Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 18:54
  #1
Medlem
LadyGanjas avatar
Hej Flashback, ett kort men ändå nyttigt inlägg om hur man kan krama ur mer prestanda ur sin dator för spel.Guiden funkar för Windows xp till Windows 8.1 om du har problem kommentera så hjälper jag dig gärna.Själv klart så kommer du inte få 200% bättre prestanda utan räkna mer med ca 5%.Vi kan lika det mer vida att vika in sidorna och krama ur det sista ur en mjölkkartong du kommer kunna få eller eller få koppar kaffe med mjölk men inte en skål mjölk och flingor.

Innan jag köper ett spel så kollar jag alltid om vad som krävs i dator väg för att kunna köra ett spel,
Då steam eller liknande inte kommer berätta det automatiskt för dig till exempel köpte min kompis Assains creed unity vilket hennes dator inte kommer kunna köra så vida hon inte byter ut över halva datorn.

Du kollar lättast upp ett spel oss Can You Run It om du använder steam går det även att skrolla lite längre ner så bör prestanda kraven stå där.

Optimera din dator jag vet att en del inte kommer hålla med om följande, eller visa delar men jag väljer att bifoga det här ändå annars hade det inte varit något syfte med tråden alls.


En kort lista med saker som påverkar din prestanda vid spelande
-Inte senaste drivrutiner eller gamla drivrutiner (du får inte ut maximal prestanda av ditt grafikkort med mera)
-Nedladdningar i bakgrunden (högre ping)
-onödiga program och tjänster körs i bakgrunden (mindre ramminne och processor kraft kvar till ditt spel)
-Inte optimalt konfigurerat Windows

Åt gärder som inte kostar dig något, ja du läste rätt jag anser inte att du ska köpa några program eller lägga pengar på nått program.Nedan kommer en liten lista med program som jag använder för att få ut mer av min dator.

Skaffa senaste drivrutinerna (Windows Update och Driver Booster.

Optimera dina inställningar till varje spel NIVIDA ENDAST

Stäng ner onödiga processer och tjänster automatiskt Razerr Coretex



Senast uppdaterat 2015-01-06
-Ladda till bilder
-Fixad strukturen på inlägget
-

I skrivande stund har jag en dator med Windows 8.1 samt 12 gb ram minne,intel i7 och geforce 860m och har upplevt en förbättring mellan 5-20 fps beroende på vilket spel.Lämna gärna en kommentar om något är oklart eller dåligt förklarat.
__________________
Senast redigerad av LadyGanja 2015-01-06 kl. 19:22.
Citera
2015-01-06, 19:01
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad för sorts operativsystem pratar vi om här?
Citera
2015-01-06, 19:03
  #3
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad för sorts operativsystem pratar vi om här?
Fel utav mig Windows ska lägga till det tack.
Citera
2015-01-06, 19:08
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Windows i all ära, men avser det för XP? Windows ME? Windows 7/8/8.1

Eller rent av Windows 2000NT? Försök att lägga en mer detaljerad guide. Vad jag syftar på är att man kan tweaka sitt Windows väldigt bra. Men det krävs lite mer detaljer om själva Windows och vilken utgåva och version man använder sig av.
Citera
2015-01-06, 19:12
  #5
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Windows i all ära, men avser det för XP? Windows ME? Windows 7/8/8.1

Eller rent av Windows 2000NT? Försök att lägga en mer detaljerad guide. Vad jag syftar på är att man kan tweaka sitt Windows väldigt bra. Men det krävs lite mer detaljer om själva Windows och vilken utgåva och version man använder sig av.
Ok ska fixa omgående tack för dina synpunkter
Citera
2015-01-06, 19:14
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Ok ska fixa omgående tack för dina synpunkter

Hoppas du tål lite kritik. Men lägger man upp en guide oavsett storlek så bör man får med så mycket som möjligt när det gäller detaljplanen.
Citera
2015-01-06, 19:24
  #7
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hoppas du tål lite kritik. Men lägger man upp en guide oavsett storlek så bör man får med så mycket som möjligt när det gäller detaljplanen.

Ja då varför skulle jag inte jag vill ju skriva något som hjälper så många som möjligt.
Letar nu efter ett program liknande nvida experience för ATI grafikkort vet att det finns men hittar det inte just nu....
Citera
2015-01-06, 20:23
  #8
Medlem
Esteems avatar
Jag lämpar över denna till spel-forumet då de nog har mer nytta av tråden där.

Programvara - Windows --> Spel: support
/Moderator
Citera
2015-01-10, 23:31
  #9
Medlem
salxars avatar
Razer Cortex går inte att starta för mig. Någon annan med samma problem?
Citera
2015-03-07, 12:57
  #10
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Razer Cortex går inte att starta för mig. Någon annan med samma problem?
Nej vad får du för felmeddelande ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback