Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-11, 21:52
  #1
Medlem
Hej, jag beställde en skärm från mytrendyphone med klarna - betala om 14 dagar. Men jag räknade fel på dagarna tills jag får lön. Hur länge kan man vänta med att betala innan det blir ränta på det.
Citera
2015-01-11, 21:58
  #2
Medlem
dagus1s avatar
14 dagar från köpdagen annnars tillkommer 60 kr i påminnelseavgift.
Citera
2015-01-11, 21:59
  #3
Medlem
M0ngots avatar
Är det 14 så är det. Ränta och avgifter direkt. Ring till dem imorgon och försök få lite mer tid.

Sen kan du ju delbetala. Skicka in nån hundring nu och resten vid lön.
Citera
2015-01-11, 21:59
  #4
Medlem
Du kan skjuta upp det ytterliggare tio dagar. Logga in på klarnas hemsida så kan du göra det där.
Citera
2015-01-11, 22:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manligkalsong
Du kan skjuta upp det ytterliggare tio dagar. Logga in på klarnas hemsida så kan du göra det där.
Får göra det när jag kan se mitt köp på klarna
Citera
2015-02-09, 12:33
  #6
Medlem
Fredde104s avatar
jag tog en jacka på avbetalning med klarna, såg dock att när nästa räkning kommer så är inte jag hemma. hur löser jag det, eller kan jag vänta med att betala när jag kommer hem? räkningen borde väl komma runt den 20-25 februari, dock åker jag den 19e och kommer hem den 6e mars. kommer jag hinna betala innan påminnelserna skickas ut?
Citera
2015-02-09, 15:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredde104
jag tog en jacka på avbetalning med klarna, såg dock att när nästa räkning kommer så är inte jag hemma. hur löser jag det, eller kan jag vänta med att betala när jag kommer hem? räkningen borde väl komma runt den 20-25 februari, dock åker jag den 19e och kommer hem den 6e mars. kommer jag hinna betala innan påminnelserna skickas ut?

Påminnelse & ränta tas ut från första dag om inte pengarna är inne i tid...

Räkningen brukar komma i mitten på månaden om det inte är så att den kommer den kommande månaden.

Du kan logga in på klarna.se och skjuta på det några dagar samt se din faktura.
Citera
2015-02-09, 16:21
  #8
Medlem
Fredde104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Påminnelse & ränta tas ut från första dag om inte pengarna är inne i tid...

Räkningen brukar komma i mitten på månaden om det inte är så att den kommer den kommande månaden.

Du kan logga in på klarna.se och skjuta på det några dagar samt se din faktura.
Så det måste betalas inom 14 dagar ändå? Har dock fått in lite nu, går det att använda det förra OCR numret och betala resten nu, eller måste jag vänta tills bästa räkning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback