• 1
  • 2
2015-01-15, 01:57
Medlem
Jag var och tankade bilen för 200 kr och hamnade då i minus

För varje vecka som gick då så fick jag brev hem och då blev det bara 100 kr mer. Det sista brevet jag fick var för 2-3 veckor sedan och då var jag skyldig dem 500 kr.

Men nu har det blivit knäpptyst. Har dem glömt bort pengar? Det är ju så att jag är 18 år och går i skolan, så jag får bara 1050 kr (studielån) Men dessa pengar får min mamma till sitt kontot och jag har berättat för henne att jag är skyldig banken pengar, har även visat henne breven som kommit hem.

Hon vägrar dock betala. " Skaffa pengar och betala själv " säger hon. Men hur ska jag göra det när hon tar min studielån

Om inte banken får dessa pengar nu vad händer då? Det verkar som dem har glömt pengar eftersom inte brev längre kommer hem. Och om dem aldrig får pengarna, hamnar jag då på kronofogden?

Hur gör jag nu när inte mamma ger min studielån? Ska jag försöka skaffa pengarna och betala eller ska jag skita i det?
Citera
2015-01-15, 02:03
Medlem
BigFatCones avatar
Dom kommer i alla fall att spärra ditt kort.
Citera
2015-01-15, 02:05
Medlem
Det bästa är helt klart om du kan betala så fort som möjligt. Har du koll på vilka avgifter som tillkommit när beloppet stigit?
Citera
2015-01-15, 02:05
Medlem
en kompis till mig hamna på kronofogden efter att ha övertrasserat kontot med några kronor.
det är bäst att du börjar sälja din röv för lite peng
Citera
2015-01-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom kommer i alla fall att spärra ditt kort.
Betalar du inte hamnar du hos kron olle ja.. de tar nån vecka, betala nu!!
Citera
2015-01-15, 02:07
Medlem
Får du 1050kr i Studielån? Och de tar mor din? Låter inte lite skummt.. Låter mer som ett barnbidrag eller studiebidrag som man får mellan 16-18 när man går på gymnasiet. Eller har jag missat något? I annat fall bör jag tipsa dig om att sluta ta studieLån och ge till morsan.

I alla fall. De har dock självklart inte glömt bort pengarna, banker glömmer aldrig bort pengar bara sådär. Så fort du får in pengar igen så sätt in dem på kontot och låt banken dra av dem så fort som möjligt, hur lång tid kommer det dröja tills du får pengar nästa gång?
Citera
2015-01-15, 02:07
Medlem
PreaCs avatar
Varför får din mamma dina pengar?

Hur som helst så växer övertrasserade belopp rätt fort, betala direkt.
Citera
2015-01-15, 02:09
Medlem
Bbobis avatar
Ta fram en sax och klipp sönder ditt kort till att börja med.

Du är inte mogen nog för att sköta din egna ekonomi.
Citera
2015-01-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Betalar du inte hamnar du hos kron olle ja.. de tar nån vecka, betala nu!!
Hamnar man inte hos inkasso först?
Citera
2015-01-15, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taimer
Får du 1050kr i Studielån? Och de tar mor din? Låter inte lite skummt.. Låter mer som ett barnbidrag eller studiebidrag som man får mellan 16-18 när man går på gymnasiet. Eller har jag missat något? I annat fall bör jag tipsa dig om att sluta ta studieLån och ge till morsan.

I alla fall. De har dock självklart inte glömt bort pengarna, banker glömmer aldrig bort pengar bara sådär. Så fort du får in pengar igen så sätt in dem på kontot och låt banken dra av dem så fort som möjligt, hur lång tid kommer det dröja tills du får pengar nästa gång?

Hon får pengarna, inte jag ! Om banken aldrig får pengarna, glömmer dom det till slut? Det är ju 500 kr vi pratar om, inte 5 miljoner

Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Varför får din mamma dina pengar?

Hur som helst så växer övertrasserade belopp rätt fort, betala direkt.

Hon säger att så länge jag bor hemma så skall jag hjälpa till att betala hyra..

Jag funderar på strunta i att betala och hoppas på att dem spärrar kontot. Vill dock inte hamna på kronofogden
Citera
2015-01-15, 02:17
Medlem
Bror.s avatar
Om du är 18 och har fonder på banken kan du ju alltid gå till banken och ta ut lite grand därifrån
Citera
2015-01-15, 02:18
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Jag funderar på strunta i att betala och hoppas på att dem spärrar kontot. Vill dock inte hamna på kronofogden

Som någon annan sa, klipp ditt kort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in