Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-15, 07:45
  #1
Medlem
Tjena!

Mitt problem är att speciellt min mus disconnectar sig själv konstant. Disconnect tiden kan variera mellan 3-ca 10 sek. Det händer extremt sällan när jag använder datorn till surfa/kolla på film, men efter ca. 5min in-game så börjar den strula varannan minut. Detta gör det självklart omöjligt att spela och irriterar mig enormt.
När den diconnectar är det som att jag pluggar ut musen och pluggar in den igen. Plug-ut ljudet kommer några sekunder efter att musen försvinner och spelet fryser, och sen kommer plug-in ljudet.

Jag vet inte riktigt vad problemet orsakas av men för några dagar sedan diconnectades både tangentbordet och musen på samma gång och stod och blinkade utan att kopplas tillbaka igen. Som om de stog i ett evigt försök att koppla tillbaka utan framgång. Upp på skärmen kom "Går inte att intallera drivrutiner/programvara" eller något liknande.

Jag har testat alla usb-portar. Datorn har funkat fin-fint i ett år utan problem och har haft samma gear hela tiden. Så jag tror inte det är att strömmen helt plötsligt inte räcker till nu. Om inte det är nån inställning som stryper elen till usb-portarna? Eller kan det vara något fel med mina drivrutiner/programvara?

Jag tror heller inte det är glapp i sladden då detta främst händer när jag spelar och händelsen om att det inte gick att intallera drivrutiner som jag berättade innan.

Lista på alla komponenter finns om det behövs!

Mus: Logitech G500
Tangentbord: Microsoft SideWinder X4

Vet inte om det spelar någon roll med vilka usb-enheter det är eftersom detta verkar som ett mjukvarofel, men man vet aldrig.

Uppskattar hjälpen!
Citera
2015-01-15, 07:57
  #2
Medlem
prizs avatar
Har du ens testat annan mus?

Men jag hade samma problem, köpte ny mus. Inga problem
Citera
2015-01-15, 08:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Har du ens testat annan mus?

Men jag hade samma problem, köpte ny mus. Inga problem

Jo, jag testade med en annan mus och det funkade (dock nått skrutt jag hittade hemma). Däremot funkar musen på andra datorer. Borde jag installera om drivrutinerna/programvaran till musen eller borde inte det ha någon inverkan?
Citera
2015-01-15, 08:44
  #4
Medlem
Testa uppdatera usb drivers för din dator.
Funkar inte uppdateringen, stäng ner datorn, dra ur strömkabeln. Vänta i typ 10-20sek. Stoppa in den igen och testa.
Citera
2015-01-15, 11:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Testa uppdatera usb drivers för din dator.
Funkar inte uppdateringen, stäng ner datorn, dra ur strömkabeln. Vänta i typ 10-20sek. Stoppa in den igen och testa.

Ska testa det! Tackar!
Citera
2015-01-15, 15:45
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Spel Support -> PC Hårdvara
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback