Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-11, 17:56
  #13
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Om du t.ex inte hittar filen "t1d4zsrh.exe" när du söker efter den, och filen "C:\Users\BERG~1\AppData\Local\Temp\fwddqpob.s ys" inte verkar finnas när du tittar i TEMP-mappen, då göms de två filerna (och kanske flera) av rootkit'et, och det är absolut inget gott tecken. Rootkit vill man inte ha i datorn, försök få bort det.
Det där är GMERs driver och binär. Det står nämligen i loggen som TS postade innan.
Citera
2015-01-11, 18:12
  #14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakee
Tjena! Vill börja med att säga att jag formaterade min dator igår. Tankade ner AVG. Körde en scan och upptäckte ett Rootkit_SSDT_Hook som inte går att ta bort via AVG.

Jag har kollat runt på en del sidor och fått reda på att det behöver inte vara ett virus. Därför vill jag ha lite hjälp av några proffs här då jag inte är speciellt kunnig i ämnet.

Jag har tankat ner kapersky tdss killer som inte upptäcker något.
Jag har även dragit ner roguekiller samt gmer.

På Gmer får jag upp ***hidden*** [4]84088333 någonting.

Någon som har erfarenhet av detta och om jag behöver vara orolig över detta?


Tack!

Hade du kört någon skan med Avg innan du formaterade - kort sagt vet du om det som nu hittats fanns på datorn innan ?

Innan du provar med att formatera igen så följ den avslutande uppmaningen i inlägg # 7 vilket är det bästa du kan göra i nuläget !
Citera
2015-01-11, 19:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hade du kört någon skan med Avg innan du formaterade - kort sagt vet du om det som nu hittats fanns på datorn innan ?

Innan du provar med att formatera igen så följ den avslutande uppmaningen i inlägg # 7 vilket är det bästa du kan göra i nuläget !


Nej, inte vad jag minns eftersom jag hade Avast då!

Okej, är det med truecrypt? Är det något avancerat?
Citera
2015-01-11, 19:54
  #16
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakee
Nej, inte vad jag minns eftersom jag hade Avast då!

Okej, är det med truecrypt? Är det något avancerat?
Nej, du ska inte fixa Truecrypt om du inte har behovet av det. Skulle något skita sig så är all din data dessutom förlorad.

Kan du fixa en Hijackthis-logg och ladda upp på pastebin?
Citera
2015-01-11, 19:57
  #17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakee
Nej, inte vad jag minns eftersom jag hade Avast då!

Okej, är det med truecrypt? Är det något avancerat?

Hade du gjort någon uppstart skanning med Avast någon gång innan formateringen...en vecka eller 2 e.t.c innan ?

Den avslutande uppmaningen gällde screenshot eller bättre logg .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback