Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-09, 02:42
  #1
Medlem
Targenors avatar
Jag har en dator med Asus M3N78-EMH HDMI, GeForce 8200, m-ATX
moderkort och försöker få in den på tvn via HDMI men när jag försöker så får tvn ingen signal.

Moderkortet har en vga, en dvi och en hdmi kontakt, ingen av dessa har funkat. Däremot har jag ytterligare en vga port och dvi kontakt på ett löst kort, där fungerar både vga och dvi.

Men Hdmin fungerar inte alls.

Jag har provat ta ut kortet med extra vga och dvi portar men då funkar hdmi ändå inte.

Jag kör Windows 7 på burken och genom att använda en adapter hdmi -> dvi så fungerar datorn på tvn men jag vill använda hdmi, någon som har några förslag på vad jag kan göra?

Måste man slå på hdmi kontakten på kortet?

Information om moderkortet:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131281
https://www.komplett.se/product/345709
Citera
2015-01-09, 06:31
  #2
Medlem
Varför vill du använda moderkortets HDMI port?

Man bruka vilja koppla till ett separat grafikkortet för att den bruka vara bättre snabbare.

Moderkortets portar stängs av när det sitter ett fungerande grafikkort i datorn. Oftast kan man ändra i bios så att båda är påslagna samtidigt MEN för jätte många så buggar det och funkar inte. På vissa datorer har de t.o.m tagit bort bios alternativet.
Citera
2015-01-09, 15:33
  #3
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Varför vill du använda moderkortets HDMI port?

Man bruka vilja koppla till ett separat grafikkortet för att den bruka vara bättre snabbare.

Moderkortets portar stängs av när det sitter ett fungerande grafikkort i datorn. Oftast kan man ändra i bios så att båda är påslagna samtidigt MEN för jätte många så buggar det och funkar inte. På vissa datorer har de t.o.m tagit bort bios alternativet.

Det är enda HDMI porten på datorn, därför ville jag använda den. Men då får jag kolla i bios då, om det ens finns där. Tackar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback