Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-02, 00:05
  #13
Medlem
Jag bumpar den här tråden. Hur är de att bo i hökarängen nu? Jag är i en väntelista på en 2:a vid piprensarvägen. Hur är de att bo där?
Citera
2018-07-02, 19:37
  #14
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag bumpar den här tråden. Hur är de att bo i hökarängen nu? Jag är i en väntelista på en 2:a vid piprensarvägen. Hur är de att bo där?

Fördelar:
Lugnt och trevligt. Bra kollektivtrafik (utom nu i sommar, men det gäller hela gröna linjen och är inget Hökis-specifikt). Inget härj om nätterna. Bra utbud av matställen och fik i centrum. En av stans bästa vårdcentraler. Nära Farsta med butiker, sim- och idrottshall, badplatser och fina naturområden.

Nackdelar:
Inga bra mataffärer i själva Hökarängen, om man inte gillar att trängas på Matdax eller nöjer sig med det begränsade utbudet på Ica. Inte mycket till medborgarservice. Kö för att få lista sig på vårdcentralen. Bedrövligt usel snöröjning vintertid.

Allmänna observationer:
Invånarna är ofta infödda och generellt sett mer talföra än genomsnittsstockholmaren. Mycket hejande på folk man inte känner. Utmärkt om man är socialt lagd. Led in samtalet på hur tråkigt det är att Järnman har lagt ner så har du snart nya bästisar i området.

Alkisarna har gått i samma klass som de andra infödingarna och är väl tolererade och på det hela taget harmlösa. Knarkarna håller ganska låg profil, även om det händer att de glömmer en kanyl i någon park emellanåt. (I ärlighetens namn dog grannen tvärsöver efter ett fall från sin balkong i samband med att han blev rånad av några av sina knarkarpolare, men sådant hör som tur är till ovanligheterna.) Det stora orosmolnet i området just nu tycks vara den kringstrykande räven.

Jag trivs.
Citera
2019-07-15, 12:25
  #15
Medlem
Besökte Hökarängen i helgen och det som stack i mitt öga var alla mer eller mindre skumma aktiviteter i centrumet. Pundare och langare gjorde sina affärer helt orädda på torget bland a-lagare och loppissäljare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback