Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-12, 08:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Varför ens dra in SD i detta? Jag har aldrig och kommer förmodligen aldrig att rösta på SD. Inte eller SVP nu om det skulle bli ditt svar. Jag är svensk nationalist och tycker som jag tycker. Att Harrison i detta fall då är en idiot tämligen klart som en kandidat till årets mest PK.

Det jag menar är att Harrison för bara några veckor sedan här på Flashback lyftes fram som en "frisk fläkt" som "stod emot PK-ismen". I tråden om hans sågning av SD förekom till och med inlägg med konspirationsteorier i stil med att Harrison tvingats skriva en SD-kritisk artikel som straff för att han skrivit att SD inte var fascistiskt.

Det här visar hur jävla lätt det är att gå från flashbackrassarnas favoritlistor till deras hatlistor. Det räcker att klara av att vara mer nyanserad än att man delar upp allt i svart och vitt. Som historieprofessor är man antagligen erfaren och kunnig nog att klara av att se nyanser i allt.
2015-01-12, 18:41
  #14
Medlem
hogerspokets avatar
Nominering - Jenny Madestam.

Motivering:
För att 2015 argumentera för invandring med argument som redan avvisast av Folkpartiets partiledare Björklund:

Citat:
Det är nog många som delar upplevelsen av att ha blivit upplockad av en taxichaufför som egentligen är utbildad ingenjör.
Varför har vi så välutbildade taxichaufförer i Sverige? En viktig förklaring är att invandrare har svårt att få sina utländska examina validerade.

Jag skojar inte. 'Läkare kör Taxi'-argumentation 2015.
expressen.se/ledare/jenny-madestam/ingenjorer-borde-inte-kora-taxi/

Jenny Madestam - antingen så dum att klockorna stannar, eller Sveriges mest PK-person?
2015-01-12, 19:06
  #15
Moderator
Siegfrids avatar
Finns gott om trådar om politiskt korrekthet. De nämnde personligheterna kan med fördel diskutera i egna trådar.
Låst.
/Mod.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback