Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-14, 21:53
  #1
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Hallå allihopa!

Vet inte om denna tråd hör hemma bättre hos Drogrehabilitering, någon mod får väl flytta den om så är fallet.
Jag tänkte bara ställa en fråga angående Cannabis och den välkända "haschdimman".

Dom flesta som har haft ett längre Cannabis(miss)bruk av den lite mer intensivare sorten borde veta vad jag pratar om när jag nämner haschdimman. Dimman som uppstår i huvudet på (miss)brukaren när man röker lite för mycket för sitt eget bästa, dimman som för med sig dom flesta bieffekterna när det gäller Cannabis, dimman som brukar lätta lite för att senare släppa helt när man har varit utan Cannabis i några veckor/några månader (beroende på individen och hur mycket denna har rökt osv).

Det är just detta jag undrar över, denna "dimma" brukar försvinna efter att man har varit helt clean i någon månad, men hur är det egentligen om man väljer att inte vara helt clean utan istället trappar ner?
Låt oss säga att jag röker två dagar i månaden. Detta betyder alltså att jag oftare är nykter än hög, givetvis. Kommer detta göra att jag till slut kommer "bli mig själv" och att dimman kommer försvinna helt, eller kommer dimman refreshas varje gång jag röker?

Måste man avstå helt från Cannabis under en längre tid för att dimman faktiskt ska försvinna eller kan man hålla sig till 1-2 gånger per månad och samtidigt bli piggare och mer "sig själv" med tiden?

Berätta gärna om ni har några egna erfarenheter angående detta!
Citera
2015-01-14, 22:17
  #2
Medlem
stashboxs avatar
Gissar på att de flesta kommer att säga att du kan röka 1-2 gånger i månaden.
Däremot säger jag att du skall hålla dig helt ett par månader för att sedan röka lite lätt då och då.
Då slipper du speciellt det där grova suget du annars skulle få, eftersom du är "ovan" att vara stekt.

Det är vad jag upplevt.
Citera
2015-01-14, 22:19
  #3
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2015-01-15, 13:40
  #4
Medlem
benjipods avatar
1-2 gånger gör ingenting tror jag. Dock hade jag nog avstått helt då pauserna i min erfarenhet är ju bara en kamp mot din egen vilja, har du det liggandes hemma för att ta en goding 1-2 gånger per månad så är ju vetskapen av att det alltid finns tillgängligt det jobbigaste för din framgång.
Citera
2015-01-15, 15:18
  #5
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashbox
Gissar på att de flesta kommer att säga att du kan röka 1-2 gånger i månaden.
Däremot säger jag att du skall hålla dig helt ett par månader för att sedan röka lite lätt då och då.
Då slipper du speciellt det där grova suget du annars skulle få, eftersom du är "ovan" att vara stekt.

Det är vad jag upplevt.

Antar att du har rätt, dom pauserna jag haft tidigare så har jag alltid varit helt clean från både cigaretter och gräs och till och med tagit det lugnt med alkoholen så jag antar att det är detta som ger mig denna "klarhet" i huvudet.


Citat:
Ursprungligen postat av benjipod
1-2 gånger gör ingenting tror jag. Dock hade jag nog avstått helt då pauserna i min erfarenhet är ju bara en kamp mot din egen vilja, har du det liggandes hemma för att ta en goding 1-2 gånger per månad så är ju vetskapen av att det alltid finns tillgängligt det jobbigaste för din framgång.

Jo det kan stämma till viss del, men jag brukar känna att om jag har lite gräs hemma under en tid då jag har paus så känner jag mig bättre till mods för varje rökfri dag som passerar. Det blir lite som en utmaning där det gäller att bita ihop så länge man kan. Men jag antar att det bästa vore att inte ha någonting hemma överhuvudtaget så man slipper gå runt och känna sig frestad och kan tänka på annat än gräs och allt som har med det att göra.
Citera
2015-01-16, 01:48
  #6
Medlem
GanjaFarfars avatar
Det är nog väldigt olika från person till person, men för min del kommer dimman tillbaka ganska omgående även om jag bara röker 1-2 gånger per månad. Enda skillnaden är att dimman inte håller i sig lika länge.
Om jag inte rökt på 1-2 månader, sen röker en fet så är jag "dimmig" 1-3 dagar efteråt.
Men du får ta och prova, jag skulle dock råda dig att ta ett längre uppehåll innan du prövar. Håll upp ett par månader, sedan prova att röka mer sällan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback