Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-12, 02:12
  #13
Medlem
Jodå, vi finns. Vi är inte så många dock. Jag har skrivit lite i slöjmisshandel-tråden. Jag jobbar på några idéer om hur vi muslimer kan bekämpa extremism inom våra samfund.
Citera
2015-01-12, 08:44
  #14
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTD
Jodå, vi finns. Vi är inte så många dock. Jag har skrivit lite i slöjmisshandel-tråden. Jag jobbar på några idéer om hur vi muslimer kan bekämpa extremism inom våra samfund.
Det lär dock inte hända att den stora påstådda fredliga majoriteten av muslimer själva agerar och tar itu med detta.
Den påstådda lilla minoriten muslimer skapar krig och kaos varhelst de befinner sig, mellanöstern, Afrika, Asien osv.
Det kommer att sluta med att USA med stöd av Europa går in militärt då hotet blir för stort.
Detta om det får hållas kommer på sikt troligen också bli ett hot mot Israel och även mot Europa och det kommer aldrig att tolereras.
Tyvärr finns det nog ingen annan lösning.
Citera
2015-01-12, 10:26
  #15
Medlem
Ironwills avatar
Det är väl som jag läste i någon artikel nyligen;
Den "fredliga" majoriteten är irrelevant. Det är fanatikerna som styr islam och dess agenda, inte någon "fredlig" majoritet.

Sedan får man ha i åtanke att de här 300 Säpo säger strider utomlands med IS, sannolikt endast är toppen på isberget. Vi pratar här alltså om 300 personer som är så fanatiskt troende på det förtryck de påstått sig fly ifrån, att de är redo att lämna sina liv i säkerhet i Sverige och resa hela vägen tillbaka enbart för att döda "guds fiender" och se till att förtrycket inte förlorar sitt fäste i hemländerna.

Med största sannolikhet finns det tusentals muslimer i landet som helhjärtat stödjer IS metoder.

-Hur många är det som helt enkelt inte riktigt tagit det sista steget ut och faktiskt begett sig tillbaka för att gå med IS?

-Hur många är det som inte kan tänka sig att resa tillbaka, men är redo att begå våldshandlingar i Sverige om situationen "kräver" det?

-Hur många har inte mage att själva begå "dåden", men välkomnar och hyllar resultaten och de som begår dem?

Och slutligen, det jag tror är den största anledningen till "den fredliga" majoritetens tystnad och imamers passivitet:

-Hur många är det som inte öppet stödjer IS terror, men samtidigt i det tysta håller med om själva agendan och målet? Lite grann som många svenskar "inte gillar SD", men ändå tycker att de för den bästa invandringspolitiken. (Med det sagt så försöker jag naturligtvis inte jämställa eller jämföra SD med IS, endast det mänskliga sättet att förhålla sig till olika saker)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback