Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-13, 19:33
  #1
Medlem
Xehkes avatar
Hej, jag kollar på Ekströms Chokladpudding och en portion (1.5 dl färdig chokladpudding med 3% mjölk) innehåller 170 kcal. Det måste väl ses som relativt lite i jämförelse med chips, marabou och annat godis?

Så, är Chokladpudding "okej" att äta när sötsuget tränger sig på?
Citera
2015-01-13, 19:40
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Hej, jag kollar på Ekströms Chokladpudding och en portion (1.5 dl färdig chokladpudding med 3% mjölk) innehåller 170 kcal. Det måste väl ses som relativt lite i jämförelse med chips, marabou och annat godis?

Så, är Chokladpudding "okej" att äta när sötsuget tränger sig på?

Ja om du kan hålla dig till 1.5dl chokladpudding så. Jag hade nog tyckt att det vore alldeles för lite så jag hade nog ätit 3-4 portioner. Det kanske är därför jag inte äter chokladpudding iofs
Citera
2015-01-13, 19:42
  #3
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Ja om du kan hålla dig till 1.5dl chokladpudding så. Jag hade nog tyckt att det vore alldeles för lite så jag hade nog ätit 3-4 portioner. Det kanske är därför jag inte äter chokladpudding iofs

Brukar köra på två portioner, så 340 kcal och så skippar man kvällsmackan! :P
Citera
2015-01-13, 20:03
  #4
Medlem
BigLouies avatar
Chokladpudding är ju väldigt gott och det är klart du ska unna dig det någon gång, bättre än att trycka i sig massa godis och chips! Du kanske kan tillsätta lite kvarg till och med. Se till att det inte blir 3 port. varje dag bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Hej, jag kollar på Ekströms Chokladpudding och en portion (1.5 dl färdig chokladpudding med 3% mjölk) innehåller 170 kcal.
Men om jag vore du skulle jag nog ha lite mer mjölk i, 3% mjölk till chokladpulvret låter jävligt torrt...
Citera
2015-01-13, 20:09
  #5
Medlem
General.Maximus.s avatar
Är du peppad kan du ju göra egen chokladpudding med proteinpulver och lite annat. Är väl inte lika gott men duger i krig.
Citera
2015-01-13, 20:13
  #6
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Är du peppad kan du ju göra egen chokladpudding med proteinpulver och lite annat. Är väl inte lika gott men duger i krig.

Star Nutrition, Gourmet-Pro Double Chocolate kör jag ofta chokladpudding på. Blir riktigt bra, speciellt med grädde till och lite extra kakao i. Perfekt om man kör lchf-stil.
Citera
2015-01-13, 20:51
  #7
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Chokladpudding är ju väldigt gott och det är klart du ska unna dig det någon gång, bättre än att trycka i sig massa godis och chips! Du kanske kan tillsätta lite kvarg till och med. Se till att det inte blir 3 port. varje dag bara.

Men om jag vore du skulle jag nog ha lite mer mjölk i, 3% mjölk till chokladpulvret låter jävligt torrt...

Haha, menade mjölk med 3% fetthalt
Citera
2015-01-15, 07:13
  #8
Medlem
nikenboles avatar
Kasein protein och lite mjölk och sötningsmedel så har du en nyttigare variant
Citera
2015-01-15, 09:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Haha, menade mjölk med 3% fetthalt

Ställer du dig själv samma fråga när det handlar om mat i allmänhet? Lite udda att du frågar om just chokladpudding när denna fråga gäller allt du stoppar i munnen. Känns som du måste läsa lite trådar om kost eller liknande för jag vet inte hur denna tråd skulle hjälpa dig att bli bättre med kosten.

Vad skulle hända om du äter chokladpudding hade du tänkt jämfört med allt annat du äter?
Citera
2015-01-15, 21:46
  #10
Medlem
super86s avatar
Vispa upp choklad Casein med mjölk. Ställ in i kylen. Wiiiips så har du protein choklad pudding!
Citera
2015-01-16, 07:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ställer du dig själv samma fråga när det handlar om mat i allmänhet? Lite udda att du frågar om just chokladpudding när denna fråga gäller allt du stoppar i munnen. Känns som du måste läsa lite trådar om kost eller liknande för jag vet inte hur denna tråd skulle hjälpa dig att bli bättre med kosten.

Vad skulle hända om du äter chokladpudding hade du tänkt jämfört med allt annat du äter?
+1
Citera
2015-01-16, 16:37
  #12
Medlem
Zakyaths avatar
felpost
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback