Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-05, 18:50
  #13
Medlem
AgustSeris avatar
Nu vet jag inte om det var för att jag använde hanar (indica 4st) som det blev som det blev men iallafall ville jag testa, gjorde efter denna videon: http://youtu.be/vaWtKHOKdbo

När jag väl kom till delen med kaffe filtret så var det smulor av växtmaterial samt när jag skulle skrapa (gjorde det försiktigt) så kom ändå delar av kaffefiltret så det som skulle vara hasch var mestadels papper och växtmaterial testade att röka skiten det gick men var ingen särskilt skönt rus
Citera
2015-03-06, 01:51
  #14
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Nu vet jag inte om det var för att jag använde hanar (indica 4st) som det blev som det blev men iallafall ville jag testa, gjorde efter denna videon: http://youtu.be/vaWtKHOKdbo

När jag väl kom till delen med kaffe filtret så var det smulor av växtmaterial samt när jag skulle skrapa (gjorde det försiktigt) så kom ändå delar av kaffefiltret så det som skulle vara hasch var mestadels papper och växtmaterial testade att röka skiten det gick men var ingen särskilt skönt rus

Hanar producerar minimala mängder THC. Ska du ens försöka berusa dig på det får du nog extrahera ut nån olja ur det.
Tvivlar på att ens det skulle räcka dock.
Citera
2015-03-06, 12:12
  #15
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Hanar producerar minimala mängder THC. Ska du ens försöka berusa dig på det får du nog extrahera ut nån olja ur det.
Tvivlar på att ens det skulle räcka dock.
Jo har hört det innan nu fick jag det bekräftat av egen erfarenhet iallafall
Citera
2015-03-06, 14:33
  #16
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyes
Köpte mina på ebay för ca 150kr ink frakt så kolla där
Tack för tipset! Har kollat lite runt hittade 1 liter och 5 liter tror dock jag nöjer mig med 1L då det är inga buds jag ska använda utan oftast kommer det blir rester får 4-9 honor. Det borde väl duga då antar jag.

Men hur var kvaliteten? Riktigt billigt! det därför blir man osäker
Citera
2015-03-06, 15:17
  #17
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Tack för tipset! Har kollat lite runt hittade 1 liter och 5 liter tror dock jag nöjer mig med 1L då det är inga buds jag ska använda utan oftast kommer det blir rester får 4-9 honor. Det borde väl duga då antar jag.

Men hur var kvaliteten? Riktigt billigt! det därför blir man osäker

Underskatta inte resterna från potenta honor.
Du har 3 alternativ här som jag ser det
Första är en hasch extraktion med ismetoden, samma som du redan prövat på men använd riktiga bubblebags som någon nämnde finns det billigt att hitta.
Andra metoden ger dig olja istället med hjälp av vanligt Aceton
Den tredje och enligt mig lite mer komplex och potientellt farligaste metoden ger en olja betydligt potentare och renare än den med Aceton och där använder du då Butangas istället.

Då du redan vet hur bubblebags "is-metoden" fungerar skippar jag den guiden men har du frågor eller så tveka inte att fråga.

Guide Acetonextraktion med superba fotografier: http://www.swecan.org/index.php?name...rticle&sid=224

Guide för Butanextraktion under spoiler

Citera
2015-03-06, 15:24
  #18
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Underskatta inte resterna från potenta honor.
Du har 3 alternativ här som jag ser det
Första är en hasch extraktion med ismetoden, samma som du redan prövat på men använd riktiga bubblebags som någon nämnde finns det billigt att hitta.
Andra metoden ger dig olja istället med hjälp av vanligt Aceton
Den tredje och enligt mig lite mer komplex och potientellt farligaste metoden ger en olja betydligt potentare och renare än den med Aceton och där använder du då Butangas istället.

Då du redan vet hur bubblebags "is-metoden" fungerar skippar jag den guiden men har du frågor eller så tveka inte att fråga.

Guide Acetonextraktion med superba fotografier: http://www.swecan.org/index.php?name...rticle&sid=224

Guide för Butanextraktion under spoiler


Tack för tipsen men som rubriken på tråden lyder så vill jag enbart göra det med cannabis vill inte använda aceton eller butangas men tack ändå
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback