Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-26, 17:48
  #73
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ungdomens hus i Fittja läggs ner

Kommunens mötesplatser för unga vuxna läggs ner. Verksamheterna misslyckas med att få unga till studier och jobb som det är tänkt, enligt en rapport. – Man låser in sitt hängbeteende, säger Ebba Östlin (S), kommunstyrelsens ordförande.
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...Wr2r4n@Q74Kxw/
Citera
2019-01-09, 19:12
  #74
Medlem
spoilers avatar
"För första gången tar Skolinspektionen tillfälligt över en kritiserad kommunal skola. Problemen bedöms vara så stora att myndigheten placerar egen personal på skolan.

Beslutet gäller Storvretskolan i Botkyrka kommun och innebär att två särskilda rådgivare från Skolinspektionen kommer att leda arbetet för att få bukt med problemen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ola-i-botkyrka
Citera
2019-03-20, 16:29
  #75
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ett halvt ton vattenpipstobak, en större mängd misstänkt stöldgods, kontanter och flera gripna. Det blev resultatet efter en insats i södra Stockholm den 13 mars.

Polisen i Botkyrka genomförde den 13 mars en insats tillsammans med Skatteverket och Arbetsmiljöverket mot bland annat bilverkstäder och biltvättar i Botkyrka och Huddinge kommun i syfte att motverka den organiserade brottsligheten.

Vid en av kontrollerna beslagtogs ett halvt ton tobak som används till rökning av vattenpipor. Vid efterföljande husrannsakningar påträffades ytterligare vattenpipstobak, en större mängd misstänkt stöldgods och en större summa kontanter.
Initialt greps tre personer och dagen efter greps ytterligare en person. Fyra personer har suttit anhållna i ärendet men två har nu släppts och två är häktade misstänkta för bland annat olovlig befattning med punktskattepliktiga varor, grovt brott.
Tobaken är troligen insmugglad i landet för att undgå punktskatter och tullavgifter och var på väg ut på svarta marknaden när tillsynen genomfördes. Summan på den undanhållna skatten och tullavgifter på tobaken uppgår till omkring 1,5 miljoner kr, till det kommer tobakens värde i sig.

På en annan bilverkstad uppdagades det att bolaget hade två personer anställda trots att de saknade arbetstillstånd. En av personerna var dessutom efterlyst. Båda personerna omhändertogs med stöd av utlänningslagen. Ägarna av bolaget blev misstänkta för brott mot utlänningslagen genom att ha personer anställda som inte har rätt att arbeta i Sverige.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...dra-stockholm/
Citera
2019-03-20, 17:18
  #76
Medlem
Trygga tullinge börjar bli hårdare. såg en väktare inne på hemköp, handlar där sällan men enligt personalen beror det på ungdomsgäng som stökar och skrämmer såväl kunder som personal.

Får åka dit på kvällen och se om man ser några gäng.
Citera
2019-04-22, 12:28
  #77
Medlem
JustZlatans avatar
Fittja vilket Ghetto!

Igår hade jag några körningar till ghettot Fittja och fan så det ser ut där. Jag blev chockad av alla blattar och de kör bil som om de fortfarande bodde i Mellanöstern. De har ingen koll på nånting. Vilken jävla förort. Till och med Rinkeby och Tensta är bättre än detta ghetto.
Citera
2019-04-22, 12:34
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Igår hade jag några körningar till ghettot Fittja och fan så det ser ut där. Jag blev chockad av alla blattar och de kör bil som om de fortfarande bodde i Mellanöstern. De har ingen koll på nånting. Vilken jävla förort. Till och med Rinkeby och Tensta är bättre än detta ghetto.
Underbar trådstart.
Citera
2019-04-22, 12:34
  #79
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Vad ska diskuteras? Om flyttfirmor eller dylikt?
Citera
2019-04-22, 12:36
  #80
Avstängd
Upplever exakt samma sak fast när jag lämnar mina hemkvarter på Östermalm och tar mig till säg södermalm lr bromma.

Då ska det inte talas om hur resten av Sverige upplevs
__________________
Senast redigerad av Barbagrej 2019-04-22 kl. 12:44.
Citera
2019-04-22, 13:09
  #81
Medlem
ADHD-syndromets avatar
De gör musik där!
Dom använder sig av ett påhittat teckenspråk medans de låter som ett reningsverk .
Citera
2019-04-22, 13:10
  #82
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Igår hade jag några körningar till ghettot Fittja och fan så det ser ut där. Jag blev chockad av alla blattar och de kör bil som om de fortfarande bodde i Mellanöstern. De har ingen koll på nånting. Vilken jävla förort. Till och med Rinkeby och Tensta är bättre än detta ghetto.

Många områden i Svärje har en liknande historia med inflyttning av socialfall och migranter/flyktingar.
Något att tänka på när ni träffar folk är att över 80% av de ni möter har röstat på detta förfall och är nöjda med det. Först när de personligen får känna på problemen så kan de möjligen reagera.

En man från nordvästra delen av Märsta i Stockholm berättade att han var tvungen att flytta från Märsta då hans och övriga Svenskars bilar ständigt utsattes för stöldförsök och skadegörelse samt att området var kraftigt belastat med inbrott och stölder. Denne man är inte ensam om att flytta därifrån. Den vita arbetande befolkningen i hyreslägenheterna flyr området pga. de nämnda problemen
Citera
2019-04-22, 13:46
  #83
Medlem
526s avatar
Har bott i Fitta några veckor i andra hand. I ett av de höga husen mitt på torget. Det låg limsniffpåsar och piss i hissen. Klotter i entrén. En morgon stod en person och blödde från huvudet efter att ha blivit rånad när han skulle lägga pengar i en sån där kontantbox i väggen. Allt var grått och äckligt.
Det var i slutet av 80-talet. Antar att det inte bivit bättre.
Citera
2019-04-22, 13:46
  #84
Medlem
Var och tittade på fotboll i fittja och det var ett jävla liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback