Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-07, 08:05
  #1
Medlem
Jag har en magsafe 2 laddare som exploderade när jag stoppade in den i elutagget. Själva hanen som går in i eluttaget smälte och blev sotig. Tror ni att sjävla laddaren är sönder eller är det bara själva hanen?
Citera
2015-01-07, 09:08
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Är det en originallladdare?

Kan vara laddaren det är fel på.

Finns forum för Mac-hårdvara: (FB) Hårdvara - Mac
Citera
2015-01-07, 09:17
  #3
Medlem
Ja det är orginal apple laddare men den är köpt från elgiganten separat eftersom att den som kom med datorn hade samma problem. Så det kanske är eluttaget det är fel på.
Citera
2015-01-07, 11:25
  #4
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmshity
Ja det är orginal apple laddare men den är köpt från elgiganten separat eftersom att den som kom med datorn hade samma problem. Så det kanske är eluttaget det är fel på.

Var det samma uttag som du använde den förra laddaren?
Är ingen elektriker men känns helt klart att det är fel på uttaget. Kontakta din hyresvärd/bostadsvärd eller en elektriker så de kan ta en titt.

Skulle inte vilja vara nära det uttaget. De 230 volten känns.
Citera
2015-01-07, 20:20
  #5
Medlem
Jag har kontaktat hyresvärden nu.
Citera
2015-01-07, 20:36
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara - Mac
/Moderator
Citera
2015-01-07, 20:49
  #7
Medlem
100% att ditt eluttag ger för mycket spänning. Råkade ut för samma sak.
Citera
2015-01-07, 22:22
  #8
Medlem
Bild?
Citera
2015-01-16, 18:17
  #9
Medlem
Vet inte hur man laddar upp en bild men pluggarna som ska sitta i vägen är lixom guldiga och lite smälta det finns också lite sot på pluggarna. Hus värden var här och fixade nånting, men han sa att det var ladarens fel. Ljuger han med tanke på att 2 stycken har pajat?
Citera
2015-01-17, 00:04
  #10
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmshity
Vet inte hur man laddar upp en bild men pluggarna som ska sitta i vägen är lixom guldiga och lite smälta det finns också lite sot på pluggarna. Hus värden var här och fixade nånting, men han sa att det var ladarens fel. Ljuger han med tanke på att 2 stycken har pajat?
Laddare kan pajja, ja kanske t.o.m. explodera. Hur vanligt det är vet jag inte. Mina egna erfarenheter, med hundratalet laddare genom åren hemma och på jobbet säger att det är synnerligen ovanligt eller alls förekommande. Jag har iallafall aldrig varit med om det.

Bostäder kan ha fel spänning. Kanske kan dessa fel få elektrisk apparatur att vända sig mot sina ägare, vad vet jag.

Det jag vet är att privata hyresvärdar gärna frånsäger sig ansvar för saker som kan ligga dem till last.

Nu vet ju varken jag eller någon annan vad som hänt i just ditt fall, men om du vill veta hur elen beter sig i ditt boende så råder jag dig att kontakta en elektriker, som opartiskt kollar vad som kollas bör. Det borde inte ta lång tid för dem. Är det inte något fel på elen så bör du kanske vända dig till Apple för att få veta hur de tänker angående jihad-laddare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback