Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 11:48
  #217
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är väl inte speciellt stor skillnad förutom lite längre resande. Men dom flyger ju i stort sett alltid. Men jag har sett att exempelvis så brukar dom åka tåg mellan Philadelpia och NY. Man möter alla lag i sin egen liga 2 hemma, 2 borta varje säsong och 1 hemma 1 borta i de andra.

de var resandet som gjorde så det bytte för några år sen.

Ingen ägare kommer godkänna flytten om Red Wings skall byta division om ett lag blir godkända.
Citera
2017-12-24, 20:33
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är väl inte speciellt stor skillnad förutom lite längre resande. Men dom flyger ju i stort sett alltid. Men jag har sett att exempelvis så brukar dom åka tåg mellan Philadelpia och NY. Man möter alla lag i sin egen liga 2 hemma, 2 borta varje säsong och 1 hemma 1 borta i de andra.


Det nya konceptet med nya schemat är till för att lagen ska få vara "bosatta" inom den tidszon som de befinner sig i, pacific time, mountain time, central time, atlantic time - om jag minnset rätt. Detta mycket på begäran av Columbus - som haft stora problem att få fansen att känna sig delaktiga pga matcherna spelas på fel tid ( fel konferans) och Detroit - som fått väldigt dåligt reseschema. De kommer sätta ner fötterna och totalvägra att flytta på sig. Det kommer bli Arizona som flyttar till Central, när Seattle kommer ( är väl 95% säkerhet?) eftersom de redan är nära den tidszonen, och tidsskillnader och reseavstånd inte är så dramatiska. De blir fortfarande i Western C.

Vill som sagt gärna se Quebec dock. Det mest troliga var nog att få Carolina att flytta, men inte troligt nu.
Men Florida är ju nu ett skämt. Varken i rinken eller utanför rinken är det något som klaffar. Varför envisas SÅ mycket? Jo för att få florida-derby...
Här kommer headnews för Bettman : Ingen BRYR SIG.
move on..
Citera
2018-01-24, 02:57
  #219
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading

Vill som sagt gärna se Quebec dock. Det mest troliga var nog att få Carolina att flytta, men inte troligt nu.
Men Florida är ju nu ett skämt. Varken i rinken eller utanför rinken är det något som klaffar. Varför envisas SÅ mycket? Jo för att få florida-derby...
Här kommer headnews för Bettman : Ingen BRYR SIG.
move on..

Ett annat skäl till att ha två lag i Florida är att tillgodose alla semesterfirare från de nordliga delstaterna och Kanada, lex Rangers, Montreal, Toronto etc när de spelar två matcher på två-tre dagar i behagliga Florida. Super för turistnäringen.

Montreal och Rangers spelar väl i regel alltid borta mot både Bolts och Panthers i mellandagarna.
Citera
2018-01-24, 23:36
  #220
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ge Seattle ett lag och sedan flytta Florida till Québec.

Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Hellre Arizona isf, tröttaste laget.

Grabbar, grabbar... man kan väl flytta både Panthers och Coyotes till nya ställen?

Om vi förutsätter att plats nr.32 redan kommer landa i Seattle, så är mitt förslag att ett lag flyttar till Québec och ett lag till Toronto, eller till Kansas City om herr Bettman fortfarande, prompt vill ha nya lag i USA utan att flytta till för små marknader.
Citera
2018-01-25, 09:05
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Grabbar, grabbar... man kan väl flytta både Panthers och Coyotes till nya ställen?

Om vi förutsätter att plats nr.32 redan kommer landa i Seattle, så är mitt förslag att ett lag flyttar till Québec och ett lag till Toronto, eller till Kansas City om herr Bettman fortfarande, prompt vill ha nya lag i USA utan att flytta till för små marknader.

Det har varit mycket snack, men det finns väl ungefärligen ingen chans att ett andra lag hamnar i Toronto ; (Hamilton antar jag )
Citera
2018-02-03, 19:36
  #222
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Det har varit mycket snack, men det finns väl ungefärligen ingen chans att ett andra lag hamnar i Toronto ; (Hamilton antar jag )

Vilket å andra sidan skulle te sig naturligt med tanke på att NY-området har tre lag, Los Angeles har ju Anaheim bara ett par mil utanför stan och Florida har två lag. Stor-Toronto har runt 6 miljoner invånare och är sjukt hockeyintresserade, för mig så känns det naturligt att ha två lag där.

Men jag är med på hur du menar och hur Bettman tänker kring expansion i Kanada kontra USA.
Jag tycker det är synd.
Citera
2018-02-04, 18:01
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Vilket å andra sidan skulle te sig naturligt med tanke på att NY-området har tre lag, Los Angeles har ju Anaheim bara ett par mil utanför stan och Florida har två lag. Stor-Toronto har runt 6 miljoner invånare och är sjukt hockeyintresserade, för mig så känns det naturligt att ha två lag där.

Men jag är med på hur du menar och hur Bettman tänker kring expansion i Kanada kontra USA.
Jag tycker det är synd.

Men Malpe leafs är också alldelles för rotat. Vilket, om man frågar mig dock, inte var med Kings, Florida (flera mil).

Rangers, OK. Men Long Island är ju utanför City, manhattan, så det är lite landet mot staden.
Det där med New Jersey, dont ask me.

Men näej. Med hundra år av tradition. VILKA skulle lämna malpe leafs för ett andra toronto lag??
Citera
2018-02-06, 14:19
  #224
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Men Malpe leafs är också alldelles för rotat. Vilket, om man frågar mig dock, inte var med Kings, Florida (flera mil).

Rangers, OK. Men Long Island är ju utanför City, manhattan, så det är lite landet mot staden.
Det där med New Jersey, dont ask me.

Men näej. Med hundra år av tradition. VILKA skulle lämna malpe leafs för ett andra toronto lag??

Det skulle folk säkert göra. Visst, de skulle väl inte lämna i massor och det skulle säkerligen bo rätt gott om Maple Leafs fans i Hamilton, men de skulle nog få endel fans.
Ett av förslagen som jag läste om någonstans var att de skulle ha plats för rätt många åskådare och billigare biljetter på det. Jag tror det skulle kunna funka.

Men samtidigt så finns det ju risker, dels i det som du nämner, men även i t. ex att Islanders och Devils nu på senare fått det kämpigt och de kommer från större marknader. Tror inte det finns så många fler lukrativa marknader kvar i Kanada mer än Quebec City och eventuellt Hamilton.

Samtidigt så vet jag inte vilka andra ställen i USA som skulle kunna vara bra marknader.
Vad vill man helst? Att komma till en storstad där hockeylaget konkurrerar med lag ifrån NBA och/eller NFL? Eller att komma till medelstora städer, där man helst bara har ett NHL-lag?

Indianapolis? Milwuakee? San Fransisco? Houston? Oklahoma City?

Indianapolis:
800.000 invånare i stan, 4,3 miljoner i storstadsområdet.
De har lag både i NBA och NFL, så hockeyn skulle ju helt klart ha svår konkurrens.

Milwuakee?
600.000 invånare i stan, 2,1 miljoner i storstadsområdet.
De har bara ett lag i NBA i stan, men jag tror absolut att hockeyn skulle kunna få ett fäste här.

San Fransisco:
800.000 i stan, 4,2 miljoner i storstadsområdet.
Ett lag i NFL och ett basebollag i MLB, plus att de har runt 7 mil till San Jose.
4 lag i Kalifornien? Det lär ju Bettman aldrig gå med på.
Men så är det ju benhård konkurrens med, plus att man redan har försökt och misslyckats både i hockey och basket.

Houston:
2,1 miljoner i stan, 6,5 miljoner i storstadsområdet.
De har lag i alla högsta serier utom hockey.
Tror det skulle kunna funka här, och näst efter Seattle så lär ju Houston stå närmast i kön för Bettman ifall det blir 32 lag, och något lag skulle flyttas.

Oklahoma City:
592.000 i stan, 2 miljoner i storstadsområdet.
Ett litet snäpp större än Las Vegas, och de har ett lag i NBA.
Tror ett lag här skulle bli precis som Atlanta eller Arizona, trots att man ligger på samma storlek som Milwuakee och som också har ett lag i NBA. Skillnaden är att Milwuakee ligger i norr och har nära till Chicago och hyfsat nära till Minneapolis/St Paul och St Louis. Oklahoma har bara Dallas ganska nära.

Om inte Hamilton, så tycker jag att Milwuakee skulle få ha ett lag.
Citera
2018-02-06, 15:11
  #225
Medlem
400Bens avatar
Toronto eller Hamilton finns intresse, men tror det blir svårt då alla där håller på TML. Tror man ska hålla sej till sina 2 AHL-lag och sedan 7 juniorlag som ligger i närheten. Dessa juniorlag spelar i OHL och drar 3-4 000 åskådare per hemmamatch.

Indianapolis tror jag icke på.

Milwaukee? Kanske i framtiden ja.

San Fransisco har man ju San Jose 7 mil bort. Oakland ligger där också. Finns potential.

Houston luktar Arizona långa vägar. Finns väl inget hockeyintresse där?

Oklahoma City är jag lite tveksam på.

I min bok står Quebec och Seattle/Portland på tur. Tror inte vi ser någon annan stad i NHL inom 20 år.

Närmast sen är Milwaukee, Saskatoon och Salt Lake City.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2018-02-06 kl. 15:13.
Citera
2018-02-09, 21:14
  #226
Medlem
Det finns längtan efter fler lag, men 32 lag är en perfekt siffra. Nu när Seattle bygger en arena, och Bettman får ihop sina tidszoner, då känns Seattle rätt given. Quebek? Glöm det. Bettman ville inte ens från vörjan ha ha ett lag där. No money!

Om fler lag ska in kommer det bli ojämnhet. 34 lag är många spelare. Nu kommer spelare inte ens vara bra. 36 lag blir då nästa steg, om man frågar mig. men väldigt otroligt. Hur skulle det kunna bli bra? g
Citera
2018-02-14, 17:46
  #227
Medlem
OlleVieros avatar
Seattle har ansökt nu.
http://www.espn.com/nhl/story/_/id/2...-nhl-franchise
Citera
2021-11-09, 20:54
  #228
Medlem
Vore kul om Laval, Gatineau eller Quebec city kunde få ett eller 2 lag - av dem städerna. Ja, vore kul om fransktalande Canada kunde få minst ett lag till iaf. Longueil Terrebonne Saguenay, Levis , Sherbrooke Trois-Riverés Chicoutimi är alla städer och/eller storstadsområden över 100000 invånare också
__________________
Senast redigerad av bushmostevil 2021-11-09 kl. 21:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback