Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-30, 11:14
  #613
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Teodorescu kom hit när hon var fem år och antagligen känner hon sig mer svensk än rumän. Problemet är istället korkat white trash som har svårt att begripa att invandrade personer som knappt varit i sitt födelseland svårligen kan identifiera sig mer med dem än svenskar. Teodorescu har också varit mer framgångsrik och betalat mer i skatt än vad detta white trash-bottenskrap som förmodligen till stora delar är sjukskrivna eller arbetslösa och lever på bidrag, som nu hyllar Rickard Jomshof för hans "civilkurage" som vågade säga ifrån. Hade Jomshof tänkt längre än näsan räckte hade han insett hur det skulle tas emot och han borde aldrig sänkt sig till Kahin Ahmets låga nivå. Istället borde Jomshof vänt sig till Anna Kinberg Batra och frågat vilken syn Moderaterna har på yttrandefrihet och demokrati och om det är Moderaternas mening att Sverigedemokraterna inte ska vara välkomna till förorterna. Jomshof är i vanliga fall en sansad och klok person så det här förvånar faktiskt.
Hon känner sig inte ett dugg svensk, då skulle hon inte fortsätta vurma för invandring, även om hon säger sig vilja göra en minskning just nu, tillfälligt. Antagligen tror hon inte att hon själv skulle drabbas av stor invandring, om det är genom att flyta ovanpå, eller dra vidare till annat land vet jag inte...

alltså ungefär på samma sätt som du inte är svensk osv...

Skillnaden mellan er skulle kunna vara att hon är intelligent och vet vad hon gör (hon förstår att det hon vurmar för är negativt för Sverige, alltså är hon inte svensk), det vet jag inte om det gäller för dig, då jag har svårt att begripa mig på det du brukar skriva, att jag själv är intelligent har jag civilingenjörsexamen som bevis på, så felet sitter inte hos mig
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2017-06-30 kl. 11:18.
Citera
2017-07-03, 08:07
  #614
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Hon känner sig inte ett dugg svensk, då skulle hon inte fortsätta vurma för invandring, även om hon säger sig vilja göra en minskning just nu, tillfälligt. Antagligen tror hon inte att hon själv skulle drabbas av stor invandring, om det är genom att flyta ovanpå, eller dra vidare till annat land vet jag inte...

alltså ungefär på samma sätt som du inte är svensk osv...

Skillnaden mellan er skulle kunna vara att hon är intelligent och vet vad hon gör (hon förstår att det hon vurmar för är negativt för Sverige, alltså är hon inte svensk), det vet jag inte om det gäller för dig, då jag har svårt att begripa mig på det du brukar skriva, att jag själv är intelligent har jag civilingenjörsexamen som bevis på, så felet sitter inte hos mig

Du får reklamera din utbildning till den ö du köpte den från då. Att vara för eller emot invandring är inte vad som gör dig svensk. En jävla många ickesvenskar som bott här i generationer då.
Citera
2017-07-03, 10:02
  #615
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du får reklamera din utbildning till den ö du köpte den från då. Att vara för eller emot invandring är inte vad som gör dig svensk. En jävla många ickesvenskar som bott här i generationer då.


Alice verkar ju vilja förstöra Sverige utan att tveka, då är man inte svensk, oavsett hur många generationer man bott här...

Tycker du tex att Reinfeldt är ett exempel på en bra svensk?


CTH låg inte på en ö sist jag kollade...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2017-07-03 kl. 10:05.
Citera
2017-07-03, 11:58
  #616
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Alice verkar ju vilja förstöra Sverige utan att tveka, då är man inte svensk, oavsett hur många generationer man bott här...

Tycker du tex att Reinfeldt är ett exempel på en bra svensk?


CTH låg inte på en ö sist jag kollade...

Finns många svenskar som vill förstöra Sverige, de är ändå svenskar. Och nej, Reinfeldt är en hemsk svensk.

Som sagt reklamera köpexamen du har.
Citera
2017-07-05, 21:51
  #617
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Alice verkar ju vilja förstöra Sverige utan att tveka, då är man inte svensk, oavsett hur många generationer man bott här...
-
Ähum... *harklar*. Hon är en person som driver frågor som gynnar vårt avlånga land.

Lite good news:
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...isby-1.4413445
Citat:
Under tisdagskvällen delades det årliga priset för Sveriges mest engagerande ledarredaktion ut av Idagora, ett verktyg för mediebevakning. Årets pris gick till Göteborgs-Postens ledarredaktion, och togs emot av Alice Teodorescu, skribent och chef för ledarredaktionen.


PS @Enydrion Förlåt för min svengelska. Den kanske är lite svenskfientlig.
Citera
2017-09-30, 22:41
  #618
Medlem
Vedklyvens avatar
Alice Teodorescu är tydligen mycket hatad av vänsteretablissemanget.

Gestaltas som blodsugande rumänsk vampyr på Göteborgs Stadsteater.
SVT 1 "Opinion Live" debatterade denna veckan om detta är rasism. Suzanne Osten flinar.

http://www.smp.se/ledare/teodorescu-i-drivhusdimma-2/
Citera
2017-10-01, 10:16
  #619
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Alice Teodorescu är tydligen mycket hatad av vänsteretablissemanget.

Gestaltas som blodsugande rumänsk vampyr på Göteborgs Stadsteater.
SVT 1 "Opinion Live" debatterade denna veckan om detta är rasism. Suzanne Osten flinar.

http://www.smp.se/ledare/teodorescu-i-drivhusdimma-2/

Oj! Det där låter ju lite rasistiskt.
Men det kanske inte räknas då det säkert är klassat som den goda rasismen.
Citera
2017-10-01, 12:28
  #620
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Oj! Det där låter ju lite rasistiskt.
Men det kanske inte räknas då det säkert är klassat som den goda rasismen.

Kulturvänstern bedriver ett systematiskt men lågintensivt drev mot alla de inte gillar, så lågintensivt att de kan hävda "samhällskritik i kulturens namn" men med det egentliga syftet att knäcka personen, precis som de gjorde med Per Ström. Direkt ut DDR-manualen.
Citera
2018-09-26, 21:39
  #621
Medlem
Vedklyvens avatar
Alice Teodorescu angrips hårt i DN idag 26/9. "Exempellöst rått av Alice Teodorescu".
Johan Hilton, DN, skriver bakom betalvägg.

Orsak: Hon har skrivit en ledare i GP "Nej 1930-talet är inte här igen"
"Utnyttjandet av Förintelsen i politiska sammanhang har blivit cynisk och opportunistisk".

Är hon modig eller bara aningslös när hon angriper Svensk maktmedias allra heligaste?
Citera
2018-09-27, 13:56
  #622
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Är hon modig eller bara aningslös när hon angriper Svensk maktmedias allra heligaste?

Nja, att påpeka det oanständiga, vansinniga och/eller skamlösa i att komma dragandes med Förintelsen som motargument mot SD är inget karriärsjälvmord. Inte längre.

Det är alltså inte den förvirrade stackars tanten som har blivit Förintad som Teodorescu skriver om, utan om dem som rullar fram tanten för egen dygdesignalering.

Men visst, lyckas DN-hjonet få igång ett drev byggt på motsatt vinkling så kan det bli svettigt för Teodorescu. (Jag har inte läst vad DN vill ha betalt av mig för att få läsa.)
Citera
2018-09-27, 20:51
  #623
Medlem
Grisbrottarens avatar
Nu har en tjomme vid Göteborgs universitet vid namn Andreas Önnerfors startat en petition för att få Alice avsatt som politisk redaktör på GP. Tydligen har han tagit intryck av Johan Hiltons angrepp på henne i DN.
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Önnerfors
Vi kräver Alice Teodorescus avsättning som politisk redaktör på GP

Under Alice Teodorescus ledning har Göteborgsposten utvecklats från "liberal" till en profil där det odlas öppet förakt mot mänskliga rättigheter.

Tidningen kan idag karakteriseras som ett öppet stödorgan för de högerpopulistiska Sverigedemokraterna med rötterna i svensk nynazism.

Från ledarhåll och de skribenter som ohämmat tillåts utbreda sitt hat, sitt förakt och sina perverterade åsikter undermineras det anständiga samhälleliga samtalet. Bara för att vi i Sverige får säga vad vi vill behöver det inte betyda att vi måste säga det. Alice Teodorescus och hennes skribenters syfte tycks vara att med en människoföraktande retorik nedsvärta meningsmotståndare och trycka ner de i samhället som har det sämre ställt. En sådan journalistik och en sådan förvrängd opinionsbildning har inte plats i ett öppet frihetligt samhälle.

Alice Teodorescu har överskridit anständighetens gräns vid upprepade tillfällen. Nu räcker det. Genom att påstå att förintelsens överlevare utnyttjas av den icke-specificerade "vänstern" i samhällsdebatten öppnas nu GP:s ledarsidor upp för antisemitiska konspirationsteorier där Förintelsens offer skildras som passiva marionetter.

Det är djupt osmakligt och oetiskt och visar på Alice Teodorescus sanna agenda i ett pågående urholkande av respekt för mänsklig värdighet.

Vi kräver att tidningens chefredaktör och ägare skarpt markerar mot detta och avsätter Alice Teodorescu som politisk redaktör.
https://www.change.org/p/stampen-ab-...share_petition

Det är lite svårt att förstå inom vilken akademisk disciplin tjommen är verksam, men det beskrivs som "Department of Literature, History of Ideas, and Religion" och han tycks hålla på med kulturmöten.
https://www.gu.se/english/about_the_...tmentId=051150

Rätt osmakligt agerande, men tror man sig veta bäst och har lyssnat lite för mycket på stollen Arnstad så kanske det syns rimligt.
Citera
2018-09-27, 21:01
  #624
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nu har en tjomme vid Göteborgs universitet vid namn Andreas Önnerfors startat en petition för att få Alice avsatt som politisk redaktör på GP. Tydligen har han tagit intryck av Johan Hiltons angrepp på henne i DN. https://www.change.org/p/stampen-ab-...share_petition

Det är lite svårt att förstå inom vilken akademisk disciplin tjommen är verksam, men det beskrivs som "Department of Literature, History of Ideas, and Religion" och han tycks hålla på med kulturmöten.
https://www.gu.se/english/about_the_...tmentId=051150

Rätt osmakligt agerande, men tror man sig veta bäst och har lyssnat lite för mycket på stollen Arnstad så kanske det syns rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Önnerfors

Tidningen kan idag karakteriseras som ett öppet stödorgan för de högerpopulistiska Sverigedemokraterna med rötterna i svensk nynazism.

För varje dag tror man att dumheten måste ha nått botten och att det snart borde vända.

Men varje dag blir man motbevisad. Det bara fortsätter.

Öppet stödorgan...

Man tar sig för pannan för fan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback