Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-14, 11:52
  #1
Medlem
Hej!

Det är så här att min flickväns tangentbord beter sig lite skumt, på ett sätt som jag aldrig varit med om.
Hon har ett SteelSeries SteelKeys 6G V2 tangentbord.

Problem är det att när hon skriver bokstaven ö eller ä så lägger den automatiskt till antingen ena eller andra bokstaven.

ö = öä
ä = äö

Blir så här i alla meningar etc.

Någon som vet problemet? Vi har startat om datorn, bytit usb uttag etc....
Citera
2015-01-14, 12:08
  #2
Medlem
sjpatriks avatar
Gå in på kontrollpanelen/nationella inställningar sedan väljer du tangentbord och språk. Klicka på fliken "byt tangentbord" sedan kryssar du bort andra språk än svenska. Detta bör fungera.
Citera
2015-01-14, 12:11
  #3
Medlem
Har någon tex spillt någon vätska på tangentbordet? Det kan vara ett mekaniskt fel, dvs ni måste plocka isär tangentbordet och göra rent alla kontakter.

Prova också med ett annat tangentbord för att isolera problemet. Om ett annat tangentbord är lika knäppt så ligger problemet i datorn/mjukvaran. Fungerar det OK med det andra tangentbordet så ligger problemet i ert tangentbord.

/ B
Citera
2015-01-17, 12:52
  #4
Medlem
Haha allså tack för hjälpen men när jag kom hem till min flickvän idag så hitta jag felet på direkten!

Ett fel!

Bokstaven ö och ä satt fast klistrade med varandra och det hade hon inte märkt, så båda knapparna trycktes ner tillsammans varje gång

Haha enkelt åtgärdat men ändå , kan inte göra annat än att skratta haha!

// Hueaa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback