Citat:
1. Antingen så är Sirhan sanningsenlig när han hävdar att han inte minns något från händelsen eller dess upptakt, eller så ljuger han.
2. Enligt frigivningsnämnden med början redan 1985 fram till nu senast, så innebär just denna oförmåga att minnas att Sirhan fortfarande inte fullt ut har tagit sitt ansvar för det mord han dömdes till döden för och att han därför ej heller visar på den djupa ånger som är förutsättningen för en villkorlig frigivning och att han då inte ska utgöra någon fara för allmänheten.
3. Det är Sirhan själv som tillsammans med sina juridiska ombud, gång på gång, år efter år, har ansökt om villkorlig frigivning.
4. OM nu Sirhan ljuger när han insisterar på att han inte minns något från händelsen med upptakt så måste motivet till den lögnen alltså väga tyngre än viljan att släppas fri.
Här lägger du fram två möjliga hypoteser som kan förklara varför Sirhan i så fall ljuger om att han inte minns:
2. Enligt frigivningsnämnden med början redan 1985 fram till nu senast, så innebär just denna oförmåga att minnas att Sirhan fortfarande inte fullt ut har tagit sitt ansvar för det mord han dömdes till döden för och att han därför ej heller visar på den djupa ånger som är förutsättningen för en villkorlig frigivning och att han då inte ska utgöra någon fara för allmänheten.
3. Det är Sirhan själv som tillsammans med sina juridiska ombud, gång på gång, år efter år, har ansökt om villkorlig frigivning.
4. OM nu Sirhan ljuger när han insisterar på att han inte minns något från händelsen med upptakt så måste motivet till den lögnen alltså väga tyngre än viljan att släppas fri.
Här lägger du fram två möjliga hypoteser som kan förklara varför Sirhan i så fall ljuger om att han inte minns:
1. Han drivs av en "extremt stark mission".Och mina följdfrågor kvarstår:
2. Han är "psykiskt sjuk".
1. Vad för slags "mission" skulle betjänas av att han ljuger om att han inte minns och att han därmed förblir inlåst i US Gulag mer än ett halvt sekel, still counting?Som sagt, punkta gärna ned ledvis hur du tänker dig det hela.
2. Vad för slags "psykisk sjukdom" skulle få honom att ljuga om att han inte minns och att han därmed förblir inlåst i US Gulag mer än ett halvt sekel, still counting?
Då ska vi se... I inlägget du just besvarade skrev jag att; Nu ljuger du igen - jag har inte påstått att Sirhan inte är sanningsenlig. Snarare tvärtom tycker jag det låter som om han mycket väl kan vara sanningsenlig och att han helt enkelt inte minns eftersom han är/var psykiskt instabil.
Ändå fortsätter du tjata om att jag skulle påstått att Sirhan ljuger.. Jag har även skrivit upprepade gånger att det naturligtvis kan finnas många fler anledningar till hans minst sagt märkliga beteende (ett beteende jag finner lika avvikande om det beror på medvetna lögner eller ej) samt att du får väl höra med psykologer eller liknande om vad sådant kan grunda sig i.
Om du koncentrerar dig mer på att läsa svaren du får och lägger mindre energi på att alltid försöka skriva världens längsta svar fulla med upprepningar så kommer du snabbt inse att du helt enkelt har fel..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-08-31 kl. 07:36.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-08-31 kl. 07:36.