Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-13, 15:09
  #1
Medlem
Jag köpte en Asus S551LB från komplett förra årets mellandagsrea. I början av sommaren så började den knasa, det kom ett klickande ljud från den när den startades. Den laddade OS riktigt långsamt, flera minuter, och tillslut kom en windows update som den loopade i oändlighet. Jag misstänker att det är pga "våld" som SSD'n har pajat så det är ju jag som varit klumpig. Men nu till frågan, tror ni att det kommer kosta mer för mig att skicka in den till Asus än att kanske försöka fixa det själv? Nu har jag personligen aldrig rört insidan av en bärbar just, men hårdvara är jag inte främmande för.
Citera
2015-01-13, 16:24
  #2
Medlem
BNCs avatar
Googlade snabbt, Asus S551LB har väl ingen SSD (om du inte satt i en själv)?

Har den en vanlig mekanisk disk är det garanterat där felet ligger. Och att byta en hårddisk på laptop är väldigt enkelt, så det kan du säkert klara själv om du bara fixar installationen av OS.
Citera
2015-01-14, 12:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Googlade snabbt, Asus S551LB har väl ingen SSD (om du inte satt i en själv)?

Har den en vanlig mekanisk disk är det garanterat där felet ligger. Och att byta en hårddisk på laptop är väldigt enkelt, så det kan du säkert klara själv om du bara fixar installationen av OS.

That's weird! Datorn jag köpte skulle ha det, från kompletts support fick jag det modellnamnet. Får kolla igen! Men allright tack då vet jag
Citera
2015-01-14, 12:26
  #4
Medlem
Håller med BNC, om det klickar är det ingen SSD.

/ B
Citera
2015-01-14, 12:31
  #5
Medlem
tridentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Txakoli
That's weird! Datorn jag köpte skulle ha det, från kompletts support fick jag det modellnamnet. Får kolla igen! Men allright tack då vet jag

Och för den delen så är det enkelt att att byta ut HDD på en bärbar, du behöver bara en skruvmejsel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback