Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-13, 07:16
  #181
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawkinsean
Har äntligen hunnit se programmet och det första jag reagerar på är SÄPO-chefens icke-svar på frågan om hotbilden mot moskéer [09:48]. Han berör egentligen inte moskéer i sitt svar utan konstaterar att det är SÄPO:s uppgift att skydda det svenska samhället i sin helhet.

Indikation på att "moské-attentaten" inte ligger högst på SÄPO:s lista...?

Första attentatet (Eskilstuna) var ju inget attentat, utan slarv från muslimernas sida. Detta fick dock otroligt stort genomslag i pressen, med kärleksbombning och uttalanden från en massa politiker.

Andra attentatet (Eslöv) är väldigt skumt. En liten brand som inte gav någon skada. Trots att en brandbomb slängdes in på den lättantändliga mattan. Någon måste varit där och släckt direkt. Så lägligt att de materiella skadorna blev så små. Slutsats: Jag håller det för 70% troligt att detta var gjort av muslimerna själva för att orsaka reaktioner liknande de i Eskilstuna, det hela är triggat av Eskilstuna-olyckan.

Tredje (Uppsala): 4 ungdomar på väg hem från en nyårsfest ser en man klottra på mosken. Trots massiv polisinsats har ingen kunnat gripas. Hela attentatet består av lite hakkors som var lätta att tvätta bort. De enda som sett mannen var ungdomarna, som verkar minst sagt vänster. Vad är det som säger att det inte var de (efter en blöt nyårsfest) som ville göra lite uppmärksamhet ala Eslöv?

Och varför har alla attentat nu plötsligt slutat, efter det att misstankarna om att de är egen-anlagda börjat krypa fram?
Citera
2015-01-13, 08:34
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Du kanske missat att SD står för svensk "nationalism"?

Jo det är lixom grunden i nationalismens ideologi. Att man bekänner sig till en grupp man tror sig ha massa gemenskap med. Det är fortfarande så att gemensam nämnare för all terrorism är nationalismen.
Citera
2015-01-13, 15:25
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Andra attentatet (Eslöv) är väldigt skumt. En liten brand som inte gav någon skada. Trots att en brandbomb slängdes in på den lättantändliga mattan. Någon måste varit där och släckt direkt. Så lägligt att de materiella skadorna blev så små. Slutsats: Jag håller det för 70% troligt att detta var gjort av muslimerna själva för att orsaka reaktioner liknande de i Eskilstuna, det hela är triggat av Eskilstuna-olyckan.

Alla tillgängliga fotobevis pekar ju snarare på att en fyrverkeriraket åkte in genom fönstret. Notera ingångshålets storlek och sotkvasten på glasets utsida/fönsterkarm.
Citera
2015-01-13, 20:49
  #184
Medlem
MolleKuls avatar
Media säger att 6 personer är "on the large". Jag skulle hävda 3.000-
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback