Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-07, 18:54
  #1
Medlem
Julfascists avatar
Vad tycker ni om den? jag tycker den är bra, olika miljöer, man får på ett bra sätt se hur huvudpersonen lever osv. Tycker den är särskillt bra för huvudpersonen kan tackla jobbiga situationer och vara sig själv
Citera
2015-01-07, 18:59
  #2
Medlem
Nivovics avatar
Denne man tycker annorlunda
https://www.youtube.com/watch?v=JkY9lZogY3o
Citera
2015-01-07, 19:13
  #3
Medlem
Julfascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Denne man tycker annorlunda
https://www.youtube.com/watch?v=JkY9lZogY3o

Intelligentstilen är en identitet han medvetet söker för att bli mer trovärdig i sina uttalanden. Jag kan säga direkt att jag ser igenom det och det finns många fel i hans recenssion. Dock kan jag tycka att filmen kunde tagit upp mer hur J-J kände sig vid olika tillfällen då filmen är en romantisk drama, det hade kunnat skapat en närmre kontakt med tittarna.
Annars väldigt bra film. Det ska tydligen förekomma rasism i filmen och vara en antirasistisk film, men enda gångerna är när han blir spöad av gänget, får höra av sluggo att han är fel sort och mobbad av styvfarsan att han är "född skitig". Detta har dock inte alltför stor roll i filmen och det känns inte alls sådär påklistrat som i andra antirasistiska filmer, utan det känns mer äkta. Dessutom bryr sig JJ inte om det vilket också gör filmen mer spontan, till skillnad från andra filmer där den som blivit utsatt för nåt blir ledsen och det känns ofta krystat.
__________________
Senast redigerad av Julfascist 2015-01-07 kl. 19:21.
Citera
2015-01-07, 19:17
  #4
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julfascist
Intelligentstilen är en identitet han medvetet söker för att bli mer trovärdig i sina uttalanden. Jag kan säga direkt att jag ser igenom det och det finns många fel i hans recenssion. Dock kan jag tycka att filmen kunde tagit upp mer hur J-J kände sig vid olika tillfällen då filmen är en romantisk drama, det hade kunnat skapat en närmre kontakt med tittarna.
Annars väldigt bra film.
Har personligen aldrig sett filmen, sålunda kan jag inte recensera den. Dock tycker jag att "Felix Recenserar" är jävligt trevligt
Citera
2015-01-07, 19:26
  #5
Medlem
Julfascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Har personligen aldrig sett filmen, sålunda kan jag inte recensera den. Dock tycker jag att "Felix Recenserar" är jävligt trevligt

Vad är det som är trevligt med honom? Att han har kontraster med att vara seriös ochrolig? tycker också han är underhållande men det är nog inte mycket fakta som finns i hans uttalanden då han i nästan varje filmrecenssion påpekar några fel som egentligen inte är fel. Hade han gjort lite research innan hade hans recenssioner varit mer underållande. Sen ser man också att många kommentarer bottnar i avundsjuka. Fast han säger det på roliga sätt så det är underhållande trots att det han säger inte alltid stämmer.
__________________
Senast redigerad av Julfascist 2015-01-07 kl. 19:31.
Citera
2015-01-07, 19:53
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tycker de har lyckats bra med tanke på att de hade så knappa resurser, speciellt ekonomiskt!
Citera
2015-01-07, 20:49
  #7
Medlem
Julfascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag tycker de har lyckats bra med tanke på att de hade så knappa resurser, speciellt ekonomiskt!

Verkligen.

Men någon speciell åsikt om handling/karaktärer osv?
Citera
2015-01-07, 20:53
  #8
Medlem
Soulsurfers avatar
Minns tyvärr inte filmen, det enda minne jag har från filmen är att Erik Saties Gnossienne No. 1 spelas.

Tror jag tyckte att den var underhållande för stunden men inte något bra. Tycker inte den var helt värdelös, men visst, jag tog den inte seriöst och det var väl kanske därför den lyckades underhålla för stunden när jag såg den även om jag inte minns den som något bra alls. Oavsett vad så vill jag aldrig se om den för ju mer jag ser ju mer av det dåliga minns jag när jag besökte länken ovan.
__________________
Senast redigerad av Soulsurfer 2015-01-07 kl. 21:01.
Citera
2015-01-08, 08:31
  #9
Medlem
psaks avatar
Det enda intressanta med den är väl att Henrik Dorsin gör sin filmdebut, smal, hårig och glasögonprydd: https://www.youtube.com/watch?v=37r0U9RbVwU
Citera
2015-01-08, 08:33
  #10
Medlem
Carl Serungs avatar
Pinsamt dålig film. Det enda trevliga är att få se den nakna bruttan i poolen. Dock vill jag minnas att hon hade en rejäl buske?
Citera
2015-01-08, 12:39
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Näe, filmen var rätt kass. Boken, eller rättare sagt böckerna, om John-John tycker jag är ganska bra och visar en något annorlunda sida av livet på skuggsidan. Mats Wahl är överlag en i mina ögon skicklig ungdomsförfattare, hans böcker talade i alla fall till mig väldigt mycket när jag var yngre. Men filmen som sagt är rätt kass.

Felix verkar för övrigt vara en fattigmansversion av Doug Walker.
Citera
2015-01-10, 00:03
  #12
Medlem
Julfascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Minns tyvärr inte filmen, det enda minne jag har från filmen är att Erik Saties Gnossienne No. 1 spelas.

Tror jag tyckte att den var underhållande för stunden men inte något bra. Tycker inte den var helt värdelös, men visst, jag tog den inte seriöst och det var väl kanske därför den lyckades underhålla för stunden när jag såg den även om jag inte minns den som något bra alls. Oavsett vad så vill jag aldrig se om den för ju mer jag ser ju mer av det dåliga minns jag när jag besökte länken ovan.

Yepp, tycker faktiskt den låten är riktigt soft om man har en dålig dag eller bara vill ta det lugnt.

Jo, precis. Förväntningarna spelar också in hur man upplever en film. Och eftersom du inte fokuserade på filmen blev den automatiskt dålig, och detta på grund av att du från början kanske dömde boken efter omslaget, eller i detta fall - dömde filmen efter omslaget

Citat:
Ursprungligen postat av psak
Det enda intressanta med den är väl att Henrik Dorsin gör sin filmdebut, smal, hårig och glasögonprydd: https://www.youtube.com/watch?v=37r0U9RbVwU

Haha det märkte jag också Han ser lite smått hånfull ut mot J-J liksom den Ove han är

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Pinsamt dålig film. Det enda trevliga är att få se den nakna bruttan i poolen. Dock vill jag minnas att hon hade en rejäl buske?

Vad är det som är dåligt? huvudpersonen visar bra hur det är att leva ett hårt liv med få vänner, fattigt bostadskvarter, jobbig styvfarsa osv. Och ändå är huvudpersonen så stark och bryts inte ned för det.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Näe, filmen var rätt kass. Boken, eller rättare sagt böckerna, om John-John tycker jag är ganska bra och visar en något annorlunda sida av livet på skuggsidan. Mats Wahl är överlag en i mina ögon skicklig ungdomsförfattare, hans böcker talade i alla fall till mig väldigt mycket när jag var yngre. Men filmen som sagt är rätt kass.

Felix verkar för övrigt vara en fattigmansversion av Doug Walker.

Vad tas med i böckerna som inte tas med i filmen? kanske är svårt att säga allt, men i stora drag? Och så brukar det ju vara, böckerna brukar ju vara bättre än filmerna, eftersom det beskrivs mer i böckerna, medans filmerna får man uppleva det själv och lista ut mer på egen hand. Dock finns det ju de filmer där huvudpersonen tänker högt i filmen och det saknade jag lite i Vinterviken. Om J-J hade tänkt högt hade kontakten mellan filmen och åskådarna blivit starkare. Dock spelades rollen bra av David Tainton. Han verkar f.ö. ha bra åsikter känns det som: http://www.expressen.se/tv/nyheter/i...david-tainton/ sen är han också han är sjukt lik Alexander Karim.
__________________
Senast redigerad av Julfascist 2015-01-10 kl. 00:08.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback