Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-10, 01:07
  #1
Medlem
Schnyggves avatar
Jag har märkt att adblock (premium) inte funkar på tv3play och kanal 5 play och det får väl vara ok, tittar inte så ofta ändå, men nu är det massa jävla reklam på youtube plötsligt! som adblock inte tar! så sjukt jävla drygt...och inte som förr att man kunde hoppa över efter några sekunder eller klicka bort deras äcklig banners, nu är det bara att titta! går detta att överlista på något sätt?? är inte superkunnig på datorer och sådant...

Går inte detta att lösa så börjar ju adp kännas lite urvattnat....blev jävligt less när jag upptäckte detta idag så jag är tacksam för hjälp!


Vänliga hälsningar Schnygg
Citera
2015-01-10, 01:10
  #2
Medlem
Det finns lite olika sätt. Kika här: http://webapps.stackexchange.com/que...youtube-videos
Citera
2015-01-10, 01:13
  #3
Medlem
Jag kör med adblock plus, inte premium, och jag har inga problem någonstans. Testa det istället?
Citera
2015-01-10, 01:17
  #4
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag kör med adblock plus, inte premium, och jag har inga problem någonstans. Testa det istället?

Inte? det kanske kommer? men jag upptäckte detta så sent som idag...kör du firefox? jag kör chrome, får prova avinstallera och prova plus! om man nu måste avinstallera...och tack för svar ni båda!
Citera
2015-01-10, 01:22
  #5
Medlem
Jag kör firefox och abplus, har inte sett nån reklam på flera år nu...
Citera
2015-01-10, 01:25
  #6
Medlem
Senaste 2 dagarna har adblock strulat på youtube för mig med, annonser syns och reklamklipp som man inte kan hoppa över körs, man kan inte ens se hur långa de är numera...sjukt irriterande när man kör en spellista i bakgrunden medans man gör något annat.

Reklamen blockas dock om man uppdaterar sidan men som sagt sjukt irriterande att behöva gå ur det man gör.

Prova annan webläsare och adblock till den är ett tips, med internet explorer funkar det hyfsat, firefox är 100% än så länge men med chrome är det katastrof just nu trots att jag installerat om både läsaren och adblocken till den.

Hoppas det bara är strul från youtubes sida, det var nämligen problem att visa videor överhuvudtaget för nån dag sen, "error occured, please try again later" kom hela tiden.

edit: jag har också "premium" till chrome medans de andra läsarna med adblock plus funkar bra. får väl byta då....
__________________
Senast redigerad av evanderross 2015-01-10 kl. 01:37.
Citera
2015-01-10, 01:37
  #7
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag kör firefox och abplus, har inte sett nån reklam på flera år nu...


Det verkar fungera nu! hallelujah! fan vad bra! tack alla!
Citera
2015-01-10, 01:38
  #8
Avstängd
Qertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag kör firefox och abplus, har inte sett nån reklam på flera år nu...

Ja, men funkar inte för Tv3 play tex.
Citera
2015-01-10, 01:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Ja, men funkar inte för Tv3 play tex.

Jag kollar aldrig på några kanalers play-utbud, så det har jag noll koll på. Men ingen reklam på youtube eller standard slösurfning på random sidor iaf!
Citera
2015-01-15, 18:18
  #10
Medlem
Kolla vad adblock blockerar på tv3 specifikt, pröva dig fram tills du hittar "fällan"
Citera
2015-01-20, 06:27
  #11
Medlem
MG60090V1s avatar
Lägg till Fanboy Regional Swedish så löser det sig. Tog ett tag innan jag hittade den här sidan. https://www.fanboy.co.nz/regional.html

Fanboy Annoyances List kan även hjälpa en del
https://www.fanboy.co.nz/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback