2017-07-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är du helt dum i huvet?
Att du helt obelagt fantiserar om att 99,9% av allt som skulle kunna stöda dig är militära fantasihemligheter är ju bara löjligt. 0,00001% av alla icke hjärndöda tror att jorden är platt - men de har lika lite bebis och belägg som du.

Det är din jävla uppgift att bevisa att det - i strid mot all idag accepterad forskning - går att hypnotisera folk till att bli lönnmördare.

Sätt igång eller lägg ner..
Ok, då har du säkert inga problem med att presentera en studie där man med hypnos försöker programmera en lönnmördare och därpå blockera dennes minne från vad som utspelat sig?

Eller så här. Vet du någon forskning kring det här som bedrevs helt civilt och inte i Pentagons eller någon av USA's säkerhetstjänsters regi?

På tal om dum i huvudet?
Citera
2017-07-14, 23:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ok, då har du säkert inga problem med att presentera en studie där man med hypnos försöker programmera en lönnmördare och därpå blockera dennes minne från vad som utspelat sig?

Eller så här. Vet du någon forskning kring det här som bedrevs helt civilt och inte i Pentagons eller någon av USA's säkerhetstjänsters regi?

På tal om dum i huvudet?

Varför skulle jag presentera det?
Det är DU som påstår saker (att man kan hypnotisera folk att lönnmörda) då är det föstås upp till dig att bevisa detta..
Du vet mycket väl att man inte kan bevisa att saker inte kan göras, alltså är hela bevisbördan din.
Hittills har du misslyckats kapitalt. Jag hoppas på bättring.
Citera
2017-07-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Och där hoppade vi rakt ned i konspirationskaninhålet med huvudet först
Det är nog snarare du som drog ner slemkepsen ännu mer över ditt lilla huvud.

- Att Pentagon och CIA bedrev fruktansvärda och helt olagliga mind control-experiment på utsatta och försvarslösa individer i den egna befolkningen är ingen "konspirationsteori", det är väl dokumenterade fakta.

- Att många av dessa individer dessutom var små barn är även det väl dokumenterade fakta och ingen "konspirationsteori".

- Att många av de här experimenten handlade om att försöka programmera s.k. Manchurian candidates är inte heller det någon "konspirationsteori" utan återigen, väl dokumenterade fakta.

- Att det som trots allt kommit i dagen kring det här har gjort så av misstag, vilket är en god indikation på att det är toppen av ett isberg, är även det, väl dokumenterade fakta.

- Att Helms och därpå Angleton förstörde allt de kunde hitta om de här programmen innan de fick sparken från CIA, är även det väl dokumenterade fakta och inte någon "konspirationsteori".

Vill du att jag fortsätter?

Citat:
Du säger alltså:
"Det finns inga korrekt genomförda, kontrollerade och upprepade studier som stödjer mina konspirationstankar."

Tack för det!

Kort sagt:
Hypnos hade inte med saken att göra.
Nej, du tänker dåligt. Igen. Jag säger att det inte är OMÖJLIGT. Det i sin tur är premissen för en diskussion om så verkligen var fallet med Sirhan Sirhan när han sköt mot RFK. Att det inte per se var omöjligt att han var hypnotiserad i syfte att manipulera honom in i situationen med pistol i hand och få honom att avfyra den mot RFK.

Jag menar att det finns sätt att komma runt de hinder som ofta anförs som bevis för att det inte kan ha skett. Att man inte kan hypnotisera någon att mot sin vilja mörda någon är ett sådant hinder som går att 'komma runt'. Har man dessutom tillgång till en mängd andra mind control-tekniker så blir plötsligt det som i det civila samhället anses omöjligt, fullt möjligt.

Massiv mörkläggning till trots.
Citera
2017-07-14, 23:40
Medlem
Citat:
Det är nog snarare du som drog ner slemkepsen ännu mer över ditt lilla huvud.

- Att Pentagon och CIA bedrev fruktansvärda och helt olagliga mind control-experiment på utsatta och försvarslösa individer i den egna befolkningen är ingen "konspirationsteori", det är väl dokumenterade fakta.

- Att många av dessa individer dessutom var små barn är även det väl dokumenterade fakta och ingen "konspirationsteori".

- Att många av de här experimenten handlade om att försöka programmera s.k. Manchurian candidates är inte heller det någon "konspirationsteori" utan återigen, väl dokumenterade fakta.

- Att det som trots allt kommit i dagen kring det här har gjort så av misstag, vilket är en god indikation på att det är toppen av ett isberg, är även det, väl dokumenterade fakta.

- Att Helms och därpå Angleton förstörde allt de kunde hitta om de här programmen innan de fick sparken från CIA, är även det väl dokumenterade fakta och inte någon "konspirationsteori".

Vill du att jag fortsätter?

Nej, du tänker dåligt. Igen. Jag säger att det inte är OMÖJLIGT. Det i sin tur är premissen för en diskussion om så verkligen var fallet med Sirhan Sirhan när han sköt mot RFK. Att det inte per se var omöjligt att han var hypnotiserad i syfte att manipulera honom in i situationen med pistol i hand och få honom att avfyra den mot RFK.

Jag menar att det finns sätt att komma runt de hinder som ofta anförs som bevis för att det inte kan ha skett. Att man inte kan hypnotisera någon att mot sin vilja mörda någon är ett sådant hinder som går att 'komma runt'. Har man dessutom tillgång till en mängd andra mind control-tekniker så blir plötsligt det som i det civila samhället anses omöjligt, fullt möjligt.

Massiv mörkläggning till trots.

Och vart finns ALLA dessa bevis för att de lyckats?
Som sedan upprepats och lyckats?
Citera
2017-07-14, 23:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
--- Jag säger att det inte är OMÖJLIGT. Det i sin tur är premissen för en diskussion om så verkligen var fallet med Sirhan Sirhan när han sköt mot RFK. Att det inte per se var omöjligt att han var hypnotiserad i syfte att manipulera honom in i situationen med pistol i hand och få honom att avfyra den mot RFK.

Visst, men då kan vi ju lika väl säga att det inte är OMÖJLIGT att Sirhan Sirhan hade ätit glass förgiftad av aliens och att det i sin tur är premissen för en diskussion om så verkligen var fallet ..
Bevisbilden är exakt lika god [eller usel för att vara mer korrekt].

Seså, sätt igång nu och förklara varför hypnos är en troligare orsak till Sirhans agerande än utomjordisk glass - annars gå det naturligtvis inte att ta dig på allvar...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-14 kl. 23:44.
Citera
2017-07-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Och vart finns ALLA dessa bevis för att de lyckats?
Som sedan upprepats och lyckats?
Det vet man inte. I den mån de fanns/finns har de i så fall förstörts/hemlighållits.

Eller tror du att de skulle ha publicerat sina rön i Nature?
Citera
2017-07-15, 02:26
Medlem
Citat:
Enligt hemsidan du hänvisar till ska uppgifterna komma från en bok av Colin Ross, Bluebird (det är i alla fall den boken som ger sökträff på dokumenttiteln)). Den boken är från år 2000, så då verkar det trots allt som om dokumentet skulle vara äkta.
This mind control summary is based on astonishing excerpts from three landmark books: Bluebird by Colin Ross, MD; Mind Controllers by Armen Victorian; and A Nation Betrayed by Carol Rutz. The authors provide hundreds of footnotes to support their thorough research. Their revealing information is derived largely from 18,000 pages of declassified CIA mind control documents. To order these key documents from the U.S. government
Bra, då kan vi lämna det.

Citat:
Dock verkar det som om CIA inte anser att forskningen var så tillförlitlig - så här skrev CIA själva om just Bluebirddokumentationen - år 2002.
"Another category of the newly discovered material is a collection of files, films, and tapes concerning hypnotism. The material indicates a strong interest but little, if any, operational use of this medium. A great deal of reference material was studied and analysed, various authorities were consulted, and several Agency employees were trained in the art of hypnotism. A program of hypnosis testing and experimentation was conducted between 1951 and 1954 using volunteer Agency employees as subjects. An interim report in 1954 regarding these tests states that the tests were neither of sufficient complexity nor conducted under the hazardous conditions necessary to warrant "extravagant" claims for operational use; however, there were strong indications of the potential of hypnotism as an offensive and defensive aid.
https://www.cia.gov/library/readingr...00050005-3.pdf

Så även om dokumentet stämmer så anser inte ens CIA att det är tillförlitligt framtaget..
Vad får dig att tro att CIA skulle tala sanning just här? Bland annat så ljuger man ju helt uppenbart när man säger: "... using volunteer Agency employees as subjects", när den överväldigande bevisningen finns för att deras deltagare i mind control-experiment var allt annat än frivilliga, än mindre anställda på CIA.

Det var likadant när de innan Church-kommittén anklagades för att utföra lönnmord/försök på utländska ledare och nekade till det med invändningen att de var så kassa gevärsskyttar.

Nu vet vi bättre, eller hur.

Citat:
Jag vet fortfarande ingenting om seriös hypnotism, men detta experiment ger mig samma vibbar som när CIA några år senare anlitade Puthoff och Targ (ett par fullblodsfoliehattar) som kom fram till att Uri Geller har paranormala förmågor.. Det blev ju rätt hårt tillbakavisat senare..
Att ett potentiellt fält visar sig vara knäppgök är ingalunda bevis för att ett annat är det.

Citat:
Ett annat CIA-dokument (detta har de t.o.m. på sin hemsida) berättar om den hemska fighten mellan 23 ukrainska soldater och fem storskallade aliens som fick sitt ufo nerskjutet av en missil - det gick inte så bra för soldaterna som tydligen förvandlades till sten... https://www.cia.gov/library/readingr...0005517761.pdf
Nu är du inne på ditt ufo-pladder igen. Nej, den jämförelsen är inte relevant. Att CIA får in en massa ufo-rapporter vet vi, men det har inget med av CIA initierad/genomförd och finansierad forskning att göra.

Så, jag frågar dig igen. Vad får dig att tro att CIA talar sanning just om sina hypnos-experiment, när de bevisligen ljuger om allt annat?
Citera
2017-07-15, 08:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra, då kan vi lämna det.

Vad får dig att tro att CIA skulle tala sanning just här? Bland annat så ljuger man ju helt uppenbart när man säger: "... using volunteer Agency employees as subjects", när den överväldigande bevisningen finns för att deras deltagare i mind control-experiment var allt annat än frivilliga, än mindre anställda på CIA.
Dokumentet du själv länkade till skriver att de förväntade sig 3 deltagare men 5 dök upp till experimentet.. i tid...
Exakt vad av det tycker du tyder på att de inte kom frivilligt? Och varifrån får du intrycket att de inte kunde vara anställda på CIA?

Citat:
Det var likadant när de innan Church-kommittén anklagades för att utföra lönnmord/försök på utländska ledare och nekade till det med invändningen att de var så kassa gevärsskyttar.
Nu vet vi bättre, eller hur.
Att ett potentiellt fält visar sig vara knäppgök är ingalunda bevis för att ett annat är det.
Nej självklart inte - men det visar att allt från CIA inte nödvändigtvis är hundra procent korrekt om nu någon trodde det...

Citat:
Nu är du inne på ditt ufo-pladder igen. Nej, den jämförelsen är inte relevant. Att CIA får in en massa ufo-rapporter vet vi, men det har inget med av CIA initierad/genomförd och finansierad forskning att göra.
Då har du inte riktigt hängt med.. https://www.cia.gov/library/center-f...class/ufo.html

Citat:
Så, jag frågar dig igen. Vad får dig att tro att CIA talar sanning just om sina hypnos-experiment, när de bevisligen ljuger om allt annat?
Det tror jag inte - jag tror t.ex. inte att de lyckades hypnotisera någon till att skjuta folk mot sin vilja...
Citera
2017-07-15, 10:51
Medlem
Citat:
Det vet man inte. I den mån de fanns/finns har de i så fall förstörts/hemlighållits.

Eller tror du att de skulle ha publicerat sina rön i Nature?

Så du har noll bevis för att man kan göra detta med hypnos.
Det finns alltså en tes om att det går men INGEN på hela jorden har någonsin i människans historia lyckats med det och sedan har det kontrolleras och upprepats.
ehm... Ja, vad ska man säga?
Om det inte räcker för dig så är du ganska väck i din konspirationsfantasivärld

Teorin om att hypnos var inblandat = krossad.
Move along, nothing to see here.
Citera
2017-07-15, 12:08
Medlem
hehehos avatar
Här är referensen till ofrivillig hypnos som citeras i annan rapport:

Hypnosis Comes of Age – G. H. Eastabrooks, PhD Science Digest April, 1971 pages 44-50.
Citera
2017-07-15, 12:10
Medlem
Citat:
Dokumentet du själv länkade till skriver att de förväntade sig 3 deltagare men 5 dök upp till experimentet.. i tid...
Exakt vad av det tycker du tyder på att de inte kom frivilligt?
Informed consent är per definition omöjligt att förena med experiment som går ut på att få personer att ovetandes/mot sin egentliga vilja, (tyckas försöka att) lönnmörda människor och därpå få sitt minne från händelsen blockerat.

Citat:
Och varifrån får du intrycket att de inte kunde vara anställda på CIA?
CIA menar att hypnos-experiment ENDAST genomfördes på anställda inom CIA. Det är som bekant långt ifrån sanningen, om sant överhuvudtaget.

Citat:
Nej självklart inte - men det visar att allt från CIA inte nödvändigtvis är hundra procent korrekt om nu någon trodde det...
Återigen, dina jämförelser haltar. Att bli lurad av bedragare är inte samma sak som att själv genomföra experiment.

Citat:
Då har du inte riktigt hängt med.. https://www.cia.gov/library/center-f...class/ufo.html
Exakt vad i din länk är relevant för min kommentar?

Citat:
Det tror jag inte - jag tror t.ex. inte att de lyckades hypnotisera någon till att skjuta folk mot sin vilja...
Fast här blandar du ihop intern kommunikation, ej avsedd för allmänheten, med information avsedd för just allmänheten.

Vad får dig att tro att CIA ljuger för sig självt, samtidigt som du tror att CIA talar sanning till allmänheten, avseende samma frågeställning?

En annan grej. Du känner säkert till Millgrams studier där han påvisar hur människor som i alla avseenden var socialt välanpassade och ansvarstagande visade på en skrämmande förmåga att lyda auktoriteter även när det ledde till tortyr och mord på oskyldiga människor.

Vad får dig att tro att sådant inte vore än lättare om man dessutom använde sig av hypnos och/eller andra påtvingade mind control-tekniker, och då på särskilt utsatta människor som dessutom enligt t.ex. Stanford-skalan tillhör den lilla andel människor som är exceptionellt lätta att försätta i hypnos?

En andel som Sirhan Sirhan enligt samtliga läkare som undersökt honom, anses tillhöra?
Citera
2017-07-15, 13:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Informed consent är per definition omöjligt att förena med experiment som går ut på att få personer att ovetandes/mot sin egentliga vilja, (tyckas försöka att) lönnmörda människor och därpå få sitt minne från händelsen blockerat.
CIA beskrev ju mycket riktigt att försöken inte bevisade någonting användbart.

Citat:
CIA menar att hypnos-experiment ENDAST genomfördes på anställda inom CIA. Det är som bekant långt ifrån sanningen, om sant överhuvudtaget.
CIA menar att DERAS hypnosexperiment i projekt Bluebird genomfördes på anställda inom CIA.

Citat:
Återigen, dina jämförelser haltar. Att bli lurad av bedragare är inte samma sak som att själv genomföra experiment.
Det var CIA's egna experiment, de utfördes av Puthoff och Targ på uppdrag av CIA för CIAs pengar under översyn av CIA...

Citat:
Exakt vad i din länk är relevant för min kommentar?
Alltihop!

Citat:
Fast här blandar du ihop intern kommunikation, ej avsedd för allmänheten, med information avsedd för just allmänheten.

Vad får dig att tro att CIA ljuger för sig självt, samtidigt som du tror att CIA talar sanning till allmänheten, avseende samma frågeställning?
Det är precis samma sak med Puthoff & Targs experiment, eller UFO-forskningen och dokumenten om förstenade ukrainare.. De var inte heller avsedda för allmänheten.
Vad får dig att tro att jag tror CIA alltid säger sanningen till allmänheten? Det har jag aldrig sagt.

Citat:
En annan grej. Du känner säkert till Millgrams studier där han påvisar hur människor som i alla avseenden var socialt välanpassade och ansvarstagande visade på en skrämmande förmåga att lyda auktoriteter även när det ledde till tortyr och mord på oskyldiga människor.

Vad får dig att tro att sådant inte vore än lättare om man dessutom använde sig av hypnos och/eller andra påtvingade mind control-tekniker, och då på särskilt utsatta människor som dessutom enligt t.ex. Stanford-skalan tillhör den lilla andel människor som är exceptionellt lätta att försätta i hypnos?

En andel som Sirhan Sirhan enligt samtliga läkare som undersökt honom, anses tillhöra?
Det som får mig att tro att det inte går att hypnotisera någon till att bli lönnmördare är att ingen någonsin verkar ha genomfört ett lyckat sådant experiment och kunnat visa att det fungerar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in