Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-15, 17:27
  #1
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Vad vet vi om denne lille rapparen från Södermalm? Hans videos har flera miljoner views på Youtube, många verkar älska att hata honom och han har av vissa (bland andra Gustaf Norén, exempelvis) blivit hyllad till skyarna för sin kreativitet och nyskapande hiphop (som verka vara väldigt eklektisk i stilen).

Här är en av hans låtar:
https://www.youtube.com/watch?v=tMgkt9jdjTU

Han ska tydligen vara född 1996. I övrigt verkar han vara rätt störig, en typisk vit medelklassunge från Söder som försöker spela neger och tror sig vara så tuff för att han röker weed. Bilderna han postar på Instagram och hans sätt att stirra in i kameran får mig att tro att han har Asperger eller någon annan form av lättare autism (han är dessutom besatt av att peka långfinger hela tiden -- vad håller ungjäveln på med?).

Ni får gärna dela med er saftigt skvaller om denna weedrökande asperger-wigger från Södermalm som sysslar med eklektisk hiphop. Han förtjänar en tråd i varje fall.
__________________
Senast redigerad av WardenMcClusky 2015-01-15 kl. 17:31.
Citera
2015-01-15, 17:58
  #2
Avstängd
ett geni
Citera
2015-01-15, 18:19
  #3
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckImBack
ett geni

Ja, han verkar vara duktig på att utnyttja hela internetkulturen i alla fall. Jag måste medge att han är rätt underhållande på något stört sätt.
Citera
2015-01-15, 18:23
  #4
Medlem
Slickas avatar
Bott i Vietnam och sysslat med graffiti i sina yngre dagar.
Röker mycket gräs, helst från en vaporizer.
Citera
2015-01-15, 18:31
  #5
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Bott i Vietnam och sysslat med graffiti i sina yngre dagar.
Röker mycket gräs, helst från en vaporizer.

Går han i gymnasiet eller har han hoppat av för att "satsa på musiken" så att säga?

Hans pappa verkar förövrigt vara författaren och översättaren Kristoffer Leandoer. Så Yung Lean är alltså född in i kultureliten? Spännande.
Citera
2015-01-15, 20:37
  #6
Medlem
Har hamnat på samma efterfest som honom en gång. Trevlig faktiskt.
Berättade att han får över 100 nakenbilder skickat till sig via instagram per dag. Frågade även om jag hade weed att sälja, vilket jag inte hade. Detta hände på en rätt knarkig efterfest på söder btw.

Hans musik är väl helt okej, inte något som jag älskar direkt men rätt bra nyskapande hip hop. Kyoto och gingseng strip är bra.
__________________
Senast redigerad av Knugenafsvea 2015-01-15 kl. 20:45.
Citera
2015-01-15, 20:49
  #7
Medlem
tobazzs avatar
Vad heter han på instagram?
Citera
2015-01-15, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobazz
Vad heter han på instagram?
Yunglean2001
Citera
2015-01-19, 15:14
  #9
Medlem
Ett geni som någon tidigare skrev. Trapinfluerad hiphop. Mycket drog & -läsk referenser i texterna.
Helt sjukt att han inte nominerats på Kingsizegalan, P3 Guld och liknande. Med tanke på den hype han orsakat "over there".
Citera
2015-01-19, 17:43
  #10
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Bilderna han postar på Instagram och hans sätt att stirra in i kameran får mig att tro att han har Asperger eller någon annan form av lättare autism (han är dessutom besatt av att peka långfinger hela tiden -- vad håller ungjäveln på med?).

Ni får gärna dela med er saftigt skvaller om denna weedrökande asperger-wigger från Södermalm som sysslar med eklektisk hiphop. Han förtjänar en tråd i varje fall.

Jag betvivlar stark att han skulle vara autistisk eller ens ha asperger. Det där tomma, stirrandet ihop med en likgiltig, intetsägande och frånvarande attityd är (tro det eller ej) en typisk grej rappare inom samma nutida hip hop-genre sysslar med. Kan t ex nämna den amerikanske rapparen "Bones" som en av yung leans inofficiella förebilder som pysslar med samma grej. Fråga mig inte varför. Men mycket trevligare än 90-talets rappare med aggresiva, mer utåtagerande och våldsamma attityder får jag väl säga.
Citera
2015-01-24, 19:26
  #11
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag betvivlar stark att han skulle vara autistisk eller ens ha asperger. Det där tomma, stirrandet ihop med en likgiltig, intetsägande och frånvarande attityd är (tro det eller ej) en typisk grej rappare inom samma nutida hip hop-genre sysslar med. Kan t ex nämna den amerikanske rapparen "Bones" som en av yung leans inofficiella förebilder som pysslar med samma grej. Fråga mig inte varför. Men mycket trevligare än 90-talets rappare med aggresiva, mer utåtagerande och våldsamma attityder får jag väl säga.

Okej, du verkar rätt kunnig. Men jag är för den delen inte riktigt övertygad. jag menar, kan man verkligen vara såhär käpp och störig utan att ha en diagnos?

Om han inte har en diagnos så är det väl hans klassbakgrund som spökar; han är född in i kultureliten. Det är ju en psykologisk störning i sig. Någon som vet om han kan franska?
Citera
2015-01-28, 21:29
  #12
Medlem
Sangellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adline86
Ett geni som någon tidigare skrev. Trapinfluerad hiphop. Mycket drog & -läsk referenser i texterna.
Helt sjukt att han inte nominerats på Kingsizegalan, P3 Guld och liknande. Med tanke på den hype han orsakat "over there".
han var nominerad förra året till årets hip hop fyi
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback