Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-15, 19:16
  #25
Medlem
Det är folkets plikt i Sverige att betala för alla människor från hela världen som vill ha bostad, pengar och vård i Sverige. Varför jobbar ni för annars??? Ni är tvungna till det oavsett vad ni tycker.
Jobba på och betala.
Citera
2015-01-15, 19:17
  #26
Medlem
Lawlines avatar
Ytterligare en källa som säger att det går åt helvete med svensk ekonomi men som även säger att invandringen kostar mer för varje år. Undrar om svetsaren har någon plan för det här eller om det bara är käbbel.....


http://www.friatider.se/esv-rapport-...svensk-ekonomi

Citat:
Trots det finns det inga tecken på att den rödgröna regeringen överväger att minska invandringen, istället kommer satsningarna på invandringen att öka med många tiotals miljarder kronor årligen de kommande åren.

Ekonomistyrningsverket avfärdar dessutom riksdagens beräkningar, som med sina kalkyler hoppas på ett betydligt lägre underskott. "Marginalerna till utgiftstaket är små de närmaste åren. I år bedöms inte marginalen vara tillräckligt stor för att kunna hantera normal osäkerhet", varnar myndigheten.
Citera
2015-01-16, 10:58
  #27
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, ca 7044932 stycken. ta det gånger 276:- så blir det deg. Närmare 1.944.401 Miljoner. Eller ca 2 miljarder om du så vill.

Källa : https://www.transportstyrelsen.se/sv...-januari-2014/

Du kan ju räkna bort bilmålvakterna som har 1-3000 bilar så krymper det marginellt.

Men, var inte ledsen. Dessa pengar hamnar i statens fickor för vidarbefordran till våra evigt hjälpsökande i vårt långa land....

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Jag får betala 265kr extra i skatt på bilen bara för att dårarna ska kunna fortsätta med massinvandringen.

Jafyfan!
Det här blir intressant ifall regeringen fattar beslutet som utredningen ger förslag om/ hur man skulle kunna göra.
Varje milligram över 120 milligram/ km skall straffbeskattas med 375 kronor.
Satanihelvete! Det gör att min fordonsskatt kommer att öka till ungefär 30 000 sek/ år.
Det kostar att ta in 100 000 analfabeter/ år och nu skall bilisterna betala för det.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2015-01-16, 14:24
  #28
Medlem
Det är alltid så här. Borgarna kör landet i botten sen får S komma och städa upp. Det tar typ två mandatperioder att ens skapa basala förutsättningar för förändringar, med tur kanske man lyckas ändra något - och sen vinner borgarna valet igen. Circle of life.
Citera
2015-01-16, 16:25
  #29
Medlem
Lawlines avatar
Under sina första 100 dagar så har svetsaren bara hållit på med käbbel istället för att ta ansvar. Varför den förra regeringen ska ordna med finansieringen till nuvarande regering? Är inte svetsaren karl nog att få igenom sina reformer så bör han avgå vilket han har sagt att han skulle göra före nyår. Fortfarande så sitter han kvar. Frågan är om någon litar på han längre och därför inte vågar ge sig in i ett samarbete med han. Till och med ljugholt framstår som seriös jämfört med svetsaren. Problemet är att han saknar idéer och jag tvivlar på att han vet innebörden av ordet reform. MP är som ett enormt ankare som sitter runt halsen på han.
Citera
2015-01-16, 23:20
  #30
Medlem
ocaws avatar
Hm. men v afan en massa IS pojkar äro tillbaka ok ska börja jobba i Örebro.
Så fyller vi ladorna snart igen.
Citera
2015-01-17, 17:33
  #31
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocaw
Hm. men v afan en massa IS pojkar äro tillbaka ok ska börja jobba i Örebro.
Så fyller vi ladorna snart igen.

Puh, dåså, jag började bli orolig där ett tag... Jag borde vetat bättre än att tvivla på våra kloka ledare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback