Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-14, 01:22
  #1
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Hej, bor i Stockholm.

Jag åkte in till city i eftermiddag och köpte mig en sallad-förpackning, eller vad man ska kalla det, en pappershink från salladsbaren på Coop.

I alla fall, så tänkte jag dra in på ett internetcafé men dom tillåter inte kundens egna mat där. Helt förståeligt, så jag bara ställer mig på en trottoar, lutar mig mot vägen och käkar.
Jag kollar upp, en "Svensk Bevakningstjänst"-bil står med framlyktorna mot mig på vägen. Jag kollar upp senare, nu har dom ställt sig så jag har framlyktorna i ryggen. Idioten står bredvid papperskorgen så jag går till den, tar all tid i världen på mig (försöker inte verka tuff) att slänga mina sopor, snyta mig, fixa mig och går därifrån.

Vad fan är det här? Måste jag göra det här hela tiden nu för att man ska få vara i fred?

Jag kunde inte gå nånstans, parken var inte på vägen, det är kallt där i det öppna, och jag hade jätterena kläder på mig.

Nästa gång ska jag knacka på rutan och vänligt förklara varför jag står där. Det som irriterar mig är att sedvanligt jävla beteende numera misstänks! What the fuck?

Edit: Alltså det var långt till parken, jag var finklädd, när jag åt klart slängde jag skiten i papperskorgen 10 cm från bilen och lunkade skit segt därifrån, whats the problem?!? Vad är det för fittor? Varför måste man behandlas som misstänkt utan anledning?
__________________
Senast redigerad av thissuitisblacknot 2015-01-14 kl. 01:27.
Citera
2015-01-14, 01:42
  #2
Medlem
Jag skulle misstänka att du är en relativt paranoid person.
Citera
2015-01-14, 01:50
  #3
Medlem
Jag håller fullständigt med dig, jag tar upp ämnet till och från, ofta i form av kläder, har en mössa jag älskar då den är varm och mysig och ser rolig ut pga dess toffsar. Dessa toffsar är dock rena grismagneten och om jag skulle gå ut på stan med denna mössa skulle jag förmodligen få sluta röka ett bra tag (yeh right, nöffnöff).

Jag kan inte ens klä mig som jag behagar för att hålla mig varm och bekväm utan att bli en dålig medborgare i uniformnazisternas jävla blodjaktsögon.

Ang folk som säger att detta är paranoia, testa själv att åka till Storstan och bara gå runt, för att att bara ta en skön promenad i stan, dvs inte stressa på i samma takt som alla andra, ta din tid att titta och njuta och gör det ensam, du kommer få mer än en blick.
Citera
2015-01-14, 01:59
  #4
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Jag blev inte rädd, jag blev irriterad. Jag står ju bara och äter! NudityMiles, om du har en bild på din mössa skulle det vara underbart. Det är rent frivilligt, dock. Jag får väl börja och röka och planera inbrott, kanske till och med sexuellt trakassera förbigående damer som annars, av ren fri vilja erbjuds på högsta gentlemanna beteende.

Fy vad tråkigt, säkert någon snorunge i uniform, som det sagts tidigare som måste hålla sig upptagen. Men kanske också för att jävlas. I finkläder! Näj, nästa gång blir det och knacka på rutan och vänligt tala om för dom problemet, om dom är så jävla intresserade. Puss på er, och god natt.
Citera
2015-01-14, 04:26
  #5
Medlem
kato85s avatar
Sverige borjar likna USA mer och mer, dar du har wannabe-poliser i vaktaruniform vid varje gathorn som "haller reda" på ordningen i vita, rika suburbians.
Det nya Sverige, for de priviligerade som inte behover ata sallad utomhus. Tack reinfeldt och privatiseringen.
Citera
2015-01-16, 20:51
  #6
Medlem
Nu har jag läst igenom tråden tre gånger, och fattar fortfarande inte någonting. Jag är född och uppvuxen i Stockholm, och har aldrig varit med om det här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback