Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 19:50
  #2173
Medlem
hezbollahs avatar
Hej jag har en plånboks nyckel med pengar på hur kan jag öppna den ?
Citera
2018-02-03, 20:50
  #2174
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Hej jag har en plånboks nyckel med pengar på hur kan jag öppna den ?
Du måste först veta vilken kryptovaluta denna privata nyckel tillhör.

Sedan måste du installera en wallet som kan kommunicera med den blockkedja denna privata nyckel tillhör.
Om det är en Bitcoin privat nyckel då behöver du en Bitcoin wallet.
(Du kanske även behöver en Bgold, Bcash wallet)

Tills sist måste du starta din wallet och importera din privata nyckel.
Efter din importering av en privat nyckel kommer du få kontroll över de "pengar" som din privata nyckel kontrollerade.
Citera
2018-02-04, 12:07
  #2175
Medlem
Jiiiberishs avatar
Jag har inte tillgång till min telefon för tillfället, brukar dom gå med på att man betalar med någon annans Swish?
Citera
2018-02-04, 12:35
  #2176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiiberish
Jag har inte tillgång till min telefon för tillfället, brukar dom gå med på att man betalar med någon annans Swish?

På LocalBitcoin blir det nog svårt utan Swish. Förövrigt hade jag undvikit LocalBitcoin, folk tar tar ju överpriser som aldrig förr.

Regga dig på Coinbase och Gdax. Sätt i pengar i Coinbase och för över dom till Gdax och där köper du Bitcoin avgiftsfritt.
Citera
2018-02-04, 14:54
  #2177
Medlem
Jiiiberishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
På LocalBitcoin blir det nog svårt utan Swish. Förövrigt hade jag undvikit LocalBitcoin, folk tar tar ju överpriser som aldrig förr.

Regga dig på Coinbase och Gdax. Sätt i pengar i Coinbase och för över dom till Gdax och där köper du Bitcoin avgiftsfritt.

Tack för tipset!
Jag kikar på det istället.
Citera
2018-02-05, 18:19
  #2178
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Du måste först veta vilken kryptovaluta denna privata nyckel tillhör.

Sedan måste du installera en wallet som kan kommunicera med den blockkedja denna privata nyckel tillhör.
Om det är en Bitcoin privat nyckel då behöver du en Bitcoin wallet.
(Du kanske även behöver en Bgold, Bcash wallet)

Tills sist måste du starta din wallet och importera din privata nyckel.
Efter din importering av en privat nyckel kommer du få kontroll över de "pengar" som din privata nyckel kontrollerade.

Tack, jag har BTCX Mobile Wallet. Pengarna bara försvann men har nyckeln kvar på appen men pengarna syns inte längre. Installerade Jaxx den verkar bätttre tror du den funkar? Det var vanliga bitcoins jag hade.
Citera
2018-02-05, 19:44
  #2179
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Tack, jag har BTCX Mobile Wallet. Pengarna bara försvann men har nyckeln kvar på appen men pengarna syns inte längre. Installerade Jaxx den verkar bättre tror du den funkar? Det var vanliga Bitcoins jag hade.
Om du har en fungerande wallet då har du historik, du borde kunna se när du först fick in Bitcoin och om någon tagit dina Bitcoin då borde kunna se när och till vilken wallet dom försvann till.

Om du inte ser någon historik då är det troligen något fel på din wallet.

Att byta till Jaxx är förmodligen en bra ide.
Citera
2018-02-05, 22:08
  #2180
Medlem
Om jag har bitcoin som jag vill ha ut i pengar, hur gör jag då? Finns det ställen?
Citera
2018-02-05, 22:13
  #2181
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peakoil78
Om jag har bitcoin som jag vill ha ut i pengar, hur gör jag då? Finns det ställen?
Wow...

Har du ens försökt söka?
Citera
2018-02-08, 06:27
  #2182
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Om du har en fungerande wallet då har du historik, du borde kunna se när du först fick in Bitcoin och om någon tagit dina Bitcoin då borde kunna se när och till vilken wallet dom försvann till.

Om du inte ser någon historik då är det troligen något fel på din wallet.

Att byta till Jaxx är förmodligen en bra ide.

Det är fel på Walleten för historiken syntes i början nu har det inte visat historik på en vecka. Har kvar koden dit jag skickade pengarna men det går inte att skicka vidare något för den säger att jag inte har pengarna. Finns det något sätt att importera plånboks koden någon annanstans. Tack för svaren.
Citera
2018-02-08, 06:41
  #2183
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Det är fel på Walleten för historiken syntes i början nu har det inte visat historik på en vecka. Har kvar koden dit jag skickade pengarna men det går inte att skicka vidare något för den säger att jag inte har pengarna. Finns det något sätt att importera plånboks koden någon annanstans. Tack för svaren.

Om du inte ser någon historik då är det fel på din wallet.

Installera Electrum och återställ en wallet med din personliga nyckel.
Citera
2018-02-12, 16:27
  #2184
Medlem
.Anonymouss avatar
Någon som äger och kan rekommendera Ledger Nano S?
Ser minst sagt stabilt och säkert ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback