Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-13, 13:05
  #13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Har formaterat om datorn, skaffat nya lösen överallt. Skaffat nytt lösen till vårt nätverk

Uppdatera även all tänkbar mjukvara .


De som har lyckats få hjälp av Polisen i liknande samt enklare fall har själva hittat något betydelse fullt ganska enkelt och sedan kontaktat någon form av media som belyst detta och när Polisen fått reda på det så har de insett att det är dålig Pr för dem och då startat om utredningen . Berätta detta för den Polisen du ska tala med och säg att du tänker göra det om inget händer . Samt gör det givetvis vid behov . Lokaltidningen kan vara intressanta att kontakta .

Stå på dig helt enkelt .
Citera
2015-01-13, 13:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioturban
Har formaterat om datorn, skaffat nya lösen överallt. Skaffat nytt lösen till vårt nätverk.

Den här killen var ju den som fixade vårt nätverk och valde vårt förra lösenord. Han var här massor av gånger och hade tillgång till våra datorer. Allt vi fått fram pekar på att det är han. Sen har vi två ip-adresser. En till hans mobil och en till hans dator.

Polisen tyckte tydligen inte att detta var så allvarligt, så de lade ner det. Hon som la ner ärendet ska ringa mig och förklara varför. Jag har lagt till i ärendet sen dess att vi har bevis på att "någon" varit inne på vårt nätverk eller i min dator hemifrån sig.

Kanske blir det bättre fart på polisen om vi nämner att denna någon har tillgång till nakenbilder på våra barn. Vi har ju bilder på dem i badkaret mm... jag vet fan inte.... måste man skjuta fanskapet själv??? Om vi går dit ett gäng å skjuter idioten.... då borde väl polisen lägga ner det med på en gång??? Om vi var flera i lägenheten å inget annat vittne? De orkar ju tydligen inte lyfta ett finger när det gäller att skaffa fram bevis. Allt de behöver göra är att kontakta Telia å kolla vem som har dessa ip-nummer..... fan... är alla idioter å inkompetenta?

Blev även blåst på pengar på blocket av en annan idiot.... sms:en mellan oss före och efter bedrägeriet samt konversationer på facebook finns sparade. Jag swishade över pengar till hans mobilnummer... å hans bankkonto var kopplat till det genom swish.... ändå blev det oxå nerlagt då polisen inte kunde bevisa vem som tagit emot pengarna?!?!?! IDIOTER!!!

men alltsa, nu sager jag inte att du far skylla dig sjalv... men du far skylla dig sjalv. om du behover hjalp med din dator, sa lamna in den till ett seriost foretag. det kanske kostar ett par hundra, men det kan det ju vara vart sa att du slipper san har skit. ger man sin dator till en skum typ sa kan ju tyvarr sanna har saker handa.

jag tror att killen bara haft tur nar han har kommit over era losenord (social engineering etc). tycker ni skulle kollat efter keylogger INNAN ni formaterade om datorn. hade ni hittat en keylogger och han var den enda som hade haft fysisk tillgang till er dator, da hade ni haft lite mer att ge polisen.

sjalvklart sa lagger inte polisen ner tid pa ett eller tva hackade facebook konton nar du inte ens har bevis.

tips ar val att hitta nagon som kan/vill leta reda pa vem som ar agare till ip adresserna. visar det sig att det ar den killen som du sager att det ar, da far du val "prata" lite med honom.
Citera
2015-01-13, 20:44
  #15
Medlem
mm....

men vi "vet" att det är han.... allt vi har fått fram å de datum det handlar om.... det är ingen annan.

mm... får väl ta lagen i egna händer... om man ser brottet själv, som du, å det ändå blir nerlagd så är det ju något galet...

Nej... inte fan kommer det cirkulera några bilder på våra badande barn på pedofilsidor... men jag påtalade iaf för polisen att han hade tillgång till dem...

jaja.... så länge man inte mördar nån så verkar det vara ganska okej... om man inte råkar utföra brottet inför en hel poliskår.
Citera
2015-01-13, 21:03
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioturban
mm....

men vi "vet" att det är han.... allt vi har fått fram å de datum det handlar om.... det är ingen annan.

mm... får väl ta lagen i egna händer... om man ser brottet själv, som du, å det ändå blir nerlagd så är det ju något galet...

Nej... inte fan kommer det cirkulera några bilder på våra badande barn på pedofilsidor... men jag påtalade iaf för polisen att han hade tillgång till dem...

jaja.... så länge man inte mördar nån så verkar det vara ganska okej... om man inte råkar utföra brottet inför en hel poliskår.

missforsta mig ratt... jag tvivlar inte pa att du vet vem det ar. men om jag har uppfattat det ratt sa ar det enda ni har klockslag och ip adress pa den som har varit inloggad? jag antar att du har kollat vilken stad ip adressen kommer ifran?

och rattvisa och straff i sverige ar lite som hej kom och hjalp mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback