Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Spöstraff för saudisk bloggare - förolämpade islam

flashback.se

Den saudiske bloggaren Raif Badawi dömdes i september till tio års fängelse, tusen piskrapp och att betala motsvarande 2,1 miljoner kronor i böter för att han förolämpat islam på Internet. I fredagen pryglades han offentligt på ett torg i Jedda, där han fick ta emot 50 piskrapp i samband med fredagsbönen.

Läs hela artikeln
  • 5
  • 6
2015-02-09, 20:32
  #61
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Vad är det du inte förstår?

Det är ni som hatar, och därför förklarar jag för er att vårt hat mot er islamhatare är större än ert hat mot oss. Du kan hata hur mycket du vill, och vara arrogant men kom ihåg att detta livet endast är kortvarigt och temporärt och kommer vara över snart. Ödmjuka dig inför verkligheten, inför döden och vårt möte med Gud efter döden. Om du tycker detta är ett skämt så kommer det inte vara ett skämt efter döden, kom ihåg det.

Ja, och det som står Alfons Åberg-böcker är också sant.

Du verkar överintelligent

Nu känner jag mig lika elak som en förälder som berättar för sitt barn att tomten inte finns men jag känner att det dags nu, jag är ledsen Muhammed men det finns inget himmelrike, inga 72 oskulder och om du så sätter dig och skiter på en uppslagen koranen så kommer varken ditt liv eller din död att förändras, du kommer att leva ett bakåtsträvande skitliv(eftersom du är muslim) sedan så kommer du att grävas ner och ruttna, true story.

Hoppas du kan sova inatt ändå

EDIT: Se bara hur det gick för pedofilen Muhammed, han levde som en rättrogen muslim hela livet men ändå så slutade han som en simpel pedofilförklarad rondellhund. Väldigt långt från himmelriket det.
__________________
Senast redigerad av Lost-Soul 2015-02-09 kl. 20:36.
Citera
2015-02-09, 21:04
  #62
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ja, och det som står Alfons Åberg-böcker är också sant.

Du verkar överintelligent

Nu känner jag mig lika elak som en förälder som berättar för sitt barn att tomten inte finns men jag känner att det dags nu, jag är ledsen Muhammed men det finns inget himmelrike, inga 72 oskulder och om du så sätter dig och skiter på en uppslagen koranen så kommer varken ditt liv eller din död att förändras, du kommer att leva ett bakåtsträvande skitliv(eftersom du är muslim) sedan så kommer du att grävas ner och ruttna, true story.

Hoppas du kan sova inatt ändå

EDIT: Se bara hur det gick för pedofilen Muhammed, han levde som en rättrogen muslim hela livet men ändå så slutade han som en simpel pedofilförklarad rondellhund. Väldigt långt från himmelriket det.

Du vet inte vad som sker efter döden, så vad du säger är rena gissningar.

Mitt råd till dig är att sluta upp med detta hatfulla levnadssätt som du valt, för i slutändan så vinner du inget på det. Jag kommer vänta tills efter döden och du kommer vänta, och sen kommer vi se vem som kommer stå på den segrande sidan. Detta är något som Gud i Koranen uppmanar oss att säga. Däremot så ska du nog inte yttra dig såsom du gör till en muslim i det verkliga livet, annars kan det sluta illa... men det tror jag du förstår.
Citera
2015-02-09, 21:08
  #63
Medlem
NoTruces avatar
Iman2014: Ditt tugg om att alla är islamhatare här antar jag du tycker är negativt. Men ändå säger du att muslimer (dig själv inklusive) hatar mer än islamhatarna. Hur går det ihop? Hur kan du få hat till något negativt om du själv är så full av det? Eller är du medveten om det och kanske rentav mår dåligt av det?

Sedan dina små implicita hot. "Däremot så ska du nog inte yttra dig såsom du gör till en muslim i det verkliga livet, annars kan det sluta illa..." Du har alltså inga problem med att generalisera alla muslimer till att reagera på exakt samma sätt? Och om de nu reagerar med våld, bekräftar det då inte mina, och andras, farhågor om vad islam kan ta sig för uttrycksformer?

Du är sannerligen en gåta. Jag försöker förstå dig.
Citera
2015-06-11, 23:27
  #64
Medlem
intervalls avatar
Ja, eventuellt på fredag får han ytterligare 50 slag. Frågan är i vilket skick han kommer vara i då de planerade 50 slagen varje fredag, stoppades sist pga medicinska skäl. Dessutom blev advokaten till den medgrundare till webbsajten som Badawi drev, dömd till 15 års fängelse för att ha kritiserat övergrepp i landet. En ny antiterrorlag i landet gör det förbjudet att skada Saudiarabiens rykte.

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2...ar-50-nya-slag
Citera
2016-01-01, 11:03
  #65
Medlem
Försämrad hälsa.
Badawi inledde hungerstrejken för över 20 dagar sedan i en protest mot att han flyttats till ett annat fängelse.

http://www.expressen.se/nyheter/hals...are-forsamras/
Citera
2016-07-19, 14:39
  #66
Medlem
Finns inte mycket att hitta om Raif Badawi det senaste året på nätet. Försmäktar väl i saudiskt fängelse. En del litterära priser eller yttrandefrihetspriser har han fått i västvärlden.

Magnus Norell skriver i Kalifatets återkomst att Saudi-Arabiens religiösa ledarskap tog avstånd från [jihadist]attentatet mot Charlie Hebdo-redaktionen, med den påstådda innebörden att karikatyrer över Profeten inte rättfärdigade våld. Mer eller mindre samma dag inleddes piskrappen mot Raif Badawi för att, som det heter, ha förolämpat islam. Taqiya-lögn, hyckleri, eller vad vi ska kalla det.
Citera
2017-12-14, 22:02
  #67
Avstängd
Finns en video här där man kan se bloggaren bli pryglad, tycker att slagen/piskningen verkar ganska soft jämfört med många andra offentliga bestraffningar jag sett.

http://www.patheos.com/blogs/friendl...audi-official/

Men det är klart, det kan ju göra ondare än det ser ut...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback