Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-09, 14:23
  #1
Medlem
namnhelvetets avatar
hej kan man på nått sätt höja volymen mer än vad windows visar att man kan??
Citera
2015-01-09, 14:29
  #2
Medlem
Torps avatar
Detta ämne utesluter en massa detaljer... Vad har du för grejer? Sitter du på enbart en bärbar dator utan externa högtalare så blir det nog svårt (finns säkert något program som kan kringå Windows och mata mer ström till hägtalarna, men det är inte att rekommendera). Ett par tips kan jag dela med mig av iaf:

1) Kolla så att inte programmet du använder har en egen volymkontroll, den kanske inte är maxad.

2) Skaffa externa högtalare, eventuellt med en förstärkare till som du kan reglera volymen på. Då lär du sällan ha för lite ljud.
Citera
2015-01-09, 14:38
  #3
Medlem
namnhelvetets avatar
jag har en bärbar dator. utan bärbara högtalare..ruskigt lågt ljud tycker jag
Citera
2015-01-09, 15:28
  #4
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnhelvetet
jag har en bärbar dator. utan bärbara högtalare..ruskigt lågt ljud tycker jag

Då är det nog helt enkelt så att de inbyggda högtalarna inte är konstruerade för att fixa mer än så, förutsatt att du faktsikt har skruvat upp allt som går att skruva upp genom att ändra bland mjukvaruinställningarna i Windows. Bara att ordna något externt eller en ny dator med kraftfullare högtalare om det inte räcker till m.a.o.
Citera
2015-01-09, 17:33
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback