Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 17:18
  #1
Medlem
Alplandskaps avatar
Snart smäller det! Tisdag 27 januari kl 21.00(?) på Sjuan.

Igår presenterades deltagarna:

http://www.tv4.se/biggest-loser-sver...a9f63d490000d7

Verkar lovande? Även 2015 års omgång får heta Biggest Loser - tro, hopp och kärlek. Årets nyhet är Mikael Hollsten, gladiatorn Prime i Gladiatorerna, han har redan gått ut hårt och uttalat sig:

"För mig så är det helt sjukt att vi inte reagerar hårdare mot en person med grov fetma, säger han."

Ser fram emot att se Prime reagera hårt på deltagarna! Poppar popcornen och handlar hem colan.

/Alplandskap
Citera
2015-01-09, 18:43
  #2
Medlem
Alplandskaps avatar
Låt snokandet börja!

Veteran-Emmas blogg är en bra källa till kunskap. Tror inte att hon hänger med gnällspikarna som åker ut först. Jag förutspår att denna deltagare tillhör de som kommer att gå långt/gå till final:

Sandra Svedberg, 24 år, Örebro

Emma träffade Sandra i Örebro i mellandagarna och ser fram emot att träffa (träna med?) henne igen innan finalen i mitten av februari. Emma har tidigare hängt med bl a Sarah som kom tvåa förra året...
Citera
2015-01-10, 02:42
  #3
Medlem
Scamps avatar
Tror det blir en bra säsong. Ska bli kul att se Prime köra slut på de nedsuttna soffrövarna
Citera
2015-01-24, 11:31
  #4
Medlem
Flyer6s avatar
[Edit: ] Tisdag var det.

BL Sverige brukar alltid vara tråkigare än Orginalet i mina ögon. Känns som att det inte är lika mycket jävlar anamma från producenternas sida. Eller så är det väl bara helt enkelt mer amerikanskt att ha tränare som står och tjoar och skriker, för det gör ju inte Svenskar

Men bra att det finns iallafall! Bra för de människor som nu får hjälp
__________________
Senast redigerad av Flyer6 2015-01-24 kl. 11:35.
Citera
2015-01-25, 10:01
  #5
Medlem
BreEEeevs avatar
Är det någon av brudarna som ser bra ut i ansiktet? Att man kan se att personen kommer se väldigt attraktiv ut när hon tappat 40-50 kilo?
Man borde ju vara taktiskt smart. Borde dejta ett sånt fetto precis innan hon skulle vara med i programmet. Är hon kvar till slutet så har man ju fixat en riktigt fräsch brud.
Citera
2015-01-25, 10:38
  #6
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Är det någon av brudarna som ser bra ut i ansiktet? Att man kan se att personen kommer se väldigt attraktiv ut när hon tappat 40-50 kilo?
Man borde ju vara taktiskt smart. Borde dejta ett sånt fetto precis innan hon skulle vara med i programmet. Är hon kvar till slutet så har man ju fixat en riktigt fräsch brud.
Vilken grym slutsats. Hur lägger du upp det för henne då hade du tänkt?
"Vi ligger när du har blivit smal"
Citera
2015-01-26, 08:55
  #7
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Är det någon av brudarna som ser bra ut i ansiktet? Att man kan se att personen kommer se väldigt attraktiv ut när hon tappat 40-50 kilo?
Man borde ju vara taktiskt smart. Borde dejta ett sånt fetto precis innan hon skulle vara med i programmet. Är hon kvar till slutet så har man ju fixat en riktigt fräsch brud.
Är det enda sättet du kan fixa en fräsching på, eller?

OnT: Här är en till jag tänker hålla ögonen på:

http://www.tv4.se/biggest-loser-sver...a9f673770005e8

Känner tydligen Markus från BL13, borde alltså sitta inne på en del förhandskunskap om livet på slottet och därmed ha kunskapsmässigt och psykologiskt övertag över de andra. Borde också kunna få god coachning av Markus tiden mellan slottet och finalen. (Även om Markus inte är i topptrim nu precis [blev han någonsin det?].)

För presentationer av några av de övriga deltagarna: http://www.tv4.se/biggest-loser-sverige/artiklar

Varför får de frågan "Vad är ditt bästa råd till någon som vill börja leva ett hälsosammare liv?"? Journalistiskt hjärnsläpp? De här personerna är de sista i världen som vet något om hur man börjar leva ett hälsosammare liv. Vad ska de svara? Öhhh, jag har ingen aning, söka till Biggest Loser?
Citera
2015-01-26, 09:25
  #8
Medlem
Alplandskaps avatar
Ahh, har lyckats hitta lite mer info om årets säsong (från tablån på tv4):

"Fjorton förhoppningsfulla deltagare anländer till slottet. Bland dem finns tävlingens största deltagare någonsin. Deras tränare Sabina Dufberg och Mikael Hollsten kör i gång direkt med stenhård träning, något som blir en chock för flera av deltagarna. Dramatiken fortsätter när en av de tävlande vinner ett val som kommer att få konsekvenser under flera veckor framöver."

Tävlingens största deltagare någonsin.
Träning? Direkt? Haha!
Vinner ett val? Någon som lyssnat för mycket på Melissa Horn? Vinner ett vad? Någon vinner immunitet för flera veckor framöver? Så lätt ska de inte ha det!

Jag saknar promo och info om årets säsong i medierna. Har inte fått upp den rätta känslan. Skärpning tv4/Sjuan!
Citera
2015-01-26, 11:40
  #9
Medlem
Jag borde själv gå ner i vikt (95->75 kg) så jag hoppas att programmet kan ge mig lite extra inspiration.
Citera
2015-01-27, 03:14
  #10
Medlem
Lightnights avatar
Varför börjar det så tidigt i år? Förra året startade serien i slutet av mars.
Citera
2015-01-27, 17:12
  #11
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Varför börjar det så tidigt i år? Förra året startade serien i slutet av mars.
Ingen aning. För att inte riskera att vinnaren avslöjas? Men de har väl inte haft några problem med det tidigare år? Kan nog vara mer peppande för deltagarna att se sig själva på tv samtidigt som de kämpar med träningen hemma inför finalen.

tv4 har börjat med kvällstidningsrubrikerna: "Här svimmar Naghmeh genom rutan"

Den feta kossan lutar sig bakåt och tappar balansen. Hon trodde väl att det var en vägg bakom gardinerna.

Citera
2015-01-27, 21:23
  #12
Medlem
Äntligen är det igång!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback