Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Spöstraff för saudisk bloggare - förolämpade islam

flashback.se

Den saudiske bloggaren Raif Badawi dömdes i september till tio års fängelse, tusen piskrapp och att betala motsvarande 2,1 miljoner kronor i böter för att han förolämpat islam på Internet. I fredagen pryglades han offentligt på ett torg i Jedda, där han fick ta emot 50 piskrapp i samband med fredagsbönen.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2015-01-12, 15:56
  #1
Medlem
kuddenchristos avatar
Satans jävla fittland! Jag sätter aldrig min fot i skithålet Saudi-Arabien! Att vår ryggradslösa PK-regering låter de jävla rövhålen bygga mosker här är helt åt helvete!
Citera
2015-01-12, 17:14
  #2
Medlem
supremanics avatar
För att citera en känd tänkare: "Fredens religion visar sitt ansikte."
Citera
2015-01-12, 17:27
  #3
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Satans jävla fittland! Jag sätter aldrig min fot i skithålet Saudi-Arabien! Att vår ryggradslösa PK-regering låter de jävla rövhålen bygga mosker här är helt åt helvete!
Risken att du skulle sätta din fot i SA är rätt litet då de i princip inte släpper in turister. Så det kan vi låta vara därhän.
Att de bygger moskéer är väl inte heller eg så fel. Trots allt har vi ju religionsfrihet. Mussarna finns ju, tyvärr, här så någonstans får de väl samlas och hålla på med sin irrlära.
Att politiker är ryggradslösa PK håller jag däremot med dig.
Obs dock att saudierna bara gav honom 50 rapp åt gången av de 1000 han är dömd till vilken får väl anses vara humant
Citera
2015-01-12, 18:17
  #4
Medlem
ManJuices avatar
Såhär kan det se ut när man får piskrapp om någon undrar.

http://hromedia.com/wp-content/uploa...uprising11.jpg

Lägg gärna märke till vilken kraft piskaren i fråga lägger på varje rapp. Att det rör sig om 50 piskrapp åt gången handlar nog snarare om att stackars "piskrapparen" i fråga inte ska bli trött. Det är ju rena styrketräningspasset för honom.
__________________
Senast redigerad av ManJuice 2015-01-12 kl. 18:20.
Citera
2015-01-12, 19:32
  #5
Medlem
...Och allt detta för en jävla sagobok. Vilken värld vi lever i.
Om vittnesuppgifterna är sanna så var det otroligt starkt av honom att bita ihop. Piskrapp som antagligen ger ärr för livet är knappast något alla klarar av att utstå...
Citera
2015-01-12, 19:46
  #6
Medlem
Lost-Souls avatar
Finns en video här där man kan se bloggaren bli pryglad, tycker att slagen/piskningen verkar ganska soft jämfört med många andra offentliga bestraffningar jag sett.

http://www.patheos.com/blogs/friendl...audi-official/

Men det är klart, det kan ju göra ondare än det ser ut ......
Citera
2015-01-12, 20:28
  #7
Medlem
NoTruces avatar
Fixa en alternativ energikälla till olja så kan vi spränga skiten åt helvete sedan. Enda anledningen till att väst fortsätter krypa för svinen.
Citera
2015-01-12, 20:47
  #8
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
För att citera en känd tänkare: "Fredens religion visar sitt ansikte."

Finns inte någon fredlig religion, nästan alla religioner är ju enligt egen utsago "den rätta" och därmed är det naturligt att bekämpa alla som inte följer dess lära.

Jag har aldrig sett en hare krishna smälla till någon med sina små fingerklocker så kanske det finns undantag
Citera
2015-01-13, 11:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Obs dock att saudierna bara gav honom 50 rapp åt gången av de 1000 han är dömd till vilken får väl anses vara humant
Bara 50 åt gången? Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om. I t ex Malaysia är det maximala antalet c:a 20.
Citera
2015-01-13, 12:01
  #10
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deppodi
Bara 50 åt gången? Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om. I t ex Malaysia är det maximala antalet c:a 20.

Det finns uppenbara orsaker till det, piskningen i Malaysia är extremt brutal. Se exempel, den här mannen lär skita ståendes i bra många veckor framöver:

http://www.liveleak.com/view?i=5aa_1319800677

Jämför med videon jag postade tidigare i tråden på spöstraffet för den saudiske bloggaren. Det är som natt och dag i jämförelse.
Citera
2015-01-13, 12:30
  #11
Medlem
Oboros avatar
Ironiskt nog är det dessa jävla religionstokingar som kommer bada i helvetet, om gud är rättvis.

Jag har fått känna på "piskrapp" så jag kan inte fatta att man pallar så mycket. Hoppas det finns någon hjälte där som skjuter av huvudet på bödeln.
Citera
2015-01-14, 00:42
  #12
Medlem
Dom förolämpar islam
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback