ishockey, säger Anders Knave, programchef på Viasat.

Uttagningen till det nya programmet påbörjas inom kort, och det är öppet för alla att söka. Anders Knave vill inte utesluta att någon av deltagarna i "FC Z", eller tränaren Glenn Hysén, kan komma att dyka upp i programmet i någon form. Han säger också att fotbollslaget inte är nedlagt.

- Man kan se det här som olika sektioner i idrottsföreningen Z.

Så får vi återse "FC Z" i tv-rutan till hösten?

- Ingenting är omöjligt i idrottens och tv:ns värld.

"HC Z" kommer att sändas med start någon gång under februari-mars. Vem som ska träna laget är ännu hemligt, men enligt Anders Knave blir det någon med en dignitet motsvarande den Glenn Hysén besitter inom fotbollsvärlden.

Den danska förlagan "FC Zulu" har ju valt att göra en andra säsong med fotboll, hur kommer det sig att ni gör annorlunda?

- Danskarna har ett snäppet varmare klimat och deras fotbollssäsong ligger över höst och vår, den börjar i september och fortsätter över julen. Dessutom är de inte i närheten av den starka hockeytradition som vi har i Sverige.

Sista avsnittet av "FC Z" sänds nu på fredag, och laget, förstärkt av justitieminister Thomas Bodström, möter då Djurgården..."
Citera
2005-11-24, 12:13
Medlem
tomibollen_2s avatar
Jag lovar att söka till HC-Z kan knappt stå på skridskor
konditionen är urusel samt total noll kordinationsförmåga
Citera
2005-11-24, 14:42
Medlem
Haha dom måste ju ta Leif Boork eller Håkan Söderström som tränare för HCZ!!!
Citera
2005-11-24, 16:27
Medlem
Badankas avatar
Wikegård vore kul.

Men han skulle nog dö av vredesutbrott efter 2 avsnitt.
Citera
2005-11-24, 17:31
Medlem
haha vafan... jag tror jag har spelat i samma orkester som denhär pizzaface snubben en gång http://www.ztv.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3374&Ite mid=126
ser honom ibland på Solna kulturskola.
Citera
2005-11-24, 22:08
Medlem
Lurken1s avatar
Crooken: Jag visste om den regeln och alla detaljer sen början...tackar NHL 94 till Sega MegaDriven 16 Bit

Parton: Jepp...det där är vår låt...är inte så förtjust i den...den känns så uttjatad, och det där är en spoiler grabben.

handenduvet: Handikappade är nog ett lite väl starkt ord för att beskriva oss....

Baldamenti: Så illa är det väl inte?

Badanka: Bra artikel, letade lite efter den...kudos till dig

tomibollen_2: Nja...kraven lär vara att man kan åka skridskor...annars kommer de två första avsnitten gå till att lära sig åka skridskor...kul tv? Nope...

Porris: Vilka är det?

Badanka: Who the fuck is "Wikegård"?

Har för övrigt sämre koll på nutida svenska hockeyprofiler än vad jag hade koll på fotbollsprofiler....tror jag...hockey är skittråkigt enligt mig, för övrigt...

CarloVonSexron: Felix spela i orkester? Fast han bor i Solna...så det är kanske möjligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in