Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-22, 21:22
  #1
Medlem
Var för någon vecka sedan i Litauen och vill du köpa med mig lite hem, allt gick smidigt me när jag kom hem var jag tvungen att hälla över allt i en PET-flaska som jag nu har stående. Frågan är nu hur länge det kan stå utan att det försämmras avsevärt?
Citera
2005-09-23, 06:11
  #2
Medlem
TattarJävels avatar
Hittade själv en flaska Bacardi Limon i päronens barskåp i förrgår, hade en 5-6år på nacken iofs oöppnad men ändå.

Var inget dåligt med den, smaka godis o jag blev fulll som en boll.

Så spara på, förstår jag igentligen inte hur du klarar men men
Citera
2005-09-23, 07:59
  #3
Medlem
Morticians avatar
Kanske är lite skillnad när skiten förvaras i en PET flaska istället för glasflaska? Rent hypotetiskt borde det finnas risk att det smakar plast.
Citera
2005-09-23, 08:50
  #4
Medlem
Om det är sprit som t.ex. vodka, gin eller rom så är det inga problem. Är det någon likör så håller den inte speciellt länge.
Citera
2005-09-23, 09:14
  #5
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
Om spriten står mer än en månad så börjar den mögla.

jag har hört att den ska fräta på plast om den står för länge också, alkoholen du vet...och då kommer det snart rinna ut och lukta sprit i hela ditt rum. Ditt alternativ:

1. drick genast upp allt.

nej vars, sluttramsat, du kan nog vara helt lugnt, spriten blir inte dålig på länge, och det handlar om flera år.
Citera
2005-09-23, 09:27
  #6
Medlem
Grårävs avatar
Förvara inte alkohol på PET flaska överhuvudtaget.
Det kommer att smaka plast förr eller senare.
Hitta en glasflaska av något slag (ett par-tre 33cl läskflaskor?) och häll över på den.
Citera
2005-09-23, 17:28
  #7
Medlem
Klarar och klarar, har inte varit hemma en hel helg sen jag köpte det så det sparas till bättre tider. Typ nästa helg
Nu ska jag dricka sockerdricka så jag kan hälla över allt senare.
Citera
2005-09-23, 17:29
  #8
Medlem
Vilken idiot jag var då som igår öppnade en flaska Cointreau och en flaska Jägermeister enbart för att lukta på det....
Citera
2005-09-23, 17:48
  #9
Moderator
tobess avatar
Vanligt alkohol är precis som diamanter, dvs they last forever.

T.ex en vodkaflaska behöver du inte oroa dig för att den skulle bli gammal före du druckit upp den.

Angående likörer kan det vara lite värre, speciellt om det t.ex är mjölk/gräddbaserad likör. Då är väl tumregeln ~6 månader.
Citera
2005-09-23, 18:03
  #10
Medlem
tamaguchis avatar
...

Citat:
Vanligt alkohol är precis som diamanter, dvs they last forever.

Såvida den inte avdunstar.
Citera
2005-09-23, 18:53
  #11
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
Såvida den inte avdunstar.

Javisst, men jag antog att de flesta lagrar sin sprit med korken fastskruvad..
Citera
2005-09-23, 18:57
  #12
Banned
Maeztroos avatar
Fan jag var med dom att få i mig dålig Baylies för ett tag sedan. JAg och en polare kom hem på fyllan tror jag och börja hälla i oss grejer som var kvar efter någon fest. Jag gick på deras barskåp och skulle skicka i mig lite baylies, sötsugen som jag var, men det kom ingenting till min förvåning. Så jag skakade som fan och det börja komma sega klumpar istället. Skitäckligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback