Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-23, 17:16
  #145
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pille.de.Snopp
Tråden skapades 2015.
Var bor "journalisten" nu?
Hon bor kvar på Hornsgatan enligt Ratsit. Ungefär som han skådisen från Sverige som skulle lämna USA om Trump blev vald.

"Gör som jag säger, inte som jag gör". Lite som Sovjetunionen fostrade sina medborgare von oben.
Citera
2018-12-23, 17:18
  #146
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
En vänsterjournalist från Södermalm("ovanligt") skriver i vänstertidningen ETC att man bör tvinga vita människor att bo i slummen. Med andra ord vill hon lagstifta om att tvinga Svenskar(Svenskar existerar när det gäller att ställa krav på dem, annars inte enligt vänstern) att flytta till Muhammeds förort som är getto.



Då är min fråga:
Varför är dessa åsikter så återkommande från vänsterhållet? Är detta vänsterlogikens asslimineringspolitik? Från högern hör man "Man ska få välja vart man ska bo". Men från vänstern så ska det alltid ställas krav på Svenskarna. Typ som vi har gjort fel. Skäms ni inte som är vänstern över andra vänstermänniskor? Jag skulle aldrig tänka mig vara vänster för jag vill inte passa in bland mentalt stört idiotiskt folk.

http://www.friatider.se/kravet-fr-n-...-till-f-rorten


Och vart bor denne journalist själv ? kan man undra.
Citera
2018-12-23, 17:28
  #147
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hon bor kvar på Hornsgatan enligt Ratsit. Ungefär som han skådisen från Sverige som skulle lämna USA om Trump blev vald.

"Gör som jag säger, inte som jag gör". Lite som Sovjetunionen fostrade sina medborgare von oben.
Hahaha, självklart har hon inte själv flyttat till förorten. Hon lever gott på diverse statsbidrag till sina olika vansinnesprojekt, så som "rättvise"-förmedlingen & liknande. Samt inkvoterad på alla möjliga ställen. Det lönar sig att springa maktens ärenden. Då är det trevligare att bo på Södermalm.

Frågan är snarare om hon ens har besökt en förort sedan hon gjorde sitt stolliga utspel.

Äckligt vänsterhyckleri som vanligt.
Citera
2018-12-23, 17:31
  #148
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, självklart har hon inte själv flyttat till förorten. Hon lever gott på diverse statsbidrag till sina olika vansinnesprojekt, så som "rättvise"-förmedlingen & liknande. Samt inkvoterad på alla möjliga ställen. Det lönar sig att springa maktens ärenden. Då är det trevligare att bo på Södermalm.

Frågan är snarare om hon ens har besökt en förort sedan hon gjorde sitt stolliga utspel.

Äckligt vänsterhyckleri som vanligt.
Jag tror hon helt enkelt fixade nya jobb till sig själv med sin artikel. För hon har rätt åsikter för en viss slags jobb.
Citera
2018-12-23, 17:39
  #149
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tror hon helt enkelt fixade nya jobb till sig själv med sin artikel. För hon har rätt åsikter för en viss slags jobb.
Det stämmer säkert. Mycket av den här typen av artiklar & uttalanden är egentligen förtäckt jobbsökning.
Citera
2018-12-23, 17:39
  #150
Medlem
jack.danielss avatar
Skulle vara intressant o veta om hon står fast vid sin ståndpunkt såhär några år senare! Några år äldre och förorten om möjligt ännu sämre område!
Citera
2018-12-23, 17:42
  #151
Medlem
dwgs avatar
Varför behöver hon en låg på detta? vill se att hon flyttar dit inom 2 månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback