• 1
  • 2
2015-01-11, 02:49
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!
I Sverige kan man köpa burkmat relativt billigt, men kan man köpa det ännu billigare i polen?
Jag kan ganska lätt och billigt ta mig till polen. Jag har aldrig varit där. Är det värt att åka dit för att
bunkra upp med torrmat och konserver,juicer etc.
Någon med erfarenhet av deras priser på sådana varor 2015?

/Fattig student undrar.
Citera
2015-01-11, 02:50
Bannlyst
Hur ska du ta dig dit då? Med bil? Då blir det dyrare. Med flyg? Då blir det fan också dyrare men inte nog med det, du kommer inte kunna ta med dig så jävla mycket.
Citera
2015-01-11, 03:15
Medlem
Jag har letat konserver i Tjeckien, men det är svårt att hitta något som motsvarar Annerstedts.
Överlag är fläsk billigt i Tjeckien så det borde finnas konserver.

Konserverad potatis verkar svårt att hitta.
Det enda jag hittade höll samma pris som i Sverige.
Dvs ca 10:-/burk.

Jag misstänker att priser och utbud är ungefär lika i Tjeckien och Polen.
Citera
2015-01-11, 17:34
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Hur ska du ta dig dit då? Med bil? Då blir det dyrare. Med flyg? Då blir det fan också dyrare men inte nog med det, du kommer inte kunna ta med dig så jävla mycket.

Åka båt från typ Karlskrona eller nått.
Citera
2015-01-12, 23:15
Medlem
Bättre om du kollar i reklambladen från de stora matkedjorna. Det dyker upp billiga konserver emellanåt.
Citera
2015-01-13, 19:23
Medlem
Tror lätt att du har en poäng, frågan är vad det kostar att få med bilen, för annars blir det rätt dyrt.
Men all mat är billig i polen.
Om man jämför med sverige.
Citera
2015-01-13, 19:38
Medlem
Varför ber du inte din mamma att hon lär dig inköp och matlagning? Visst är det billigt i Polen, allt som är inhemskt producerat. Men det kostar att ta sig det och det är allt utom klimatsmart.
Citera
2015-01-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Varför ber du inte din mamma att hon lär dig inköp och matlagning? Visst är det billigt i Polen, allt som är inhemskt producerat. Men det kostar att ta sig det och det är allt utom klimatsmart.

Klimatsmart? Vem fan bryr sig? Bor snubben nära Karlskrona så kostar båten från 99 kr t/r. Bara att ta med sig en större resväska & ryggsäck och shoppa på.
Citera
2015-01-14, 00:00
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Klimatsmart? Vem fan bryr sig? Bor snubben nära Karlskrona så kostar båten från 99 kr t/r. Bara att ta med sig en större resväska & ryggsäck och shoppa på.

Gäller väl att se det som ett spel och tycka det är roligt för sen köper han en öl på krogen och så var vinsten.borta.

Dumsnål kallat jag detta. Tid mot pengar blir.inte bra.
Citera
2015-01-25, 05:12
Medlem
rex144s avatar
du måste köpa mat för flera tusen för att det ska löna sig
Citera
2015-01-25, 07:34
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Varför inte åka till Netto eller Lidl och bunkra upp konserver? Förmodligen billigare än att åka till Polen och göra samma sak.
Citera
2015-01-25, 07:36
Medlem
Sen när är konserver billigare än vanlig mat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in