Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-14, 22:20
  #1
Medlem
Så jag har en Sony Vaio som är helt utomordenligt dum i huvudet. Jag har ställt in samtliga inställningar för att ljusstyrkan på skärmen ska vara på 100%.

Tona ned bildskärm är satt på aldrig.
Bildskärmens ljusstyrka är satt på 100%
Ljusstyrka för nedtonad bildskärm är satt på 100%

När jag ställer in detta fungerar det i runda slänger tio sekunder innan ljusstyrkan ta mig fan likt förbannat flyger ner till 20%, detta gäller både med och utan strömsladd, jag börjar snart gråta för jag inte ser vad jag gör på datorjäveln, finns det en hjälpande ängel i detta ämne är jag fet jävla unge som får sitt lördagsgodis!
Citera
2015-01-14, 22:29
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Aktivera och inaktivera adaptiv ljusstyrka

Öppna Energialternativ genom att klicka på Start-knappen Bild av Start-knappen, Kontrollpanelen, System och säkerhet och sedan på Energialternativ.

Klicka på Ändra schemainställningar under ett schema.

Klicka på Ändra avancerade inställningar.

Expandera Bildskärm i listan och därefter Aktivera adaptiv ljusstyrka.

Aktivera eller inaktivera adaptiv ljusstyrka när datorn körs på batteri genom att klicka på Vid batteridrift och sedan klicka på På eller Av i listan.

Aktivera eller inaktivera adaptiv ljusstyrka när datorn är ansluten till ett uttag genom att klicka på Nätansluten och sedan klicka på På eller Av i listan.

Klicka på Använd. Klicka på OK.
Citera
2015-01-14, 22:31
  #3
Medlem
Potentatens avatar
Kolla så du inte har något extra Vaio/Sony-program som har Strömsparfunktioner installerat/igång.
Citera
2015-01-14, 22:31
  #4
Medlem
Strychnos avatar
Hittade detta på: http://community.sony.com/t5/VAIO-So...ing/td-p/55487

Citat:
When ambient light is detected, Automatic Brightness Settings feature will automatically adjust LCD brightness level. If desired, the feature can be turned off to keep brightness at a constant level regardless of ambient light.

Follow this procedure to turn off the Automatic Brightness Settings feature:

Press Windows + W to open charms.
In Search screen, click Settings category.
In the Search field, type VAIO Control Center, and press Enter key.
In VAIO Control Center, on left side of screen, click Image Quality.
Under Display Brightness, click button to change the setting from On to Off.
To re-enable Automatic Brightness Settings feature, click to change button setting back to On.
In the VAIO Control Center window, click the X in the upper-right corner to close window.
Citera
2015-01-15, 00:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Hittade detta på: http://community.sony.com/t5/VAIO-So...ing/td-p/55487
Verkar som att det funkar, isåfall älskar jag dig nu och för alltid.

Poly jag har varit inne där och pillat men jag hittar inget som heter adaptiv ljusstyrka, men tack ändå!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback