Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 21:13
  #2653
Medlem
drinkupbabys avatar
det är helt sinnes vad röksugen jag är just nu!! har varit rökfri i snart två månader med hjälp av plåster och diverse nikotin-hjälpmedel. jag började på högsta dosen med plåstren och trodde att det skulle bli nemas att gå ner till medel-dosen men ack så fel jag hade. var totalt oförberedd på det akut-sug som kom strax därpå..!

i fredags blev abstinensen bara för mycket och jag köpte hem ett paket. jag har brutit förpackningen men inte rökt någon än. det är på den nivån att jag sitter med en otänd cigg i mungipan från och till..

kan man ta bara en cigg och fortsätta sin "sluta röka"-resa där man lämnade? inser att jag resonerar som en riktig junkie just nu men tänker att den där enda ciggen kan ta ner ciggen på en jordlig nivå igen? just nu i abstinenshelvetet höjer man ju nikotinet till skyarna. eller kommer den smaka sådär himmelskt trots rökstopp?

blir inte klok på det här. pls talk some sense to me..
Citera
2017-01-06, 01:57
  #2654
Medlem
l150s avatar
NI som slutat röka!
jag har varit rökfri i nån månad nu, gått rätt bra. trots 15 år av dagliga paket.
Märker massa positiva saker redan efter en månad...
Men jag kan inte släppa tanken om att jag gillar att röka.
Sitta med en vän, snacka skit, dricka öl. Det blir inte lika roligt utan tobak.
Förutom att jag trippar nån gång ibland så är jag ointresserad av droger.
<vad ersätter man må-bra känslan med? Eller ska man bara komma fram till att det sunda friska livet ä det bästa. Fuck that. Jag gillar att röka.
Men har endå slutat...
Citera
2017-01-20, 20:03
  #2655
Medlem
Strychnos avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2017-01-24, 04:59
  #2656
Medlem
Anarchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
NI som slutat röka!
jag har varit rökfri i nån månad nu, gått rätt bra. trots 15 år av dagliga paket.
Märker massa positiva saker redan efter en månad...
Men jag kan inte släppa tanken om att jag gillar att röka.
Sitta med en vän, snacka skit, dricka öl. Det blir inte lika roligt utan tobak.
Förutom att jag trippar nån gång ibland så är jag ointresserad av droger.
<vad ersätter man må-bra känslan med? Eller ska man bara komma fram till att det sunda friska livet ä det bästa. Fuck that. Jag gillar att röka.
Men har endå slutat...

E-cigg (värdelöst enligt mig) eller Hamiltons örtcigaretter. Lätt rivig vilket är det jag saknar i e-cigg utan nikotin (ser rätt löjligt ut också). Dom är rätt annorlunda i smaken såklart men det är det bästa alternativet jag hittat för att kunna röka i sociala sammanhang utan att behöva falla tillbaks till nikotinberoendet. Jag har testat andra örtcigaretter men Hamiltons är dom enda som ens varit acceptabla.

Finns att köpa inrikes, både på nätbutiker och i vissa tobaksbutiker. Priset är rätt högt men helt klart värt det anser jag.

Har du en jävla disciplin så kan du säkert "feströka" men jag har nog aldrig stött på någon som en gång varit nikotintorsk som faktiskt lyckats med det under en längre period än ett par veckor.
__________________
Senast redigerad av Anarchs 2017-01-24 kl. 05:04.
Citera
2017-02-05, 14:46
  #2657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
NI som slutat röka!
jag har varit rökfri i nån månad nu, gått rätt bra. trots 15 år av dagliga paket.
Märker massa positiva saker redan efter en månad...
Men jag kan inte släppa tanken om att jag gillar att röka.
Sitta med en vän, snacka skit, dricka öl. Det blir inte lika roligt utan tobak.
Förutom att jag trippar nån gång ibland så är jag ointresserad av droger.
<vad ersätter man må-bra känslan med? Eller ska man bara komma fram till att det sunda friska livet ä det bästa. Fuck that. Jag gillar att röka.
Men har endå slutat...

du kan ju inte tänka på att ååh vad skönt o sitta dricka öl med en cigg i käften. Ta en titt på din lunga vettja hur svart, skrumpen och fin den är. Ta en titt på plånboken när du ändå är igång. Du är inte tobaksfri än efrtersom du tänker sådär, men i slutet av tunneln finns det ljus fortsätt bara att underhålla kroppen med träning, promenader, simma eller något annat tidsfördrivande.

är du redo att ta emot ett cancerbesked?
Citera
2017-02-05, 20:33
  #2658
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchs
E-cigg (värdelöst enligt mig) eller Hamiltons örtcigaretter. Lätt rivig vilket är det jag saknar i e-cigg utan nikotin (ser rätt löjligt ut också). Dom är rätt annorlunda i smaken såklart men det är det bästa alternativet jag hittat för att kunna röka i sociala sammanhang utan att behöva falla tillbaks till nikotinberoendet. Jag har testat andra örtcigaretter men Hamiltons är dom enda som ens varit acceptabla.

Finns att köpa inrikes, både på nätbutiker och i vissa tobaksbutiker. Priset är rätt högt men helt klart värt det anser jag.

Har du en jävla disciplin så kan du säkert "feströka" men jag har nog aldrig stött på någon som en gång varit nikotintorsk som faktiskt lyckats med det under en längre period än ett par veckor.

Jag tror jag hoppar allting som har med röka att göra.
Tror att om jag börjar feströka eller tar till örtcigg så slutar det bara med att jag " ähh va fan, kan lika gärna köpa ett paket".
E-cigg känns bara så jävla meh

Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
du kan ju inte tänka på att ååh vad skönt o sitta dricka öl med en cigg i käften. Ta en titt på din lunga vettja hur svart, skrumpen och fin den är. Ta en titt på plånboken när du ändå är igång. Du är inte tobaksfri än efrtersom du tänker sådär, men i slutet av tunneln finns det ljus fortsätt bara att underhålla kroppen med träning, promenader, simma eller något annat tidsfördrivande.

är du redo att ta emot ett cancerbesked?

Om cancern dödar mig på en kvart så är jag helt klart redo för ett besked.
Men det går bra, håller mig fortf fri från smoggar.
Citera
2017-02-10, 14:28
  #2659
Medlem
Varit rökfri i nu 3 månader och 3 veckor. En cigarillos på nyårsafton fick jag dock i mig.

Nu, har inget problem med att inte röka, gick egentligen för bra. Men en återkommande tanke är att jag inte ser det positiva ännu. Känner inte jag blivit "friskare" samtidigt som jag inte vill röka mer, så fick jag ingen belöning. Snopet kan man säga. Fler som ramlat i detta hål? Eller bör jag vänta längre ?
Citera
2017-03-04, 11:43
  #2660
Medlem
Sist jag rökte en cigarett var för snart 7 år sedan. Jag har sedan dess inte fått i mig nikotin/tobak öht. Min fästmö har gjort en liknande resa på ca 4-5 år.

Vi ska gifta oss snart - och då föreslog hon att vi skulle tända varsin cigarr på kvällen. Jag vill gärna tända en cigarr, men är orolig att jag ska falla dit igen. En gång rökare, alltid rökare är ett bekant motto.

Det jag undrar egentligen är om någon utav er har någon erfarenhet. Finns det f.d rökare som kan röka en cigarr utan att åka dit igen?

Tak på förhand, mellanhand och efterhand.

2HE
__________________
Senast redigerad av 2HeadsOnEagle 2017-03-04 kl. 11:46.
Citera
2017-03-04, 15:49
  #2661
Avstängd
Jag slutade röka i juni 2016. Jag hostar fortfarande upp brunt segt slem. Undrar hur lång tid det tar för lungorna att renas från all tjära.
Citera
2017-03-17, 10:01
  #2662
Medlem
inne på 48 timmar utan ciggaretter nu.

har rökt 1paket om dagen i över 11 års tid nu. har gjort några halvhjärtade försök tidigare och hållt mig några timmar tidigare bara, men nu får det vara nog. kommer vägra tända en ciggarett oavsett situation nu.

köpte den dära nikotin sprayen och tuggummin och dom har faktiskt hjälp överaskande bra. har inte känt v något rök sug alls hititls.

ser fram emot ett nikotinfritt liv
Citera
2017-03-17, 10:19
  #2663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cantstopwontstop
inne på 48 timmar utan ciggaretter nu.

har rökt 1paket om dagen i över 11 års tid nu. har gjort några halvhjärtade försök tidigare och hållt mig några timmar tidigare bara, men nu får det vara nog. kommer vägra tända en ciggarett oavsett situation nu.

köpte den dära nikotin sprayen och tuggummin och dom har faktiskt hjälp överaskande bra. har inte känt v något rök sug alls hititls.

ser fram emot ett nikotinfritt liv

Niktoinplåster- tugummi- snus osv är inget bra. Det är nikotinet du vill bli av med. Du säger vill inte till en heroinist att sluta ta det i ådrorna utan istället röka det..
Citera
2017-03-17, 10:24
  #2664
Medlem
kanelipullas avatar
Att sluta röka är en psykologisk sak.. allt sitter i hjärnan. Det enda man behöver att göra är att vända på tanken.. och vips så är det hur enkelt som helst att sluta röka. För mig är det 1,5 år sen jag slutade.. efter att rökt i över 20 år. En dag så bestämde jag mig bara att sluta.. slutade på tvären.. hade till och med ett helt oöppnat cigg paket hemma. Och sa bara i min hjärna "nu är det slut" Använde inga hjälpmedel.. varken nikotintuggummin eller plåster eller annat skit. Det enda jag åt.. va en massa viks halstabletter

Och idag.. efter att rökt över 20 år.. och varit rökfri 1 år och 6 månader.
Är jag fri från giftet och aldrig mer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback