Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-10, 16:35
  #1
Avstängd
Vickilems avatar
Hello , som rubriken lyder så vill jag installera windows på min dator som har os s.k "Elementary os" just nu. Kollat runt hur mycket som helst verkar inte hitta nåt vettigt. Hursomhelst jag är inte en jätteproffs på datorer o så , så försök gärna att förklara processen så enkelt som helst.

Jag har en USB med Windows och en orginal CD med windows. Jag har försökt boot:a den från start igenom att gå in på Setup boot och välja CD/DVD med inget händer , det loggas bara in på Elementary os automatiskt. Och när jag testa att boot:a med USB står det "Nåting error un-read able disc"
Tacksam för svar.
2015-01-10, 18:00
  #2
Medlem
salxars avatar
Testat med ett annat USB? Eller att göra om installationen på USBn du har? Kan vara att något blev skadat under installationen.
2015-01-10, 19:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Hello , som rubriken lyder så vill jag installera windows på min dator som har os s.k "Elementary os" just nu. Kollat runt hur mycket som helst verkar inte hitta nåt vettigt. Hursomhelst jag är inte en jätteproffs på datorer o så , så försök gärna att förklara processen så enkelt som helst.

Jag har en USB med Windows och en orginal CD med windows. Jag har försökt boot:a den från start igenom att gå in på Setup boot och välja CD/DVD med inget händer , det loggas bara in på Elementary os automatiskt. Och när jag testa att boot:a med USB står det "Nåting error un-read able disc"
Tacksam för svar.

Elementary OS ska väl vara Ubuntu baserat? Kolla programcentralen och installera gparted. Formatera USB'n och ladda sedan hem valfri ISO fil samt programmet Unetbootin.
2015-01-10, 19:45
  #4
Avstängd
Vickilems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGK10
Elementary OS ska väl vara Ubuntu baserat? Kolla programcentralen och installera gparted. Formatera USB'n och ladda sedan hem valfri ISO fil samt programmet Unetbootin.
Jag byte windows nyss på den , det funkade inte förens jag tog ut hårddisken på den och la in den på en annan dator därefter installerade windows på den.
Hursomhelst nu när jag la tillbacka hårddisken och försöker komma in på datorn säger den "Widnows was unable to start - Startup repair" Så försätter det.
Vad kan det bero på ? Måste äventillägga att hårddisken inte är datorn's orginal:a men det funkade innan.
2015-01-10, 21:31
  #5
Moderator
vhes avatar
Endast en tråd per ämne, tack. Vi låter den andra leva, då den är mindre förvirrad, och skickar den till lämligare forum. Denna låses.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback