Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-03-22, 19:39
  #25
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-kid
Det är det verkligen. Vi i Sverige ser ju det mest på tv och de "fattiga barnen i Afrika" och jag tror det är svårt att greppa för många, men när man får se det på riktigt så tar man tar inte allt för givet längre. Själv blev jag även chockad över hur långt utvecklingen kommit på många sätt. Det är ett antal mångfacetterade länder och inte bara all skit man ser på tv.

Exakt. En gambian berättade att unga flickor går runt barfota och bor i ruckel men alla har ändå en iPad och är uppkopplade konstant i hans hemland, eller nåt i den stilen.
Citera
2015-03-23, 10:39
  #26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
Exakt. En gambian berättade att unga flickor går runt barfota och bor i ruckel men alla har ändå en iPad och är uppkopplade konstant i hans hemland, eller nåt i den stilen.

I många afrikanska länder har vanliga människor inte någon uppkoppling till nätet och sällan någon egen dator. Behöver man surfa via nätet så använder man någon av dom talrika internetcaféer som finns. Det vanligaste är dock att man surfar via sin mobiltelefon. Mobiltelefonnäten i många afrikanska länder är väl utbyggda och fungerande.

Det är anledningen till att många fattiga människor ofta har mobiltelefon.
Citera
2015-03-25, 04:15
  #27
Medlem
Daineas avatar
Det är närmast komiskt vilken bild gemene man fått av en hel kontinent pga en ensidig mediabild genom många decennier. Jag skrattade så jag grät när jag såg Radi-Aid, för det visar ganska tydligt hur fort det går att mistolka saker även om de per definition inte är direkt fel...
http://youtu.be/pkOUCvzqb9o
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2509393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback