Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-04-07, 19:12
  #85
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Att kvinnan fick sin rösträtt utan annan insats än den för sin familj, sina barn och vårt lands framtid. Och det var mannens uppgift att skydda samhället mot alla yttre hot. Med sitt liv som insats. Vet du ens vad krig är för något?
Man skjuter på varandra och när motståndaren är död har man vunnit.
Där jag kommer ifrån har de senaste 100 åren detta varit sanning tre gånger.
Det är lite svårt att förklara för en som aldrig haft någon som helst koppling eller pratat med människor som faktiskt försvarat mig och sin familj och sitt land med sitt liv som insats.
För dig är det bara text.
Men du hade inte kunnat sitta där du gör och skriva den texten, i alla fall inte på Svenska om det inte vore för mina förfädrar.
Historiska fakta. Helt bortslösade på dig, måhända?Ska du blanda äpplen och päron, så se till att du håller dem i turordning i alla fall. Ja, det är bra att ståndssamhället är skrotat. Det gav oss möjligheten att utveckla demokratin vi hade till 90-talet. Men sen dess har vi börjar demonstrera för mindre rättigheter och använder oss av metoder utvecklade i Frankfurtskolan. Offernarrativet, som staten är "skyldig att finansiera" för att "vi [offren]" ska kunna skydda oss. Du ser inte en enda spänn av de miljarderna varje år, men det är big business för dem som lever på det. Utpressningen alltså. Du är troligen bara en av de nyttiga idioterna som utgör påtryckningsapparaten. När männe gick ut i krig var landsbygden fortfarande full av gårdar med djur, åkrar som skulle plöjas osv. Kvinnorna gjorde riktiga hästjobb och det är bland annat därför man ansåg att de kunde ta plats i arbetslivet. Innan det var det hemmafru som gällde.
Och sen den svenska industrin som blomstrade medan Europa låg i ruiner.Men ändå, absolut inte?Söker du stöd i fiktionen, när det finns fakta också? Ring BRIS och fråga. Ring ett kriscentrum och fråga om en man med barn får komma in. Det går hundra för kvinnor, med eller utan barn på varje en för män. Fundera på den ett tag. Speciellt med statistiken numera bättre känd.Så möten i verkligheten är sämre för att bära en poäng, än om du läst en fiktionell bok om det? Jag tror du läst för mycket Mockingjay. Förresten, är du en sån där tantsnuskläsare? Minns du i så fall hur Mr Grey, blev som han blev? (den inte särskild väl kända storyn)
Så, ännu en bok trumfar verkligheten?
Kanske du borde läsa mer Eberhard eller Lena Andersson? Eller titta på youtube efter Karen Straughan, Alison Tiernan, Christina Hoff Somers, Cassie Jaye, Camille Paglia, Hanna Wallen, ShoeOnHead, TL;DR, Sargon Of Akkad, Undoomed, DoctorRandomercam, Paul Joseph Watson, Bearing, 6oodfella osv osv?

Har du tid, så leta gärna efter The Red Pill.


Till att börja med kom jag till Sverige som flykting från krig.

På vilket sätt blandar jag ihop päron och äpplen? Förklara för mig. Du har förresten fortfarande inte förklarat det med kausalitet som du anklagade mig för innan. Jag ser fram emot den förklaringen så jag vet var jag tänkte fel.

"Men sen dess har vi börjar demonstrera för mindre rättigheter". Detta kan vara bra att belägga med fakta. Jag ser fram emot det. Du skrev innan att du brukar vara förberedd. Fram med det du har förberett då för att styrka detta påstående. Du går från demokrati, till offernarrativ, till big bussiness till nyttiga idioter på tre meningar. Den typen av argumentationsteknik brukar förknippas med foliehatten. Är du intresserad av att bära foliehatten? Det är 2000-talets skampåle.

"Kvinnorna gjorde riktiga hästjobb och det är bland annat därför man ansåg att de kunde ta plats i arbetslivet. Innan det var det hemmafru som gällde.". Det är pga denna typ av bagatelisering som feminism finns. Intressant att du precis bevisade att du inte förstår det enkla samband.

"Men ändå, absolut inte?". Vad menas här?

Jag har aldrig påstått att möten i verkligheten är mindre värda än skönlitteratur. Jag har bara påstått (indirekt) att dina observationer är lika mycket värda som generaliseringar som mina. Ungefär noll. Jag har dessutom påstått (indirekt) att de böcker, romaner, noveller, fiktion i allmänhet som har skrivits i angränsande ämnet skulle kunna tas som en indikation åt vilket håll det lutar i frågan om män eller kvinnor pryglar sina barn mer och har gjort det historiskt. Det är allt jag har påstått. Indirekt.


Om jag är tantsnuskläsare eller inte är ointressant. Jag noterar dock att du har läst om Mr Grey.

Om och när jag orkar ska jag ta en titt på de förslagna individernas åsikter i saken.
Citera
2017-04-08, 01:42
  #86
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Till att börja med kom jag till Sverige som flykting från krig.

På vilket sätt blandar jag ihop päron och äpplen? Förklara för mig. Du har förresten fortfarande inte förklarat det med kausalitet som du anklagade mig för innan. Jag ser fram emot den förklaringen så jag vet var jag tänkte fel.
Du skrev: "Rösträtt är ett exempel på en förtryckande mekanism där kvinnan inte sågs likställd mannen", och "Mannen fick rösträtt för att ge sitt liv."I stället för att notera värnplikten, som innebär exakt det jag sa, blandar du in: "Det var därför i Sverige bara de med tillräckligt mycket pesetas fick rösta." Vilket var systemet vi hade innan kvinnan fick rösträtt och den vanlige mannen fick rösträtt, mot att hans liv stod till landets förfogande. Ståndssamhället var det vi hade föreman delade ut rösträtter, så den förtryckande mekanismen drabbade lika före och kvinnan mindre efter, men för dig blev det kvinnan som blev offret alltså? Och har varit det i snart 100 år?

Jag hävdar att du förlorar argumentet på eget grepp.
Citat:
"Men sen dess har vi börjar demonstrera för mindre rättigheter". Detta kan vara bra att belägga med fakta. Jag ser fram emot det.
Du vet att vår demokrati bygger på FNs konventioner om de mänskliga rättigheterna va? Här har du ett par grejer som inte fungerar i Sverige. Jag tar dem Artikel för artikel, om du vill jämföra:
Artikel 1: Alla människor är födda fria och lika i värde, men kvinnor är lite mer lika värda än män. I alla offentliga samtal är intersektionalitetspoäng, dvs "offerpoäng" överordnat för att bedöma någon värde. Det kulturmarxistiska utjämningsprogrammet är särskilt effektivt i Sverige.. De andra kriterierna förutom könet är ras, religion, handikapp, diagnoser, sexualitet osv. Allt samlat ger dig förtur och alla har lite mer förtur än den arbetsföre, heteronormative, vite, cis-mannen. "Han anses vara normen" och "normkritik" heter religionen man tillämpar. Ifrågasätter du den, åker du ut. (Se: Marcus Birro och Per-Axel Janzon i modern tid. Birro gör man fortfarande narr av. Nu med en målning som föreställer hans kraschade äktenskap och man med förtjusning hoppar jämfota, skrattar åt att kvinnan får snurra kniven i hans rygg ännu en gång). Jag ser att jag behöver korta ner de här, för det är många artiklar kvar.
Artikel 2: Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigtMen positiv särbehandling är heeeeeeelt okej, så länge e är män som ger plats åt kvinnan.
Artikel 3:
Var och en har rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.Och det är mannens jobb att trygga den. Det är fortfarande kvinnor och barn först i livbåtarna och männen först ut i krig.
Artikel 4: Ingen får hållas i slaveri eller träldom; slaveri och slavhandel i alla dess former skall vara förbjudna.När såg du en kvinnlig sopåkare sist, eller betongare, slamsugare, snöröjare? Enligt Arbetsmiljöverket har detta hänt mellan 2008 och 2017: https://www.av.se/globalassets/filer...-2008-2017.pdf
Jag räknade till två kvinnor lite snabbt på hela listan. Den ena var en städerska som blev påkörd av en traktor. Det andra var en undersköterska som blev påkörd av ett tåg. De andra hundratals personerna var alla män.
Artikel 5: Ingen får utsättas för tortyr eller grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning. I Sverige pratar vi bara om våldtäkter. Alla krig drabbar alltid kvinnor hårdast. Hela rapporteringen från Afrika gäller antingen kvinnor eller barn, men de miljoner män som dör...? mähh skit samma. Minns du de lite över 200 flickorna som kidnappades av Boko Haram i Nigeria? Minns du de över tretusen män som dog när de försökte förhindra det? Inte?
Case in point.
Artikel 7: Alla är lika inför lagen och är berättigade till samma skydd av lagen utan diskriminering av något slag.Det kan du ju pröva på valfri familjedomstol där kvinnor tilldöms vårdnaden av gemensamma barn, men även mannens lägenhet om sån finns.
Artikel 10. Var och en är på samma villkor berättigad till en rättvis och offentlig förhandling vid en oberoende och opartisk domstol vid prövningen av hans eller hennes rättigheter och skyldigheter och av varje anklagelse om brott mot honom eller henne.Det är flera gånger troligare att män döms för samma brott och straffet för män är alltid längre. Det står till och med undantag för kvinnan i vår brottsbalk vid vissa brott. När det gäller våldtäkter erkänner inte ens vårt rättsväsende alltid att våldtäkt mot män ens existerar. Sveriges yngste pappa var tretton år när han blev det. Hade det varit en hon hade den äldre mannen dömts för våldtäkt. Eftersom han var man (pojkbarn) så blev det mysiga hemma hos-artiklar i tidningen i stället. Och sådär kan vi hålla på...
Citat:
Du skrev innan att du brukar vara förberedd. Fram med det du har förberett då för att styrka detta påstående. Du går från demokrati, till offernarrativ, till big bussiness till nyttiga idioter på tre meningar.
Ja, det är ren skicklighet. Vad är vitsen med att älta och dalta runt. Vill man säga något, så ut med det.
Citat:
Den typen av argumentationsteknik brukar förknippas med foliehatten. Är du intresserad av att bära foliehatten? Det är 2000-talets skampåle.
Nä, nu tyckte jag du lät lite självrättfärdigad och på gränsen till översittande med denna veka variant av härskarteknik. Eller är du bara den enväldiga och godtycklige domaren av argumentationstekniker? I så fall måste du berätta mer.
Citat:
"Kvinnorna gjorde riktiga hästjobb och det är bland annat därför man ansåg att de kunde ta plats i arbetslivet. Innan det var det hemmafru som gällde.". Det är pga denna typ av bagatelisering som feminism finns. Intressant att du precis bevisade att du inte förstår det enkla samband.
Du lyckas inte riktigt visa vad bagatelliseringen bestod i. Prova igen. Feminismen finns av en anledning. Att ge kvinnor allt de vill ha med all makt som står till förfogande i landet. Statens uppgift är att vara alla kvinnors överbeskyddande morsa. Pojkarna som blir utan tar livet av sig under tiden, men vad gör "feminismen"? #GamerGate?
Citat:
"Men ändå, absolut inte?". Vad menas här?
Din soppa. red ut den själv. Meningen du klipper ut är helt obegriplig utan sammanhang.[quote]

Jag har aldrig påstått att möten i verkligheten är mindre värda än skönlitteratur. Jag har bara påstått (indirekt) att dina observationer är lika mycket värda som generaliseringar som mina. Ungefär noll. [quote]Åh, ännu en sån där härlig piedestalkommentar. Kom ner, så pratar vi. Du kan inte ändra vad du skrivit längre. Var och en kan backa, men det är knappast värt det. Inte en enda pärla där, men jo, du refererade till böcker eller bristen på dem, där jag anförde fakta från verkliga livet. Jag gissar att vi väljer lite olika böcker du och jag och skulle vi skriva varsin bok eller flera, så skulle vi ha lite olika utgångspunkt. En man som gnäller om sin taskiga barndom är inte och kommer aldrig bli en bästsäljare. Kvinnor som gnäller däremot är finkultur. Vi hyllar samtliga kvinnliga författare med rätt sorts narrativ i sina bäcker och Fröken Friman gör vi flera filmer och TV-serier om. Andra får pryda våra sedlar för att de hade den goda smaken att hitta en karl som pucklade på dem.
Citat:
Jag har dessutom påstått (indirekt) att de böcker, romaner, noveller, fiktion i allmänhet som har skrivits i angränsande ämnet skulle kunna tas som en indikation åt vilket håll det lutar i frågan om män eller kvinnor pryglar sina barn mer och har gjort det historiskt. Det är allt jag har påstått. Indirekt.
Köper inte ditt indirekt där. Låter som en dålig ursäkt och en efterhandskonstruktion. Men den är oviktig. Dina teorier håller inte ens indirekt.[quote]
Om jag är tantsnuskläsare eller inte är ointressant. Jag noterar dock att du har läst om Mr Grey.[quote]Hur kan du ha gjort det? Jag har inte läst det, men jag lyssnar på folk och kan forska mig fram till fakta utan att läsa tantsnusk. Men böckerna finns här nånstans ifall jag behöver konsultera dem.
Citat:
Om och när jag orkar ska jag ta en titt på de förslagna individernas åsikter i saken.
Bra där. Vi kan alla lära oss mer. Livet är för kort att inte försöka. Runt 30 000 dagar sådär.

Visst fan, den viktigaste demokratiska rättigheten vi gett upp glömde jag. Den om total yttrandefrihet. Vårt undantag från den gör att vi fått ett sluttande plan, där allt vägs emot yttrandefriheten, vare sig det är om ras, sexuell läggning, sexuell identifikation osv. I stället för att folket driver vårt språk, driver intressegrupper språket uppifrån med påtvingade uttryck som hen och förbjuder neutrala uttryck som neger för att de kan uppfattas som något annat än neutralt.
Kan uppfattas blir då ett vapen i händerna på fel sorts intressenter. De som söker offerstatus och med det kvittot vill inkassera pengar från staten.
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-04-08 kl. 02:03.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback